Teaching Differences between British and American English in Lower-secondary EFL Classes
Rozdíl ve výuce britské a americké angličtiny na na druhém stupni základních škol
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/71036Identifikátory
SIS: 139006
Kolekce
- Kvalifikační práce [18052]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Matuchová, Klára
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - německý jazyk
Katedra / ústav / klinika
Katedra anglického jazyka a literatury
Datum obhajoby
30. 5. 2014
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Angličtina
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
americká angličtina, britská angličtina, rozdíly, výuka angličtinyKlíčová slova (anglicky)
American English, British English, differences, teaching EFL classesAnotace: Předložená práce se zabývá výukou rozdílů mezi britskou a americkou angličtinou. Jejím cílem je navrhnout vhodný způsob výuky vybraných rozdílů slovní zásoby v hodinách anglického jazyka. V teoretická část pojednává o dané problematice v kontextu současných výzkumů a odborné literatury. Na základě této studie pak byly vytvořeny výukové materiály. Praktickou část tvoří krátký průzkum. Autorkou vytvořené materiály byly využity ve vybraných třídách při výuce angličtiny a následně prošetřena jejich efektivnost a přínos. Hlavním záměrem práce je navrhnout již zmíněné téma jako obohacení výuky a zjistit, jakým způsobem by mohlo být zahrnuto do hodin, aniž by negativně ovlivnilo časový plán či zatížilo učitele zvláštní přípravou. Klíčová slova: americká angličtina, britská angličtina, rozdíly, výuka angličtiny
Presented thesis deals with teaching differences between British and American English. Its aim is to suggest a suitable way of teaching selected vocabulary differences between these two English varieties in EFL classes. The theoretical part of the presented thesis summarizes the knowledge background gained by studying relevant researches and professional publications. On that study the author's original teaching materials are based. The practical part consists of a brief research; original materials were used in five EFL classes, and consequently their efficiency and utility was examined. The main goal of this thesis is to propose this topic as a kind of useful enrichment of English lessons and to examine the way it could be included in a lesson plan without affecting it or burdening teachers with an extra preparation. Key words: American English, British English, differences, teaching EFL classes