Show simple item record

Growth of teachers and the participation of management in art schools (related to the curricular reform)
dc.contributor.advisorVoda, Jan
dc.creatorTomsová, Hana
dc.date.accessioned2017-05-27T16:09:54Z
dc.date.available2017-05-27T16:09:54Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/71428
dc.description.abstractTeoretická část diplomové práce se zabývá učitelskou profesí v základních uměleckých školách v 21. století v souvislosti s kurikulární reformou. Řeší nejen připravenost učitelů na změny, které kurikulární dokumenty přinášejí, ale současně také řeší pozici managementu (role řídících pracovníků) v tomto procesu. Konkretizuje rozvoj učitelské profese z pohledu managementu v základních uměleckých školách. Výzkumná část diplomové práce analyzuje vybrané dokumenty školních vzdělávacích programů, definuje obsah rozvoje učitelů prostřednictvím oblasti dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků a objevuje přístupy řídících pracovníků v tomto procesu. Diplomovou práci završí doporučení rozvoje učitelů pro management základních uměleckých škol. KLÍČOVÁ SLOVA učitelská profese, kompetenční model, základní umělecké školství, kurikulární reforma, školní vzdělávací program, strategie výchovně vzdělávacích cílů, další vzdělávání pedagogických pracovníků, role a přístupy managementu školycs_CZ
dc.description.abstractThe theoretical part of the thesis deals with the teaching profession in primary schools of art in the 21st century in the context of curricular reform. It addresses not only the readiness of teachers to changes that the curriculum documents bring, but at the same time solves position management (role of directors) in this process. Concretizes the development of the teaching profession from the perspective of management in art schools. The research part of the thesis analyzes the selected documents school curricula, defines the content development for teachers through the training of teachers and emerging approaches of directors in this process. Dissertation will complete the topic by the recommendations of advanced training teachers for the management of teachers in art schools. KEYWORDS teaching profession, competency model, basic art education, curriculum reform, school educational program, the strategy of educational objectives, training of teachers, role and attitudes of directorsen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectučitelská profesecs_CZ
dc.subjectkompetenční modelcs_CZ
dc.subjectzákladní umělecké školstvícs_CZ
dc.subjectkurikulární reformacs_CZ
dc.subjectškolní vzdělávací programcs_CZ
dc.subjectstrategie výchovně vzdělávacích cílůcs_CZ
dc.subjectdalší vzdělávání pedagogických pracovníkůcs_CZ
dc.subjectrole a přístupy managementu školycs_CZ
dc.subjectteaching professionen_US
dc.subjectcompetency modelen_US
dc.subjectbasic art educationen_US
dc.subjectcurriculum reformen_US
dc.subjectschool educational programen_US
dc.subjectthe strategy of educational objectivesen_US
dc.subjecttraining of teachersen_US
dc.subjectrole and attitudes of directorsen_US
dc.titleRozvoj učitelů a role managementu v ZUŠ (v souvislosti s kurikulární reformou)cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-05-23
dc.description.departmentCentrum školského managementucs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId133233
dc.title.translatedGrowth of teachers and the participation of management in art schools (related to the curricular reform)en_US
dc.contributor.refereeKitzberger, Jindřich
dc.identifier.aleph001778044
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineManagement vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.disciplineManagement of Educationen_US
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
thesis.degree.programSpecializations in Pedagogyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Centrum školského managementucs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csManagement vzdělávánícs_CZ
uk.degree-discipline.enManagement of Educationen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecializations in Pedagogyen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csTeoretická část diplomové práce se zabývá učitelskou profesí v základních uměleckých školách v 21. století v souvislosti s kurikulární reformou. Řeší nejen připravenost učitelů na změny, které kurikulární dokumenty přinášejí, ale současně také řeší pozici managementu (role řídících pracovníků) v tomto procesu. Konkretizuje rozvoj učitelské profese z pohledu managementu v základních uměleckých školách. Výzkumná část diplomové práce analyzuje vybrané dokumenty školních vzdělávacích programů, definuje obsah rozvoje učitelů prostřednictvím oblasti dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků a objevuje přístupy řídících pracovníků v tomto procesu. Diplomovou práci završí doporučení rozvoje učitelů pro management základních uměleckých škol. KLÍČOVÁ SLOVA učitelská profese, kompetenční model, základní umělecké školství, kurikulární reforma, školní vzdělávací program, strategie výchovně vzdělávacích cílů, další vzdělávání pedagogických pracovníků, role a přístupy managementu školycs_CZ
uk.abstract.enThe theoretical part of the thesis deals with the teaching profession in primary schools of art in the 21st century in the context of curricular reform. It addresses not only the readiness of teachers to changes that the curriculum documents bring, but at the same time solves position management (role of directors) in this process. Concretizes the development of the teaching profession from the perspective of management in art schools. The research part of the thesis analyzes the selected documents school curricula, defines the content development for teachers through the training of teachers and emerging approaches of directors in this process. Dissertation will complete the topic by the recommendations of advanced training teachers for the management of teachers in art schools. KEYWORDS teaching profession, competency model, basic art education, curriculum reform, school educational program, the strategy of educational objectives, training of teachers, role and attitudes of directorsen_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Centrum školského managementucs_CZ
dc.identifier.lisID990017780440106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV