Show simple item record

Rozdíl ve výuce britské a americké angličtiny na na druhém stupni základních škol
dc.contributor.advisorMüller Dočkalová, Barbora
dc.creatorStelzerová, Pavlína
dc.date.accessioned2017-05-27T14:58:20Z
dc.date.available2017-05-27T14:58:20Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/71036
dc.description.abstractAnotace: Předložená práce se zabývá výukou rozdílů mezi britskou a americkou angličtinou. Jejím cílem je navrhnout vhodný způsob výuky vybraných rozdílů slovní zásoby v hodinách anglického jazyka. V teoretická část pojednává o dané problematice v kontextu současných výzkumů a odborné literatury. Na základě této studie pak byly vytvořeny výukové materiály. Praktickou část tvoří krátký průzkum. Autorkou vytvořené materiály byly využity ve vybraných třídách při výuce angličtiny a následně prošetřena jejich efektivnost a přínos. Hlavním záměrem práce je navrhnout již zmíněné téma jako obohacení výuky a zjistit, jakým způsobem by mohlo být zahrnuto do hodin, aniž by negativně ovlivnilo časový plán či zatížilo učitele zvláštní přípravou. Klíčová slova: americká angličtina, britská angličtina, rozdíly, výuka angličtinycs_CZ
dc.description.abstractPresented thesis deals with teaching differences between British and American English. Its aim is to suggest a suitable way of teaching selected vocabulary differences between these two English varieties in EFL classes. The theoretical part of the presented thesis summarizes the knowledge background gained by studying relevant researches and professional publications. On that study the author's original teaching materials are based. The practical part consists of a brief research; original materials were used in five EFL classes, and consequently their efficiency and utility was examined. The main goal of this thesis is to propose this topic as a kind of useful enrichment of English lessons and to examine the way it could be included in a lesson plan without affecting it or burdening teachers with an extra preparation. Key words: American English, British English, differences, teaching EFL classesen_US
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectamerická angličtinacs_CZ
dc.subjectbritská angličtinacs_CZ
dc.subjectrozdílycs_CZ
dc.subjectvýuka angličtinycs_CZ
dc.subjectAmerican Englishen_US
dc.subjectBritish Englishen_US
dc.subjectdifferencesen_US
dc.subjectteaching EFL classesen_US
dc.titleTeaching Differences between British and American English in Lower-secondary EFL Classesen_US
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-05-30
dc.description.departmentKatedra anglického jazyka a literaturycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId139006
dc.title.translatedRozdíl ve výuce britské a americké angličtiny na na druhém stupni základních školcs_CZ
dc.contributor.refereeMatuchová, Klára
dc.identifier.aleph001779530
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - německý jazykcs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools English Language - German languageen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - německý jazykcs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools English Language - German languageen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csAnotace: Předložená práce se zabývá výukou rozdílů mezi britskou a americkou angličtinou. Jejím cílem je navrhnout vhodný způsob výuky vybraných rozdílů slovní zásoby v hodinách anglického jazyka. V teoretická část pojednává o dané problematice v kontextu současných výzkumů a odborné literatury. Na základě této studie pak byly vytvořeny výukové materiály. Praktickou část tvoří krátký průzkum. Autorkou vytvořené materiály byly využity ve vybraných třídách při výuce angličtiny a následně prošetřena jejich efektivnost a přínos. Hlavním záměrem práce je navrhnout již zmíněné téma jako obohacení výuky a zjistit, jakým způsobem by mohlo být zahrnuto do hodin, aniž by negativně ovlivnilo časový plán či zatížilo učitele zvláštní přípravou. Klíčová slova: americká angličtina, britská angličtina, rozdíly, výuka angličtinycs_CZ
uk.abstract.enPresented thesis deals with teaching differences between British and American English. Its aim is to suggest a suitable way of teaching selected vocabulary differences between these two English varieties in EFL classes. The theoretical part of the presented thesis summarizes the knowledge background gained by studying relevant researches and professional publications. On that study the author's original teaching materials are based. The practical part consists of a brief research; original materials were used in five EFL classes, and consequently their efficiency and utility was examined. The main goal of this thesis is to propose this topic as a kind of useful enrichment of English lessons and to examine the way it could be included in a lesson plan without affecting it or burdening teachers with an extra preparation. Key words: American English, British English, differences, teaching EFL classesen_US
uk.file-availabilityV
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra anglického jazyka a literaturycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV