Zobrazit minimální záznam

Development of digital photography technology as a transformation of expressive possibilities of the medium of photography
dc.contributor.advisorVančát, Jaroslav
dc.creatorČesálek, Tomáš
dc.date.accessioned2020-08-17T14:46:17Z
dc.date.available2020-08-17T14:46:17Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/71112
dc.description.abstractHistorie fotografie představuje neustálý technologický vývoj daného média směrem ke stále větší sofistikovanosti, s níž souvisí rozšiřování možností komplexní kontroly nad sémantickým obsahem jednotlivých fotografických snímků. Práce se věnuje komparační analýze vyjadřovacích možností filmové a digitální fotografie s přihlédnutím k současnému stavu obou médií a jejich vztahu k dalším audiovizuálním komunikačním prostředkům. Práce představuje porovnání technologických možností obou na sebe navazujících médií ve srovnání s dalšími vizuálněobraznými vyjadřovacími technikami a stále rostoucí integraci digitálních metod zobrazování s novými médii v prostředí grafických editorů na počítači. Pozornost je věnována i měnící se roli fotografického média ve společnosti související s demokratizací přístupu k fotografickým aparátům a možnosti šíření vzniklých obrazů prostřednictvím internetu a sociálních sítí. Na základě popsaných údajů autor poukazuje i na proměňující se role tvůrce a diváka v procesu interpretace vizuálněobrazných vyjádření.cs_CZ
dc.description.abstractThe history of photography represents a constant technological development of the medium towards increasing sophistication, which is related to spreading possibilities of complex control upon semantic meaning of each camera image. The thesis comparatively analyses expressive possibilities of film and digital photography with emphasis on the relations of both medium with other audiovisual means of communication. The thesis compares technological possibilities of both medium and focuses on growing integration of digital methods of imaging with new media through computer graphics. The thesis focuses on transforming role of photography in the society which is connected with democratization of access to cameras and the possibility of sharing resulting images via internet and social media. Based on described data the author points out the changing role of the creator and the viewer in the process of interpretation of visual images.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studiícs_CZ
dc.subjectPhotographyen_US
dc.subjectmediumen_US
dc.subjectdigital photographyen_US
dc.subjectfilm photographyen_US
dc.subjectsemanticsen_US
dc.subjectvieweren_US
dc.subjectcreatoren_US
dc.subjectFotografiecs_CZ
dc.subjectmédiacs_CZ
dc.subjectdigitální fotografiecs_CZ
dc.subjectfilmová fotografiecs_CZ
dc.subjectsémantikacs_CZ
dc.subjectdivákcs_CZ
dc.subjecttvůrcecs_CZ
dc.titleVývoj technologie digitální fotografie jako transformace vyjadřovacích možností fotografického médiacs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-02-13
dc.description.departmentKatedra elektronické kultury a sémiotikycs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Electronic Culture and Semioticsen_US
dc.description.facultyFaculty of Humanitiesen_US
dc.description.facultyFakulta humanitních studiícs_CZ
dc.identifier.repId132059
dc.title.translatedDevelopment of digital photography technology as a transformation of expressive possibilities of the medium of photographyen_US
dc.contributor.refereeČerný, Vladimír
dc.identifier.aleph001938388
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineElectronic Culture and Semioticsen_US
thesis.degree.disciplineElektronická kultura a sémiotikacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta humanitních studií::Katedra elektronické kultury a sémiotikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Humanities::Department of Electronic Culture and Semioticsen_US
uk.faculty-name.csFakulta humanitních studiícs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Humanitiesen_US
uk.faculty-abbr.csFHScs_CZ
uk.degree-discipline.csElektronická kultura a sémiotikacs_CZ
uk.degree-discipline.enElectronic Culture and Semioticsen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csHistorie fotografie představuje neustálý technologický vývoj daného média směrem ke stále větší sofistikovanosti, s níž souvisí rozšiřování možností komplexní kontroly nad sémantickým obsahem jednotlivých fotografických snímků. Práce se věnuje komparační analýze vyjadřovacích možností filmové a digitální fotografie s přihlédnutím k současnému stavu obou médií a jejich vztahu k dalším audiovizuálním komunikačním prostředkům. Práce představuje porovnání technologických možností obou na sebe navazujících médií ve srovnání s dalšími vizuálněobraznými vyjadřovacími technikami a stále rostoucí integraci digitálních metod zobrazování s novými médii v prostředí grafických editorů na počítači. Pozornost je věnována i měnící se roli fotografického média ve společnosti související s demokratizací přístupu k fotografickým aparátům a možnosti šíření vzniklých obrazů prostřednictvím internetu a sociálních sítí. Na základě popsaných údajů autor poukazuje i na proměňující se role tvůrce a diváka v procesu interpretace vizuálněobrazných vyjádření.cs_CZ
uk.abstract.enThe history of photography represents a constant technological development of the medium towards increasing sophistication, which is related to spreading possibilities of complex control upon semantic meaning of each camera image. The thesis comparatively analyses expressive possibilities of film and digital photography with emphasis on the relations of both medium with other audiovisual means of communication. The thesis compares technological possibilities of both medium and focuses on growing integration of digital methods of imaging with new media through computer graphics. The thesis focuses on transforming role of photography in the society which is connected with democratization of access to cameras and the possibility of sharing resulting images via internet and social media. Based on described data the author points out the changing role of the creator and the viewer in the process of interpretation of visual images.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studií, Katedra elektronické kultury a sémiotikycs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990019383880106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV