dc.contributor.advisor | Ženíšek, Jakub | |
dc.creator | Klimt, Vojtěch | |
dc.date.accessioned | 2017-05-27T15:50:37Z | |
dc.date.available | 2017-05-27T15:50:37Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/71322 | |
dc.description.abstract | Cílem této práce je nahlédnout na klasické dílo osvíceneckého motivačního textu, Way to Wealth od Benjamina Franklina, a na dva představitele tzv. slave narratives, příběhy uprchlých otroků, z hlediska jejich případné příbuznosti. Práce porovnává jednotlivé texty a hledá strukturální a obsahové analogie, které by poukazovaly na vliv motivačního žánru v americké literatuře na příběhy otroků a prokázaly přítomnost motivačního aspektu v recepci "slave narratives". Práce sestává ze dvou hlavních částí, teoretického úvodu do problematiky a praktické části, jež analyzuje samotné texty. KLÍČOVÁ SLOVA Frederick Douglass, Olaudah Equiano, Benjamin Franklin, autobiografie uprchlých otroků, motivační literatura, self-improvement, dějiny USA, uplift, autobiografie, otroctví, osvícenectví, 18. století, 19. století | cs_CZ |
dc.description.abstract | This thesis aims to examine the representative of classic Enlightenment self-help text, Benjamin Franklin's Way to Wealth, and two representatives of the slave narrative genre, Frederick Douglass's and Olaudah Equiano's works, in terms of their possible affinity. The thesis compares and contrasts the individual texts and seeks to find analogies in structure and content which would indicate the influence of the self-help genre in American literature on the narratives and demonstrate the presence of the self-improvement element in the reading of slave narratives. The thesis consists of two key parts, the theoretical introduction onto the issues and practical part which analyses the texts themselves. KEY WORDS Frederick Douglass, Olaudah Equiano, Benjamin Franklin, slave narratives, self-help books, self-improvement, US history, uplift, autobiography, slavery, Enlightenment, 18th Century, 19th Century | en_US |
dc.language | English | cs_CZ |
dc.language.iso | en_US | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Frederick Douglass | cs_CZ |
dc.subject | Olaudah Equiano | cs_CZ |
dc.subject | Benjamin Franklin | cs_CZ |
dc.subject | autobiografie uprchlých otroků | cs_CZ |
dc.subject | motivační literatura | cs_CZ |
dc.subject | self-improvement | cs_CZ |
dc.subject | dějiny USA | cs_CZ |
dc.subject | uplift | cs_CZ |
dc.subject | autobiografie | cs_CZ |
dc.subject | otroctví | cs_CZ |
dc.subject | osvícenectví | cs_CZ |
dc.subject | 18. století | cs_CZ |
dc.subject | 19. století | cs_CZ |
dc.subject | Frederick Douglass | en_US |
dc.subject | Olaudah Equiano | en_US |
dc.subject | Benjamin Franklin | en_US |
dc.subject | slave narratives | en_US |
dc.subject | self-help books | en_US |
dc.subject | self-improvement | en_US |
dc.subject | US history | en_US |
dc.subject | uplift | en_US |
dc.subject | autobiography | en_US |
dc.subject | slavery | en_US |
dc.subject | Enlightenment | en_US |
dc.subject | 18th Century | en_US |
dc.subject | 19th Century | en_US |
dc.title | Slave Narratives as a variation on motivational self-help books | en_US |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2014 | |
dcterms.dateAccepted | 2014-09-12 | |
dc.description.department | Katedra anglického jazyka a literatury | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 133955 | |
dc.title.translated | Aspekt motivační autobiografie ve vyprávění uprchlých otroků (tzv. slave narratives) | cs_CZ |
dc.contributor.referee | Topolovská, Tereza | |
dc.identifier.aleph | 001852920 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - dějepis | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools English Language - History | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - dějepis | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools English Language - History | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Cílem této práce je nahlédnout na klasické dílo osvíceneckého motivačního textu, Way to Wealth od Benjamina Franklina, a na dva představitele tzv. slave narratives, příběhy uprchlých otroků, z hlediska jejich případné příbuznosti. Práce porovnává jednotlivé texty a hledá strukturální a obsahové analogie, které by poukazovaly na vliv motivačního žánru v americké literatuře na příběhy otroků a prokázaly přítomnost motivačního aspektu v recepci "slave narratives". Práce sestává ze dvou hlavních částí, teoretického úvodu do problematiky a praktické části, jež analyzuje samotné texty. KLÍČOVÁ SLOVA Frederick Douglass, Olaudah Equiano, Benjamin Franklin, autobiografie uprchlých otroků, motivační literatura, self-improvement, dějiny USA, uplift, autobiografie, otroctví, osvícenectví, 18. století, 19. století | cs_CZ |
uk.abstract.en | This thesis aims to examine the representative of classic Enlightenment self-help text, Benjamin Franklin's Way to Wealth, and two representatives of the slave narrative genre, Frederick Douglass's and Olaudah Equiano's works, in terms of their possible affinity. The thesis compares and contrasts the individual texts and seeks to find analogies in structure and content which would indicate the influence of the self-help genre in American literature on the narratives and demonstrate the presence of the self-improvement element in the reading of slave narratives. The thesis consists of two key parts, the theoretical introduction onto the issues and practical part which analyses the texts themselves. KEY WORDS Frederick Douglass, Olaudah Equiano, Benjamin Franklin, slave narratives, self-help books, self-improvement, US history, uplift, autobiography, slavery, Enlightenment, 18th Century, 19th Century | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra anglického jazyka a literatury | cs_CZ |