Show simple item record

The Influence of Online Social Networks on the Perception of Public and Privat Categories: Sharing Information Within a profile on Facebook
dc.contributor.advisorŘehořová, Irena
dc.creatorZemánková, Tereza
dc.date.accessioned2020-08-27T13:50:39Z
dc.date.available2020-08-27T13:50:39Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/71680
dc.description.abstractÚstředním tématem této diplomové práce jsou internetové sociální sítě, jež představují stále významnější komunikační prostředek současnosti. Práce se zaměřuje především na to, v jaké podobě se na internetových sociálních sítích - konkrétně na Facebooku - objevují kategorie veřejného a soukromého. Teoretická část přináší pohled tradičních autorů Hannah Arendtové a Jürgena Habermase, jež je založen na antagonistické povaze dichotomie veřejný/soukromý. Tyto přístupy doplňuje moderní koncept americké antropoložky Susan Gal, který k nim představuje jistou alternativu. V empirické části je prezentován samotný kvalitativní výzkum, jehož výsledky poskytují informace o tom, jak samotní uživatelé Facebooku vnímají a konstruují soukromé a veřejné oblasti na této internetové sociální síti. Kudy vede hranice a zda je možné hledat v takovém dynamickém prostředí podobnosti nebo naopak rozdílnosti s tradičními pojetími. Klíčová slova Internetové sociální sítě, Facebook, nová média, soukromí, veřejný, veřejnost.cs_CZ
dc.description.abstractThe main theme of the thesis are social networks which has become more and more significant communication means these days. It mainly focus on the "public" and "private" categories that appear at social networks - especially on Facebook. Theory brings different views of traditional authors Hannah Arendt and Jürgen Habermas based on antagonistic nature of this dichotomy - public and private. These approaches are complemented by a modern concept of an american anthropologist Susan Gal, which serves as an alternative. The second part deals with the qualitative research and its results that show how Facebook users percieve and build private and public areas on this social network. Where is the border between them and if there is a possibility in this dynamic environment to find similarities or differences from the traditional conception. Key words Social Network Sites, Facebook, New media, Private, Public.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studiícs_CZ
dc.subjectSocial Networksen_US
dc.subjectFacebooken_US
dc.subjectNew Mediaen_US
dc.subjectPrivateen_US
dc.subjectPrivacy,Publicen_US
dc.subjectInternetové sociální sítěcs_CZ
dc.subjectFacebookcs_CZ
dc.subjectnová médiacs_CZ
dc.subjectsoukromícs_CZ
dc.subjectveřejnýcs_CZ
dc.subjectveřejnostcs_CZ
dc.titleVliv internetových sociálních sítí na vnímání kategorií veřejného a soukromého: sdílení informací v rámci profilů na Facebookucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-09-19
dc.description.departmentKatedra elektronické kultury a sémiotikycs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Electronic Culture and Semioticsen_US
dc.description.facultyFakulta humanitních studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Humanitiesen_US
dc.identifier.repId121099
dc.title.translatedThe Influence of Online Social Networks on the Perception of Public and Privat Categories: Sharing Information Within a profile on Facebooken_US
dc.contributor.refereeMarcelli, Miroslav
dc.identifier.aleph001854649
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineElektronická kultura a sémiotikacs_CZ
thesis.degree.disciplineElectronic Culture and Semioticsen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta humanitních studií::Katedra elektronické kultury a sémiotikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Humanities::Department of Electronic Culture and Semioticsen_US
uk.faculty-name.csFakulta humanitních studiícs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Humanitiesen_US
uk.faculty-abbr.csFHScs_CZ
uk.degree-discipline.csElektronická kultura a sémiotikacs_CZ
uk.degree-discipline.enElectronic Culture and Semioticsen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csÚstředním tématem této diplomové práce jsou internetové sociální sítě, jež představují stále významnější komunikační prostředek současnosti. Práce se zaměřuje především na to, v jaké podobě se na internetových sociálních sítích - konkrétně na Facebooku - objevují kategorie veřejného a soukromého. Teoretická část přináší pohled tradičních autorů Hannah Arendtové a Jürgena Habermase, jež je založen na antagonistické povaze dichotomie veřejný/soukromý. Tyto přístupy doplňuje moderní koncept americké antropoložky Susan Gal, který k nim představuje jistou alternativu. V empirické části je prezentován samotný kvalitativní výzkum, jehož výsledky poskytují informace o tom, jak samotní uživatelé Facebooku vnímají a konstruují soukromé a veřejné oblasti na této internetové sociální síti. Kudy vede hranice a zda je možné hledat v takovém dynamickém prostředí podobnosti nebo naopak rozdílnosti s tradičními pojetími. Klíčová slova Internetové sociální sítě, Facebook, nová média, soukromí, veřejný, veřejnost.cs_CZ
uk.abstract.enThe main theme of the thesis are social networks which has become more and more significant communication means these days. It mainly focus on the "public" and "private" categories that appear at social networks - especially on Facebook. Theory brings different views of traditional authors Hannah Arendt and Jürgen Habermas based on antagonistic nature of this dichotomy - public and private. These approaches are complemented by a modern concept of an american anthropologist Susan Gal, which serves as an alternative. The second part deals with the qualitative research and its results that show how Facebook users percieve and build private and public areas on this social network. Where is the border between them and if there is a possibility in this dynamic environment to find similarities or differences from the traditional conception. Key words Social Network Sites, Facebook, New media, Private, Public.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studií, Katedra elektronické kultury a sémiotikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990018546490106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV