Zobrazit minimální záznam

Fostering of spatial imagination of students using three projections - different approaches in Czech and Danish Education
dc.contributor.advisorKloboučková, Jaroslava
dc.creatorPetráková, Barbora
dc.date.accessioned2017-05-27T15:00:17Z
dc.date.available2017-05-27T15:00:17Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/71047
dc.description.abstractNÁZEV: Kultivace prostorové představivosti žáků mladšího školního věku užitím třech průmětů - různé přístupy v českém a dánském školství ABSTRAKT: Tato práce se zabývá zmapováním koncepcí výuky geometrie ve vybraných českých a dánských učebnicích matematiky a možnostmi cíleného rozvoje prostorové představivosti žáků na 1. stupni základní školy. Dále jsou na příkladu vybrané třídy ze základní školy v Praze zkoumány možnosti využití metody tří průmětů při výuce geometrie na 1. stupni a její vliv na rozvoj prostorové představivosti u žáků tohoto věku. V dané třídě byly vedeny rozhovory mapující nejen úroveň rozvoje prostorové představivosti, ale právě i schopnosti žáků pracovat se zobrazením těles pomocí tří průmětů. KLÍČOVÁ SLOVA: žák mladšího školního věku, prostorová představivost, tři průměty, koncepce výuky geometriecs_CZ
dc.description.abstractTITLE: Fostering of spatial imagination of students using three projections - different approaches in Czech and Danish Education SUMMARY: This master thesis is focused on description of different conception of teaching geometry in chosen czech and danish mathematics textbooks and on the possibilities of fostering the spatial imagination at elementary school. On example of one particular class from an elementary school in Prague, we will take an inside view of the advantages and disadvantages of using three projection in mathematics education and its influence on development of spatial imagination. In this class, a diagnostic interview was taken to determine the level of spatial imagination development and in order to find out, how these children can work with three projections. KEY WORDS: pupils of primary school age, spatial imagination, three projections, conceptions of geometry teachingen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectkrychlové stavbycs_CZ
dc.subjectprostorová představivostcs_CZ
dc.subjecttři průmětycs_CZ
dc.subjectMongeova projekcecs_CZ
dc.subjectdítě mladšího školního věkucs_CZ
dc.subjectcube structuresen_US
dc.subjectspatial imaginationen_US
dc.subjectthree projectionsen_US
dc.subjectMonge projectionen_US
dc.subjectprimary school pupilen_US
dc.titleKultivace prostorové představivosti žáků mladšího školního věku užitím třech průmětů - různé přístupy v českém a dánském školstvícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-05-20
dc.description.departmentKatedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId128147
dc.title.translatedFostering of spatial imagination of students using three projections - different approaches in Czech and Danish Educationen_US
dc.contributor.refereeJirotková, Darina
dc.identifier.aleph001777621
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro základní školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csNÁZEV: Kultivace prostorové představivosti žáků mladšího školního věku užitím třech průmětů - různé přístupy v českém a dánském školství ABSTRAKT: Tato práce se zabývá zmapováním koncepcí výuky geometrie ve vybraných českých a dánských učebnicích matematiky a možnostmi cíleného rozvoje prostorové představivosti žáků na 1. stupni základní školy. Dále jsou na příkladu vybrané třídy ze základní školy v Praze zkoumány možnosti využití metody tří průmětů při výuce geometrie na 1. stupni a její vliv na rozvoj prostorové představivosti u žáků tohoto věku. V dané třídě byly vedeny rozhovory mapující nejen úroveň rozvoje prostorové představivosti, ale právě i schopnosti žáků pracovat se zobrazením těles pomocí tří průmětů. KLÍČOVÁ SLOVA: žák mladšího školního věku, prostorová představivost, tři průměty, koncepce výuky geometriecs_CZ
uk.abstract.enTITLE: Fostering of spatial imagination of students using three projections - different approaches in Czech and Danish Education SUMMARY: This master thesis is focused on description of different conception of teaching geometry in chosen czech and danish mathematics textbooks and on the possibilities of fostering the spatial imagination at elementary school. On example of one particular class from an elementary school in Prague, we will take an inside view of the advantages and disadvantages of using three projection in mathematics education and its influence on development of spatial imagination. In this class, a diagnostic interview was taken to determine the level of spatial imagination development and in order to find out, how these children can work with three projections. KEY WORDS: pupils of primary school age, spatial imagination, three projections, conceptions of geometry teachingen_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ
dc.identifier.lisID990017776210106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV