Show simple item record

Aspekt motivační autobiografie ve vyprávění uprchlých otroků (tzv. slave narratives)
dc.contributor.advisorŽeníšek, Jakub
dc.creatorKlimt, Vojtěch
dc.date.accessioned2017-05-27T15:50:37Z
dc.date.available2017-05-27T15:50:37Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/71322
dc.description.abstractCílem této práce je nahlédnout na klasické dílo osvíceneckého motivačního textu, Way to Wealth od Benjamina Franklina, a na dva představitele tzv. slave narratives, příběhy uprchlých otroků, z hlediska jejich případné příbuznosti. Práce porovnává jednotlivé texty a hledá strukturální a obsahové analogie, které by poukazovaly na vliv motivačního žánru v americké literatuře na příběhy otroků a prokázaly přítomnost motivačního aspektu v recepci "slave narratives". Práce sestává ze dvou hlavních částí, teoretického úvodu do problematiky a praktické části, jež analyzuje samotné texty. KLÍČOVÁ SLOVA Frederick Douglass, Olaudah Equiano, Benjamin Franklin, autobiografie uprchlých otroků, motivační literatura, self-improvement, dějiny USA, uplift, autobiografie, otroctví, osvícenectví, 18. století, 19. stoletícs_CZ
dc.description.abstractThis thesis aims to examine the representative of classic Enlightenment self-help text, Benjamin Franklin's Way to Wealth, and two representatives of the slave narrative genre, Frederick Douglass's and Olaudah Equiano's works, in terms of their possible affinity. The thesis compares and contrasts the individual texts and seeks to find analogies in structure and content which would indicate the influence of the self-help genre in American literature on the narratives and demonstrate the presence of the self-improvement element in the reading of slave narratives. The thesis consists of two key parts, the theoretical introduction onto the issues and practical part which analyses the texts themselves. KEY WORDS Frederick Douglass, Olaudah Equiano, Benjamin Franklin, slave narratives, self-help books, self-improvement, US history, uplift, autobiography, slavery, Enlightenment, 18th Century, 19th Centuryen_US
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectFrederick Douglasscs_CZ
dc.subjectOlaudah Equianocs_CZ
dc.subjectBenjamin Franklincs_CZ
dc.subjectautobiografie uprchlých otrokůcs_CZ
dc.subjectmotivační literaturacs_CZ
dc.subjectself-improvementcs_CZ
dc.subjectdějiny USAcs_CZ
dc.subjectupliftcs_CZ
dc.subjectautobiografiecs_CZ
dc.subjectotroctvícs_CZ
dc.subjectosvícenectvícs_CZ
dc.subject18. stoletícs_CZ
dc.subject19. stoletícs_CZ
dc.subjectFrederick Douglassen_US
dc.subjectOlaudah Equianoen_US
dc.subjectBenjamin Franklinen_US
dc.subjectslave narrativesen_US
dc.subjectself-help booksen_US
dc.subjectself-improvementen_US
dc.subjectUS historyen_US
dc.subjectupliften_US
dc.subjectautobiographyen_US
dc.subjectslaveryen_US
dc.subjectEnlightenmenten_US
dc.subject18th Centuryen_US
dc.subject19th Centuryen_US
dc.titleSlave Narratives as a variation on motivational self-help booksen_US
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-09-12
dc.description.departmentKatedra anglického jazyka a literaturycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId133955
dc.title.translatedAspekt motivační autobiografie ve vyprávění uprchlých otroků (tzv. slave narratives)cs_CZ
dc.contributor.refereeTopolovská, Tereza
dc.identifier.aleph001852920
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - dějepiscs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools English Language - Historyen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - dějepiscs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools English Language - Historyen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csCílem této práce je nahlédnout na klasické dílo osvíceneckého motivačního textu, Way to Wealth od Benjamina Franklina, a na dva představitele tzv. slave narratives, příběhy uprchlých otroků, z hlediska jejich případné příbuznosti. Práce porovnává jednotlivé texty a hledá strukturální a obsahové analogie, které by poukazovaly na vliv motivačního žánru v americké literatuře na příběhy otroků a prokázaly přítomnost motivačního aspektu v recepci "slave narratives". Práce sestává ze dvou hlavních částí, teoretického úvodu do problematiky a praktické části, jež analyzuje samotné texty. KLÍČOVÁ SLOVA Frederick Douglass, Olaudah Equiano, Benjamin Franklin, autobiografie uprchlých otroků, motivační literatura, self-improvement, dějiny USA, uplift, autobiografie, otroctví, osvícenectví, 18. století, 19. stoletícs_CZ
uk.abstract.enThis thesis aims to examine the representative of classic Enlightenment self-help text, Benjamin Franklin's Way to Wealth, and two representatives of the slave narrative genre, Frederick Douglass's and Olaudah Equiano's works, in terms of their possible affinity. The thesis compares and contrasts the individual texts and seeks to find analogies in structure and content which would indicate the influence of the self-help genre in American literature on the narratives and demonstrate the presence of the self-improvement element in the reading of slave narratives. The thesis consists of two key parts, the theoretical introduction onto the issues and practical part which analyses the texts themselves. KEY WORDS Frederick Douglass, Olaudah Equiano, Benjamin Franklin, slave narratives, self-help books, self-improvement, US history, uplift, autobiography, slavery, Enlightenment, 18th Century, 19th Centuryen_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra anglického jazyka a literaturycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV