Show simple item record

Exteriéry a interiéry ve virtuálních městech
dc.contributor.advisorŽára, Jiří
dc.creatorKmoch, Petr
dc.date.accessioned2017-03-30T14:59:32Z
dc.date.available2017-03-30T14:59:32Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/7114
dc.description.abstractVirtuální Stará Praha je webová aplikace umožňjící prohlížení centra Prahy vymodelovaného ve VRML. Tato práce ji rozšiřuje o možnost prezentace interiérů a o impostory, což jsou zjednodušené části geometrie scény používané místo vzdálených modelů. Interiéry jsou založeny na existující struktuře VSP. Je přidáno automatické generování interiérových stěn, podpora pro stropy a osvětlení. Interiéry je možné doplnit do existujícího modelu bez nutnosti upravovat modely domů. Zároveň jsou do systému zavedeny hloubkové impostory. Mají plně trojrozměrný tvar vycházející z geometrie části scény, kterou zastupují. To umožňuje věrnější zobrazení rozdílů v hloubce v porovnání s klasickými plochými impostory. Každý impostor kvůli omezení velikosti používá jedinou texturu, předem vykreslený pohled na část scény, kterou zastupuje. Pro automatické generování impostorů je dodán program v jazyce Java. Pro zobrazování impostorů jsou zavedeny dva režimy, které se liší vizuální kvalitou a výpočetními nároky. Na závěr jsou uvedeny výsledky testů výkonu porovnávajících zobrazování impostorů s původním systémem.cs_CZ
dc.description.abstractVirtual Old Prague is a web-based application for browsing Prague's centre modelled in VRML. This thesis extends the project with support for interior areas and impostors, simplifi ed pieces of geometry used in place of distant models. Interiors are based on existing VOP structure. Automatic generation of interior walls is added, as well as ceilings and lighting. Interiors can be added to the existing model without the need to remodel existing houses. Depth-augmented impostors are introduced into the system. Their geometry is a fully 3D shape based on actual geometry they replace. This allows for better displaying of depth discontinuities compared to a traditional at impostor. A single texture, a pre-rendered image of replaced geometry, is used for the impostor, thus keeping its size small. A Java program is provided for automatic generation of impostors from the model. Two regimes are introduced for using impostors during browsing, with di erent visual quality and performance requirements. Results of performance tests are presented, comparing use of impostors to the original system.en_US
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.titleExteriéry a interiéry ve virtuálních městechen_US
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2006
dcterms.dateAccepted2006-09-11
dc.description.departmentKatedra softwaru a výuky informatikycs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Software and Computer Science Educationen_US
dc.description.facultyFaculty of Mathematics and Physicsen_US
dc.description.facultyMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.identifier.repId41287
dc.title.translatedExteriéry a interiéry ve virtuálních městechcs_CZ
dc.contributor.refereeSloup, Jaroslav
dc.identifier.aleph000836762
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSoftware systemsen_US
thesis.degree.disciplineSoftwarové systémycs_CZ
thesis.degree.programInformaticsen_US
thesis.degree.programInformatikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csMatematicko-fyzikální fakulta::Katedra softwaru a výuky informatikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Mathematics and Physics::Department of Software and Computer Science Educationen_US
uk.faculty-name.csMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Mathematics and Physicsen_US
uk.faculty-abbr.csMFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSoftwarové systémycs_CZ
uk.degree-discipline.enSoftware systemsen_US
uk.degree-program.csInformatikacs_CZ
uk.degree-program.enInformaticsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csVirtuální Stará Praha je webová aplikace umožňjící prohlížení centra Prahy vymodelovaného ve VRML. Tato práce ji rozšiřuje o možnost prezentace interiérů a o impostory, což jsou zjednodušené části geometrie scény používané místo vzdálených modelů. Interiéry jsou založeny na existující struktuře VSP. Je přidáno automatické generování interiérových stěn, podpora pro stropy a osvětlení. Interiéry je možné doplnit do existujícího modelu bez nutnosti upravovat modely domů. Zároveň jsou do systému zavedeny hloubkové impostory. Mají plně trojrozměrný tvar vycházející z geometrie části scény, kterou zastupují. To umožňuje věrnější zobrazení rozdílů v hloubce v porovnání s klasickými plochými impostory. Každý impostor kvůli omezení velikosti používá jedinou texturu, předem vykreslený pohled na část scény, kterou zastupuje. Pro automatické generování impostorů je dodán program v jazyce Java. Pro zobrazování impostorů jsou zavedeny dva režimy, které se liší vizuální kvalitou a výpočetními nároky. Na závěr jsou uvedeny výsledky testů výkonu porovnávajících zobrazování impostorů s původním systémem.cs_CZ
uk.abstract.enVirtual Old Prague is a web-based application for browsing Prague's centre modelled in VRML. This thesis extends the project with support for interior areas and impostors, simplifi ed pieces of geometry used in place of distant models. Interiors are based on existing VOP structure. Automatic generation of interior walls is added, as well as ceilings and lighting. Interiors can be added to the existing model without the need to remodel existing houses. Depth-augmented impostors are introduced into the system. Their geometry is a fully 3D shape based on actual geometry they replace. This allows for better displaying of depth discontinuities compared to a traditional at impostor. A single texture, a pre-rendered image of replaced geometry, is used for the impostor, thus keeping its size small. A Java program is provided for automatic generation of impostors from the model. Two regimes are introduced for using impostors during browsing, with di erent visual quality and performance requirements. Results of performance tests are presented, comparing use of impostors to the original system.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, Katedra softwaru a výuky informatikycs_CZ
dc.identifier.lisID990008367620106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV