Show simple item record

Inclusion and integration of children with hearing impairment in mainstream primary schools - developments the situation in the Czech Republic in the last 30 years
dc.contributor.advisorHudáková, Andrea
dc.creatorJungová, Veronika
dc.date.accessioned2017-05-27T16:32:51Z
dc.date.available2017-05-27T16:32:51Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/71552
dc.description.abstract(česky) Bakalářská práce se skládá z teoretické a aplikační části. V teoretické části se popisuje vývoj školské integrace a inkluze v České republice během posledních přibližně třiceti letech na základě odborné literatury a legislativy. Zaměřuje se na žáky se sluchovým postižením. Je zahrnutý i krátký popis situace v zahraničí a srovnání České republiky se Švédskem. V aplikační části se zkoumá vývoj školské integrace a inkluze na základě provedených rozhovorů s osobami se sluchovým postižením různého věku, které mají vlastní zkušenosti s integrací a inkluzí na běžné základní škole.cs_CZ
dc.description.abstract(in English) The bachelor thesis consits of a theoretical and practical part. In the theoretical part development of school integration and inclusion in the Czech Republic during the last thirty years based on academic literature and legislation is described. It focuses on children with hearing impairment. It also includes a short description of a situation abroad and a comparison between the Czech Republic and Sweden. In the practical part development of school integration and inclusion based on interviews with people of different age who have hearing impairment and their own experience with integration and inclusion at a common elementary school is researched.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectdítě se sluchovým postiženímcs_CZ
dc.subjectintegracecs_CZ
dc.subjectinkluzecs_CZ
dc.subjectškola hlavního vzdělávacího prouducs_CZ
dc.subjectškola pro žáky se sluchovým postiženímcs_CZ
dc.subjectchild with hearing handicapen_US
dc.subjectintegrationen_US
dc.subjectinclusionen_US
dc.subjecta mainstream schoolen_US
dc.subjecta school for children with hearing handicapsen_US
dc.titleInkluze a integrace dětí se sluchovým postižením v ZŠ hlavního vzdělávacího proudu - vývoj situace v ČR v posledních 30 letechcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-06-19
dc.description.departmentInstitut of Deaf Studiesen_US
dc.description.departmentÚstav jazyků a komunikace neslyšícíchcs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId123441
dc.title.translatedInclusion and integration of children with hearing impairment in mainstream primary schools - developments the situation in the Czech Republic in the last 30 yearsen_US
dc.contributor.refereeOkrouhlíková, Lenka
dc.identifier.aleph001786713
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineČeština v komunikaci neslyšícíchcs_CZ
thesis.degree.disciplineDeaf Studiesen_US
thesis.degree.programČeština v komunikaci neslyšícíchcs_CZ
thesis.degree.programDeaf Studiesen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav jazyků a komunikace neslyšícíchcs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institut of Deaf Studiesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csČeština v komunikaci neslyšícíchcs_CZ
uk.degree-discipline.enDeaf Studiesen_US
uk.degree-program.csČeština v komunikaci neslyšícíchcs_CZ
uk.degree-program.enDeaf Studiesen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.cs(česky) Bakalářská práce se skládá z teoretické a aplikační části. V teoretické části se popisuje vývoj školské integrace a inkluze v České republice během posledních přibližně třiceti letech na základě odborné literatury a legislativy. Zaměřuje se na žáky se sluchovým postižením. Je zahrnutý i krátký popis situace v zahraničí a srovnání České republiky se Švédskem. V aplikační části se zkoumá vývoj školské integrace a inkluze na základě provedených rozhovorů s osobami se sluchovým postižením různého věku, které mají vlastní zkušenosti s integrací a inkluzí na běžné základní škole.cs_CZ
uk.abstract.en(in English) The bachelor thesis consits of a theoretical and practical part. In the theoretical part development of school integration and inclusion in the Czech Republic during the last thirty years based on academic literature and legislation is described. It focuses on children with hearing impairment. It also includes a short description of a situation abroad and a comparison between the Czech Republic and Sweden. In the practical part development of school integration and inclusion based on interviews with people of different age who have hearing impairment and their own experience with integration and inclusion at a common elementary school is researched.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav jazyků a komunikace neslyšícíchcs_CZ
dc.identifier.lisID990017867130106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV