Zobrazit minimální záznam

The narrative study: Absalom's cycle
dc.contributor.advisorBeneš, Jiří
dc.creatorVeselá, Jana
dc.date.accessioned2017-05-27T15:36:16Z
dc.date.available2017-05-27T15:36:16Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/71244
dc.description.abstractVýsledke é prá e je zjiště í, že arativ í a alýza je fu kč í přístup, který u ož í u hopit i li ký text v širší rá i. Po závěreč é shr utí výsledků arativ í a alýz lze s jistotou ří i, že te to teoreti ký rá e je fu kč í ástroje , dík ě už ůže e te t lépe u hopit, předevší dík porozu ě í hlu oký strukturá arativu. To platí i pro e egezi, při íž fu guje aratologi ko- a al ti ký rá e jako síto, skrz které eprojdou teologi k zatíže é výpovědi. Ni é ě právě t to výpovědi jsou dveř i, dík i ž ůže e do te tu vstoupit a určit základ í sděle í. Na druhé stra ě elze považovat aratologii za ko ple í u hope í starozáko ího te tu, protože dík í edokáže e odhalit, o vedlo reál ého autora k v tvoře í A šaló ovského klu, a a i z ela defi ovat, jaké požadavk vz áší i plikova ý autor a čte áře.cs_CZ
dc.description.abstract6 The result of my thesis is the finding that narrative analysis is an approach that allows understanding biblical text in a bigger scope. The better comprehension is particularly given by understanding of the deep narrative structures. This works also for the exegesis where the narrative-analytical frame serves as a sieve that separates statements burdened by theology. However these statements can be seen as the door through which we can enter the story and determine its fundamental message. On the other hand, narrative approach cannot be considered as an all-embracing approach for understanding the Old Testament text, because it does not help us neither to discover what exactly led the author to create the Absalom's cycle, nor to define what demands he places on the readers.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Husitská teologická fakultacs_CZ
dc.subjectAbšalómcs_CZ
dc.subjectDavidcs_CZ
dc.subjectnarativní analýzacs_CZ
dc.subjectnarativcs_CZ
dc.subjectimplikovaný autorcs_CZ
dc.subjectvypravěčcs_CZ
dc.subjectAbsolomen_US
dc.subjectDaviden_US
dc.subjectnarrative studyen_US
dc.subjectnarrativeen_US
dc.subjectimplied authoren_US
dc.subjectnarratoren_US
dc.titleNarativní analýza: Abšalómovský cykluscs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-09-09
dc.description.departmentHTF - Katedra biblistiky a judaistikycs_CZ
dc.description.facultyHusitská teologická fakultacs_CZ
dc.description.facultyHussite Theological Facultyen_US
dc.identifier.repId131724
dc.title.translatedThe narrative study: Absalom's cycleen_US
dc.contributor.refereeHolubová, Markéta
dc.identifier.aleph001852503
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineHusitská teologie - Judaistikacs_CZ
thesis.degree.disciplineHussite Theology - Jewish Studiesen_US
thesis.degree.programTeologiecs_CZ
thesis.degree.programTheologyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csHusitská teologická fakulta::HTF - Katedra biblistiky a judaistikycs_CZ
uk.faculty-name.csHusitská teologická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enHussite Theological Facultyen_US
uk.faculty-abbr.csHTFcs_CZ
uk.degree-discipline.csHusitská teologie - Judaistikacs_CZ
uk.degree-discipline.enHussite Theology - Jewish Studiesen_US
uk.degree-program.csTeologiecs_CZ
uk.degree-program.enTheologyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csVýsledke é prá e je zjiště í, že arativ í a alýza je fu kč í přístup, který u ož í u hopit i li ký text v širší rá i. Po závěreč é shr utí výsledků arativ í a alýz lze s jistotou ří i, že te to teoreti ký rá e je fu kč í ástroje , dík ě už ůže e te t lépe u hopit, předevší dík porozu ě í hlu oký strukturá arativu. To platí i pro e egezi, při íž fu guje aratologi ko- a al ti ký rá e jako síto, skrz které eprojdou teologi k zatíže é výpovědi. Ni é ě právě t to výpovědi jsou dveř i, dík i ž ůže e do te tu vstoupit a určit základ í sděle í. Na druhé stra ě elze považovat aratologii za ko ple í u hope í starozáko ího te tu, protože dík í edokáže e odhalit, o vedlo reál ého autora k v tvoře í A šaló ovského klu, a a i z ela defi ovat, jaké požadavk vz áší i plikova ý autor a čte áře.cs_CZ
uk.abstract.en6 The result of my thesis is the finding that narrative analysis is an approach that allows understanding biblical text in a bigger scope. The better comprehension is particularly given by understanding of the deep narrative structures. This works also for the exegesis where the narrative-analytical frame serves as a sieve that separates statements burdened by theology. However these statements can be seen as the door through which we can enter the story and determine its fundamental message. On the other hand, narrative approach cannot be considered as an all-embracing approach for understanding the Old Testament text, because it does not help us neither to discover what exactly led the author to create the Absalom's cycle, nor to define what demands he places on the readers.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Husitská teologická fakulta, HTF - Katedra biblistiky a judaistikycs_CZ
dc.identifier.lisID990018525030106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV