Slave Narratives as a variation on motivational self-help books
Aspekt motivační autobiografie ve vyprávění uprchlých otroků (tzv. slave narratives)
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/71322Kolekce
- Kvalifikační práce [14297]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Topolovská, Tereza
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - dějepis
Katedra / ústav / klinika
Katedra anglického jazyka a literatury
Datum obhajoby
12. 9. 2014
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Angličtina
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Frederick Douglass, Olaudah Equiano, Benjamin Franklin, autobiografie uprchlých otroků, motivační literatura, self-improvement, dějiny USA, uplift, autobiografie, otroctví, osvícenectví, 18. století, 19. století
Klíčová slova (anglicky)
Frederick Douglass, Olaudah Equiano, Benjamin Franklin, slave narratives, self-help books, self-improvement, US history, uplift, autobiography, slavery, Enlightenment, 18th Century, 19th Century
Cílem této práce je nahlédnout na klasické dílo osvíceneckého motivačního textu, Way to Wealth od Benjamina Franklina, a na dva představitele tzv. slave narratives, příběhy uprchlých otroků, z hlediska jejich případné příbuznosti. Práce porovnává jednotlivé texty a hledá strukturální a obsahové analogie, které by poukazovaly na vliv motivačního žánru v americké literatuře na příběhy otroků a prokázaly přítomnost motivačního aspektu v recepci "slave narratives". Práce sestává ze dvou hlavních částí, teoretického úvodu do problematiky a praktické části, jež analyzuje samotné texty. KLÍČOVÁ SLOVA Frederick Douglass, Olaudah Equiano, Benjamin Franklin, autobiografie uprchlých otroků, motivační literatura, self-improvement, dějiny USA, uplift, autobiografie, otroctví, osvícenectví, 18. století, 19. století
This thesis aims to examine the representative of classic Enlightenment self-help text, Benjamin Franklin's Way to Wealth, and two representatives of the slave narrative genre, Frederick Douglass's and Olaudah Equiano's works, in terms of their possible affinity. The thesis compares and contrasts the individual texts and seeks to find analogies in structure and content which would indicate the influence of the self-help genre in American literature on the narratives and demonstrate the presence of the self-improvement element in the reading of slave narratives. The thesis consists of two key parts, the theoretical introduction onto the issues and practical part which analyses the texts themselves. KEY WORDS Frederick Douglass, Olaudah Equiano, Benjamin Franklin, slave narratives, self-help books, self-improvement, US history, uplift, autobiography, slavery, Enlightenment, 18th Century, 19th Century