Show simple item record

3D Texture deformation according to a polygonal model
dc.contributor.advisorKřivánek, Jaroslav
dc.creatorSkřivan, Tomáš
dc.date.accessioned2017-05-27T15:23:53Z
dc.date.available2017-05-27T15:23:53Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/71177
dc.description.abstractÚkolem této bakalářské práce je navrhnout a implementovat algoritmus, který spočítá deformaci prostoru na základě deformace polygonálního modelu. Zaměříme se především na algoritmus, který počítá výslednou deformaci jako lineární kombinaci vrcholů zdeformovaného modelu. Koeficienty této lineární kombinace se nazývají zobecněné barycentrické souřadnice. V předchozí literatuře jsou zobecněné barycentrické souřadnice definovány pouze pro trojúhelníkové modely, navrhneme zde jejich další zobecnění pro obecné polygonální modely či parametrické plochy. Ve dvou dimenzích lze elegantně využít komplexních čísel a získat tak deformace, které jsou konformním zobrazením. Proto se zde pokusíme o zobecnění do třech dimenzí pomocí kvaternionů. Výsledný algoritmus implementujeme do programu Autodesk Maya a Mental Ray. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
dc.description.abstractAim of this bachelor thesis is to design and implement algorithm, which deforms 3D space according to the polygonal model. We focus on algorithm, where we calculate deformation as linear combination of vertices of deformed polygonal mesh. Coefficients of this linear combination are called generalized barycentric coordinated. In preceding literature are generalized barycentric coordinated defined only for triangular meshes, we propose further generalization to more objects such as polygonal meshes or parametric surfaces. In two dimensions it is possible to use complex numbers and obtain a bigger class of deformations, such as conformal mappings. We propose generalization to three dimensions with quaternions. We implement final algorithm to program Autodes Maya and Mental Ray. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.subjectpočítačová grafikacs_CZ
dc.subject3Dcs_CZ
dc.subjecttexturacs_CZ
dc.subjectmodelovánícs_CZ
dc.subjectdeformacecs_CZ
dc.subjectcomputer graphicsen_US
dc.subject3Den_US
dc.subjecttextureen_US
dc.subjectmodelingen_US
dc.subjectdeformationen_US
dc.titleDeformace 3D textury podle polygonálního modelucs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-06-16
dc.description.departmentDepartment of Software and Computer Science Educationen_US
dc.description.departmentKatedra softwaru a výuky informatikycs_CZ
dc.description.facultyMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Mathematics and Physicsen_US
dc.identifier.repId92817
dc.title.translated3D Texture deformation according to a polygonal modelen_US
dc.contributor.refereeŠír, Zbyněk
dc.identifier.aleph001783651
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineObecná matematikacs_CZ
thesis.degree.disciplineGeneral Mathematicsen_US
thesis.degree.programMatematikacs_CZ
thesis.degree.programMathematicsen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csMatematicko-fyzikální fakulta::Katedra softwaru a výuky informatikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Mathematics and Physics::Department of Software and Computer Science Educationen_US
uk.faculty-name.csMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Mathematics and Physicsen_US
uk.faculty-abbr.csMFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csObecná matematikacs_CZ
uk.degree-discipline.enGeneral Mathematicsen_US
uk.degree-program.csMatematikacs_CZ
uk.degree-program.enMathematicsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csÚkolem této bakalářské práce je navrhnout a implementovat algoritmus, který spočítá deformaci prostoru na základě deformace polygonálního modelu. Zaměříme se především na algoritmus, který počítá výslednou deformaci jako lineární kombinaci vrcholů zdeformovaného modelu. Koeficienty této lineární kombinace se nazývají zobecněné barycentrické souřadnice. V předchozí literatuře jsou zobecněné barycentrické souřadnice definovány pouze pro trojúhelníkové modely, navrhneme zde jejich další zobecnění pro obecné polygonální modely či parametrické plochy. Ve dvou dimenzích lze elegantně využít komplexních čísel a získat tak deformace, které jsou konformním zobrazením. Proto se zde pokusíme o zobecnění do třech dimenzí pomocí kvaternionů. Výsledný algoritmus implementujeme do programu Autodesk Maya a Mental Ray. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
uk.abstract.enAim of this bachelor thesis is to design and implement algorithm, which deforms 3D space according to the polygonal model. We focus on algorithm, where we calculate deformation as linear combination of vertices of deformed polygonal mesh. Coefficients of this linear combination are called generalized barycentric coordinated. In preceding literature are generalized barycentric coordinated defined only for triangular meshes, we propose further generalization to more objects such as polygonal meshes or parametric surfaces. In two dimensions it is possible to use complex numbers and obtain a bigger class of deformations, such as conformal mappings. We propose generalization to three dimensions with quaternions. We implement final algorithm to program Autodes Maya and Mental Ray. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, Katedra softwaru a výuky informatikycs_CZ
dc.identifier.lisID990017836510106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV