Zobrazit minimální záznam

Life and Institutions in Czech Textbooks for Foreigners in Terms of Development of Intercultural Competence
dc.contributor.advisorŠebesta, Karel
dc.creatorKaushiková, Martina
dc.date.accessioned2021-03-26T15:24:41Z
dc.date.available2021-03-26T15:24:41Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/71247
dc.description.abstractReálie jsou jednou z klíčových složek každé kultury. Interkulturní kompetence je nezbytná pro úspěšnou komunikaci mezi odlišnými kulturami. Výuka reálií a rozvíjení interkulturní kompetence by tak měly být nepostradatelnou součástí výuky češtiny jako cizího jazyka. Diplomová práce na základě analýzy zkoumá, jak jsou české reálie zpracovány ve vybraných učebnicích češtiny pro cizince na úrovni B1 podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. Na základě analýzy je výstupem práce nejen podrobné zmapování reálií vyskytujících se v učebnicích češtiny pro cizince, ale také formulace zásadních zjištění na základě předem stanovených výzkumných otázek. Analýza učebnic se opírá o teoretické poznatky, jež jsou na základě odborné literatury představeny v první části práce a které tvoří potřebná východiska pro vypracování výzkumné části. Klíčová slova interkulturní kompetence, reálie, kultura, učebnice češtiny pro cizince, Prahová úroveň - čeština jako cizí jazykcs_CZ
dc.description.abstractLife and Institutions are some of the key factors of any culture. When it comes to successful communication with other cultures, Intercultural competence is crucial. The study of Life and Institutions should therefore by a mandatory part of teaching Czech as a foreign language. Based on extensive analysis, the thesis examines how Czech Life and Institutions are portrayed in select textbooks for foreigners reaching level B1 of the Common European Framework of Reference for Languages. The outcome of the thesis is not only a detailed charting of Life and Institutions found in textbooks of Czech language for foreigners, but also a set of major findings based on the initially proposed questions. The analysis of textbooks is based on theoretical findings, which are introduced in the first part of the thesis and which form the necessary framework for the research part of the thesis. Key words Intercultural competence, Life and Institutions, Culture, Textbooks of Czech language for Foreigners, Threshold level - Czech as a foreign languageen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectIntercultural competenceen_US
dc.subjectLife and Institutionsen_US
dc.subjectCultureen_US
dc.subjectTextbooks of Czech language for Foreignersen_US
dc.subjectThreshold level - Czech as a foreign languageen_US
dc.subjectinterkulturní kompetencecs_CZ
dc.subjectreáliecs_CZ
dc.subjectkulturacs_CZ
dc.subjectučebnice češtiny pro cizincecs_CZ
dc.subjectPrahová úroveň - čeština jako cizí jazykcs_CZ
dc.titleReálie v učebnicích češtiny pro cizince z pohledu rozvoje interkulturní kompetencecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-09-15
dc.description.departmentÚstav českého jazyka a teorie komunikacecs_CZ
dc.description.departmentInstitute of Czech Language and Theory of Communicationen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId147235
dc.title.translatedLife and Institutions in Czech Textbooks for Foreigners in Terms of Development of Intercultural Competenceen_US
dc.contributor.refereeSaicová Římalová, Lucie
dc.identifier.aleph001853225
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Czech as a Foreign Languageen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství češtiny jako cizího jazykacs_CZ
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav českého jazyka a teorie komunikacecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Czech Language and Theory of Communicationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství češtiny jako cizího jazykacs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Czech as a Foreign Languageen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csReálie jsou jednou z klíčových složek každé kultury. Interkulturní kompetence je nezbytná pro úspěšnou komunikaci mezi odlišnými kulturami. Výuka reálií a rozvíjení interkulturní kompetence by tak měly být nepostradatelnou součástí výuky češtiny jako cizího jazyka. Diplomová práce na základě analýzy zkoumá, jak jsou české reálie zpracovány ve vybraných učebnicích češtiny pro cizince na úrovni B1 podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. Na základě analýzy je výstupem práce nejen podrobné zmapování reálií vyskytujících se v učebnicích češtiny pro cizince, ale také formulace zásadních zjištění na základě předem stanovených výzkumných otázek. Analýza učebnic se opírá o teoretické poznatky, jež jsou na základě odborné literatury představeny v první části práce a které tvoří potřebná východiska pro vypracování výzkumné části. Klíčová slova interkulturní kompetence, reálie, kultura, učebnice češtiny pro cizince, Prahová úroveň - čeština jako cizí jazykcs_CZ
uk.abstract.enLife and Institutions are some of the key factors of any culture. When it comes to successful communication with other cultures, Intercultural competence is crucial. The study of Life and Institutions should therefore by a mandatory part of teaching Czech as a foreign language. Based on extensive analysis, the thesis examines how Czech Life and Institutions are portrayed in select textbooks for foreigners reaching level B1 of the Common European Framework of Reference for Languages. The outcome of the thesis is not only a detailed charting of Life and Institutions found in textbooks of Czech language for foreigners, but also a set of major findings based on the initially proposed questions. The analysis of textbooks is based on theoretical findings, which are introduced in the first part of the thesis and which form the necessary framework for the research part of the thesis. Key words Intercultural competence, Life and Institutions, Culture, Textbooks of Czech language for Foreigners, Threshold level - Czech as a foreign languageen_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav českého jazyka a teorie komunikacecs_CZ
thesis.grade.code1
dc.contributor.consultantŠormová, Kateřina
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO
dc.identifier.lisID990018532250106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV