Zobrazit minimální záznam

Reading of images and reading of text as a way towards new experience from the book
dc.contributor.advisorNovotná, Magdalena
dc.creatorŠtěrbíková, Kateřina
dc.date.accessioned2021-03-26T10:36:42Z
dc.date.available2021-03-26T10:36:42Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/71359
dc.description.abstractŠtěrbíková, K.: Čtením obrazu a textu jako cesta k novému zážitku z knihy. /Diplomová práce/ Praha 2014 - Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, katedra výtvarné výchovy, 125 stran. Diplomová práce zkoumá ilustraci dětských knih - jednu z podob výtvarného umění. Ilustraci považuje za jeden ze způsobů rozvoje kritického myšlení, klíčových kompetencí a vizuální gramotnosti u dětí mladšího školního věku. Proto se soustředí na současné pojetí knižní ilustrace. Na základě výzkumné sondy se snaží odhalit ty vlastnosti knižních ilustrací, které vybízejí k aktivní činnosti, k aktivnímu vztahu mezi dítětem a knihou. Interpretaci obrazu-ilustrace se věnuje v úzké souvislosti s procesem porozumění smyslu textu, a to z důvodu výsledků dosažené úrovně čtenářské gramotnosti u českých žáků. Program Čtením a psaním ke kritickému myšlení nabízí jako možnost rozvíjení této gramotnosti a zároveň jako možnost prohloubení vztahu dítěte ke knize. Cílem práce je dokázat, že pokud bude divák s knihou pracovat jako s celkem, který vybízí k pružnému myšlení, naskýtá se mu šance nového, netradičního zážitku z knihy. Charakter práce je ovlivněn současným pedagogickým vzděláváním. Výsledkem naší práce je vypozorování tří kritérií (komplexnost a estetičnost; tři způsoby provázanosti textu a obrazu; komunikace a aktivizace),...cs_CZ
dc.description.abstractŠtěrbíková, K.: Reading of images and reading of text as a way towards new experience from the book. /Thesis/ Prague 2014 - Charles University, Faculty of education, department of art education, 125 pages. The thesis examines the illustration of children's books - one of the forms of fine art. The illustration is considered to be one of the ways for the development of critical thinking, visual literacy and key competencies of younger school-age children. Therefore, this thesis focuses on the current concept of book illustration. Based on an intensive research the thesis is trying to detect those properties of book illustrations encouraging children to active participation and active relationship with the book. The interpretation of the image (illustration) is dealt with in close connection to the process of understanding conceptual meaning of the text reacting to the level of literacy skills achieved by Czech pupils. The program Critical thinking through reading and writing offers the option of increasing the level of literacy and at the same time the possibility of deepening the relationship of the child with the book. The goal of the thesis is to prove that if the viewer works with the book as one complex unit, which encourages flexible thinking, there is a chance for him/her to find a new,...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectImageen_US
dc.subjecttexten_US
dc.subjectliteratureen_US
dc.subjectpictureen_US
dc.subjectReading&Writing for Critical Thinkingen_US
dc.subjectunityen_US
dc.subjectbooken_US
dc.subjectinteractionen_US
dc.subjectresearchen_US
dc.subjectprojecten_US
dc.subjectObrazcs_CZ
dc.subjecttextcs_CZ
dc.subjectliteraturacs_CZ
dc.subjectilustracecs_CZ
dc.subjectRWCTcs_CZ
dc.subjectjednotacs_CZ
dc.subjectknihacs_CZ
dc.subjectinterakcecs_CZ
dc.subjectvýzkumcs_CZ
dc.subjectprojektcs_CZ
dc.titleČtení obrazu a textu jako cesta k novému zážitku z knihycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-05-20
dc.description.departmentKatedra výtvarné výchovycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId130942
dc.title.translatedReading of images and reading of text as a way towards new experience from the booken_US
dc.contributor.refereeKafková, Helena
dc.identifier.aleph001777556
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.programUčitelství pro základní školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra výtvarné výchovycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csŠtěrbíková, K.: Čtením obrazu a textu jako cesta k novému zážitku z knihy. /Diplomová práce/ Praha 2014 - Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, katedra výtvarné výchovy, 125 stran. Diplomová práce zkoumá ilustraci dětských knih - jednu z podob výtvarného umění. Ilustraci považuje za jeden ze způsobů rozvoje kritického myšlení, klíčových kompetencí a vizuální gramotnosti u dětí mladšího školního věku. Proto se soustředí na současné pojetí knižní ilustrace. Na základě výzkumné sondy se snaží odhalit ty vlastnosti knižních ilustrací, které vybízejí k aktivní činnosti, k aktivnímu vztahu mezi dítětem a knihou. Interpretaci obrazu-ilustrace se věnuje v úzké souvislosti s procesem porozumění smyslu textu, a to z důvodu výsledků dosažené úrovně čtenářské gramotnosti u českých žáků. Program Čtením a psaním ke kritickému myšlení nabízí jako možnost rozvíjení této gramotnosti a zároveň jako možnost prohloubení vztahu dítěte ke knize. Cílem práce je dokázat, že pokud bude divák s knihou pracovat jako s celkem, který vybízí k pružnému myšlení, naskýtá se mu šance nového, netradičního zážitku z knihy. Charakter práce je ovlivněn současným pedagogickým vzděláváním. Výsledkem naší práce je vypozorování tří kritérií (komplexnost a estetičnost; tři způsoby provázanosti textu a obrazu; komunikace a aktivizace),...cs_CZ
uk.abstract.enŠtěrbíková, K.: Reading of images and reading of text as a way towards new experience from the book. /Thesis/ Prague 2014 - Charles University, Faculty of education, department of art education, 125 pages. The thesis examines the illustration of children's books - one of the forms of fine art. The illustration is considered to be one of the ways for the development of critical thinking, visual literacy and key competencies of younger school-age children. Therefore, this thesis focuses on the current concept of book illustration. Based on an intensive research the thesis is trying to detect those properties of book illustrations encouraging children to active participation and active relationship with the book. The interpretation of the image (illustration) is dealt with in close connection to the process of understanding conceptual meaning of the text reacting to the level of literacy skills achieved by Czech pupils. The program Critical thinking through reading and writing offers the option of increasing the level of literacy and at the same time the possibility of deepening the relationship of the child with the book. The goal of the thesis is to prove that if the viewer works with the book as one complex unit, which encourages flexible thinking, there is a chance for him/her to find a new,...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra výtvarné výchovycs_CZ
thesis.grade.code2
dc.contributor.consultantHausenblas, Ondřej
dc.contributor.consultantRaudenský, Martin
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO
dc.identifier.lisID990017775560106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV