dc.contributor.advisor | Tomková, Anna | |
dc.creator | Kalousová, Lucie | |
dc.date.accessioned | 2017-05-27T16:02:02Z | |
dc.date.available | 2017-05-27T16:02:02Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/71384 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce se zabývá vysokoškolskou přípravou učitelů prvního stupně základní školy, a to v České republice a ve frankofonní části Belgie. Práce má charakter srovnávací studie, jež v daných zemích analyzuje systémy terciárního vzdělávání a systémy studia oboru Učitelství pro 1. stupeň ZŠ. Studijní obor je detailněji popsán na vybraných příkladech Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy v Praze a École normale catholique du Brabant wallon na Haute École Léonard de Vinci v Louvain-la-Neuve. Za účelem vzájemné inspirace jsou představeny jednotlivé studijní plány těchto škol, vztah teorie a praxe v rámci studia a na základě pozorování a vlastního prožitku jsou reflektovány také dvě vybrané problematiky z každé instituce, které mají zajímavý a specifický charakter. Je prezentována také problematika profesních kompetencí učitele, která se vztahuje k vysokoškolské přípravě učitelů a která je v Belgii již vypracovaná, zatímco v České republice je zatím ve fázi příprav. Obě školy mají svým studentům co nabídnout, ale také se v čem inspirovat a dále rozvíjet svou nabídku přípravy budoucích učitelů prvního stupně základní školy. | cs_CZ |
dc.description.abstract | This thesis deals with a training of primary school teachers in the Czech Republic and in the French-speaking part of Belgium. It is a comparative study analyzing corresponding systems of tertiary education. In detail it describes selected examples of education used by the Faculty of Education of Charles University in Prague and the École normale catholique du Brabant Wallon at Haute Ecole Léonard de Vinci in Louvain - la - Neuve. For the purpose of mutual inspiration it presents individual curricula of both universities, the relationship of theory and practice in the studies and, based on author`s own observations and experience, reflections of two specific issues from each institution which are interesting and unique. It also presents problems of professional competence of teachers who apply for teacher training. Because such paper is already valid in Belgium, while in the Czech Republic it is still in progress. Both schools have a lot to offer for its current students, but there is always space for further development. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | terciární vzdělávání | cs_CZ |
dc.subject | Učitelství pro 1. stupeň ZŠ | cs_CZ |
dc.subject | profesní kompetence učitele | cs_CZ |
dc.subject | Belgie | cs_CZ |
dc.subject | Česká republika | cs_CZ |
dc.subject | srovnání | cs_CZ |
dc.subject | inspirace | cs_CZ |
dc.subject | tertiary education | en_US |
dc.subject | primary school teachers training | en_US |
dc.subject | professionals competences | en_US |
dc.subject | Belgium | en_US |
dc.subject | Czech republic | en_US |
dc.subject | comparison | en_US |
dc.subject | inspiration | en_US |
dc.title | Příprava budoucích učitelů 1. stupně ZŠ v České republice a Belgii | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2014 | |
dcterms.dateAccepted | 2014-05-25 | |
dc.description.department | Katedra primární pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 136513 | |
dc.title.translated | Training of future primary school teachers in the Czech Republic and Belgium | en_US |
dc.contributor.referee | Kargerová, Jana | |
dc.identifier.aleph | 001782367 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství pro 1. stupeň základní školy | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro základní školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra primární pedagogiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství pro 1. stupeň základní školy | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro základní školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Diplomová práce se zabývá vysokoškolskou přípravou učitelů prvního stupně základní školy, a to v České republice a ve frankofonní části Belgie. Práce má charakter srovnávací studie, jež v daných zemích analyzuje systémy terciárního vzdělávání a systémy studia oboru Učitelství pro 1. stupeň ZŠ. Studijní obor je detailněji popsán na vybraných příkladech Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy v Praze a École normale catholique du Brabant wallon na Haute École Léonard de Vinci v Louvain-la-Neuve. Za účelem vzájemné inspirace jsou představeny jednotlivé studijní plány těchto škol, vztah teorie a praxe v rámci studia a na základě pozorování a vlastního prožitku jsou reflektovány také dvě vybrané problematiky z každé instituce, které mají zajímavý a specifický charakter. Je prezentována také problematika profesních kompetencí učitele, která se vztahuje k vysokoškolské přípravě učitelů a která je v Belgii již vypracovaná, zatímco v České republice je zatím ve fázi příprav. Obě školy mají svým studentům co nabídnout, ale také se v čem inspirovat a dále rozvíjet svou nabídku přípravy budoucích učitelů prvního stupně základní školy. | cs_CZ |
uk.abstract.en | This thesis deals with a training of primary school teachers in the Czech Republic and in the French-speaking part of Belgium. It is a comparative study analyzing corresponding systems of tertiary education. In detail it describes selected examples of education used by the Faculty of Education of Charles University in Prague and the École normale catholique du Brabant Wallon at Haute Ecole Léonard de Vinci in Louvain - la - Neuve. For the purpose of mutual inspiration it presents individual curricula of both universities, the relationship of theory and practice in the studies and, based on author`s own observations and experience, reflections of two specific issues from each institution which are interesting and unique. It also presents problems of professional competence of teachers who apply for teacher training. Because such paper is already valid in Belgium, while in the Czech Republic it is still in progress. Both schools have a lot to offer for its current students, but there is always space for further development. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra primární pedagogiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990017823670106986 | |