Zobrazit minimální záznam

Shopping Mall, today's utopia. Design and layout analysis
dc.contributor.advisorKladný, Tomáš
dc.creatorRůžičková, Klára
dc.date.accessioned2020-08-26T12:29:15Z
dc.date.available2020-08-26T12:29:15Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/71144
dc.description.abstractVe své diplomové práci se zabývám změnou vztahu člověka ke světu, k objektům, kterými se obklopuje, důvody neustálé spotřeby, reklamou a motivací k nakupování v prostoru obchodního centra. Vycházím z myšlenek Jeana Baudrillarda, které se snažím ucelit, a doplňuji je o podobné nebo naopak protichůdné myšlenky dalších autorů, jako je Zygmunt Bauman, Gilles Lipovetsky a Theodor Adorno. Dostávám se tedy od vztahu člověka k objektům, spotřeby a reklamy až k prostoru obchodního centra a snažím se přijít na to, jak tento prostor ovlivňuje chování zákazníků, a zvyšuje tak spotřebu. Rozebírám především design a uspořádání prostoru obchodního centra. Vycházím hlavně z myšlenek Gosse, Backes a Underhilla, které doplňuji o pozorování různých obchodních center v Praze, především pak obchodního centra Nový Smíchov. Klíčová slova: reklama, spotřeba, vztah člověka ke světu, vztah člověka k objektům, obchodní centrum, design, uspořádání prostorucs_CZ
dc.description.abstractThis diploma thesis focuses on the changes in relationship between man and world around him, his relation to objects, reasons of constant consumption, advertising and motivation to shopping in Shopping Mall. I use the ideas of Jean Baudrillard, which I'm trying to summarize and extend by similar or contradictory thoughts of other authors such as Zygmunt Bauman, Gilles Lipovetsky and Theodor Adorno. My study moves from man's relation to objects, consumption and advertising to the Shopping Mall and I'm trying to find out how this space manipulates costumer's behavior and increases the consumption. Mainly, I focus on design and layout. I use the ideas of Goss, Backes and Underhill, which I complement by observation of various Shopping Centers in Prague, mainly Shopping Mall Nový Smíchov. Key words: advertising, consumption, relationship between men and world around him, men's relation to objects, Shopping Mall, design, layout.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studiícs_CZ
dc.titleObchodní centrum, utopie naší doby. Rozbor designu a uspořádání prostoru obchodního centracs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-02-12
dc.description.departmentDepartment of Electronic Culture and Semioticsen_US
dc.description.departmentKatedra elektronické kultury a sémiotikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Humanitiesen_US
dc.description.facultyFakulta humanitních studiícs_CZ
dc.identifier.repId148747
dc.title.translatedShopping Mall, today's utopia. Design and layout analysisen_US
dc.contributor.refereeMarcelli, Miroslav
dc.identifier.aleph001938186
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineElectronic Culture and Semioticsen_US
thesis.degree.disciplineElektronická kultura a sémiotikacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta humanitních studií::Katedra elektronické kultury a sémiotikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Humanities::Department of Electronic Culture and Semioticsen_US
uk.faculty-name.csFakulta humanitních studiícs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Humanitiesen_US
uk.faculty-abbr.csFHScs_CZ
uk.degree-discipline.csElektronická kultura a sémiotikacs_CZ
uk.degree-discipline.enElectronic Culture and Semioticsen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csVe své diplomové práci se zabývám změnou vztahu člověka ke světu, k objektům, kterými se obklopuje, důvody neustálé spotřeby, reklamou a motivací k nakupování v prostoru obchodního centra. Vycházím z myšlenek Jeana Baudrillarda, které se snažím ucelit, a doplňuji je o podobné nebo naopak protichůdné myšlenky dalších autorů, jako je Zygmunt Bauman, Gilles Lipovetsky a Theodor Adorno. Dostávám se tedy od vztahu člověka k objektům, spotřeby a reklamy až k prostoru obchodního centra a snažím se přijít na to, jak tento prostor ovlivňuje chování zákazníků, a zvyšuje tak spotřebu. Rozebírám především design a uspořádání prostoru obchodního centra. Vycházím hlavně z myšlenek Gosse, Backes a Underhilla, které doplňuji o pozorování různých obchodních center v Praze, především pak obchodního centra Nový Smíchov. Klíčová slova: reklama, spotřeba, vztah člověka ke světu, vztah člověka k objektům, obchodní centrum, design, uspořádání prostorucs_CZ
uk.abstract.enThis diploma thesis focuses on the changes in relationship between man and world around him, his relation to objects, reasons of constant consumption, advertising and motivation to shopping in Shopping Mall. I use the ideas of Jean Baudrillard, which I'm trying to summarize and extend by similar or contradictory thoughts of other authors such as Zygmunt Bauman, Gilles Lipovetsky and Theodor Adorno. My study moves from man's relation to objects, consumption and advertising to the Shopping Mall and I'm trying to find out how this space manipulates costumer's behavior and increases the consumption. Mainly, I focus on design and layout. I use the ideas of Goss, Backes and Underhill, which I complement by observation of various Shopping Centers in Prague, mainly Shopping Mall Nový Smíchov. Key words: advertising, consumption, relationship between men and world around him, men's relation to objects, Shopping Mall, design, layout.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studií, Katedra elektronické kultury a sémiotikycs_CZ
thesis.grade.code3
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990019381860106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV