Show simple item record

Motivation for learning of pupils at the end of primary school
dc.contributor.advisorHejlová, Helena
dc.creatorFrumarová, Lucie
dc.date.accessioned2017-05-27T14:58:32Z
dc.date.available2017-05-27T14:58:32Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/71037
dc.description.abstractDiplomová práce je zaměřena na problematiku motivace k učení žáků pátého ročníku ZŠ. V první části jsou zpracována teoretická východiska, která působí na ovlivňování procesu motivace žáků ve školním prostředí. Je vysvětlena definice motivace z pedagogicko- psychologického hlediska a jsou zmíněny vnitřní i vnější činitelé, kteří působí na vytváření motivace k učení. Pro podporu motivace k učení je třeba znát věkové zvláštnosti dětí, zaměřenost osobnosti a učební styl dítěte. Za klíčové zdroje motivace k učení ve školním prostředí jsou považovány kognitivní, sociální a výkonové potřeby žáka, které se významně spolupodílí na vytváření individuální motivační zaměřenosti dítěte. V případě nevhodných podnětů se vytváří demotivační učební prostředí, které vede k frustraci potřeb a projevuje se jako nuda či strach. Druhá část v akčním výzkumu sleduje způsoby, jak třídní učitelka probouzí a rozvíjí poznávací, sociálních a výkonové potřeby svých žáků. Doplňujícím výzkumem zjišťuje u dalších učitelů připravenost reagovat na motivační nároky výuky žáků pátého ročníku a zároveň zjišťuje subjektivní reakce těchto žáků na motivační pobídky. Výsledky výzkumu ukázaly připravenost a očekávání žáků rozvíjet kognitivní poznávací potřeby, pokud je učivo vhodně didakticky zpracováno. Údaje z výzkumu jsou prezentovány v...cs_CZ
dc.description.abstractThe thesis is focused on issues of motivation for learning of pupils at the end of primary school. The first part of the thesis elaborates theoretical solutations to the process of the motivation for learning of pupils at school. It explains the definition of motivation in the pedagogical and psychological point of view. The thesis also introduces internal and external factors which are considered to create the motivation for learning. For the support of the motivation a teacher has to know the age specifics of the children, orientation of their personality and their learning style. The crucial sources of the motivation for learning are cognitive needs, social needs and achievement needs which participate in individual motivation orientation of children. In the case the needs are not developed or satisfied they may happen to be frustrated and manifested as boredom or fear. The action research in the second part ot the thesis watch which methods the class teacher uses to actualizate and develop the needs of her pupils. The complementary research is made with other teachers of the pupils at this age and investigates the competence to react to the motivation requirements of their pupils. This research also finds the subjective reactions of these pupils. The results of the research proved that pupils...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectmotivacecs_CZ
dc.subjectpotřebycs_CZ
dc.subjectfrustracecs_CZ
dc.subjectpodnětycs_CZ
dc.subjectvěkové zvláštnostics_CZ
dc.subjectmotivationen_US
dc.subjectneedsen_US
dc.subjectfrustrationen_US
dc.subjectincentivesen_US
dc.subjectage specificsen_US
dc.titleMotivace k učení žáků 5.ročníků ZŠcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-05-21
dc.description.departmentKatedra primární pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId132572
dc.title.translatedMotivation for learning of pupils at the end of primary schoolen_US
dc.contributor.refereeMazáčová, Nataša
dc.identifier.aleph001777617
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro základní školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra primární pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce je zaměřena na problematiku motivace k učení žáků pátého ročníku ZŠ. V první části jsou zpracována teoretická východiska, která působí na ovlivňování procesu motivace žáků ve školním prostředí. Je vysvětlena definice motivace z pedagogicko- psychologického hlediska a jsou zmíněny vnitřní i vnější činitelé, kteří působí na vytváření motivace k učení. Pro podporu motivace k učení je třeba znát věkové zvláštnosti dětí, zaměřenost osobnosti a učební styl dítěte. Za klíčové zdroje motivace k učení ve školním prostředí jsou považovány kognitivní, sociální a výkonové potřeby žáka, které se významně spolupodílí na vytváření individuální motivační zaměřenosti dítěte. V případě nevhodných podnětů se vytváří demotivační učební prostředí, které vede k frustraci potřeb a projevuje se jako nuda či strach. Druhá část v akčním výzkumu sleduje způsoby, jak třídní učitelka probouzí a rozvíjí poznávací, sociálních a výkonové potřeby svých žáků. Doplňujícím výzkumem zjišťuje u dalších učitelů připravenost reagovat na motivační nároky výuky žáků pátého ročníku a zároveň zjišťuje subjektivní reakce těchto žáků na motivační pobídky. Výsledky výzkumu ukázaly připravenost a očekávání žáků rozvíjet kognitivní poznávací potřeby, pokud je učivo vhodně didakticky zpracováno. Údaje z výzkumu jsou prezentovány v...cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis is focused on issues of motivation for learning of pupils at the end of primary school. The first part of the thesis elaborates theoretical solutations to the process of the motivation for learning of pupils at school. It explains the definition of motivation in the pedagogical and psychological point of view. The thesis also introduces internal and external factors which are considered to create the motivation for learning. For the support of the motivation a teacher has to know the age specifics of the children, orientation of their personality and their learning style. The crucial sources of the motivation for learning are cognitive needs, social needs and achievement needs which participate in individual motivation orientation of children. In the case the needs are not developed or satisfied they may happen to be frustrated and manifested as boredom or fear. The action research in the second part ot the thesis watch which methods the class teacher uses to actualizate and develop the needs of her pupils. The complementary research is made with other teachers of the pupils at this age and investigates the competence to react to the motivation requirements of their pupils. This research also finds the subjective reactions of these pupils. The results of the research proved that pupils...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra primární pedagogikycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV