dc.contributor.advisor | Moree, Dana | |
dc.creator | Andrýsková, Kamila | |
dc.date.accessioned | 2020-08-27T14:00:28Z | |
dc.date.available | 2020-08-27T14:00:28Z | |
dc.date.issued | 2006 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/7083 | |
dc.description.abstract | Předložená práce si klade za cíl popsat úroveň multikulturní výchovy na základních školách, roli nestátních neziskových organizací a zjistit, zda mají jejich aktivity vliv na otevřenější postoje žáků vůči cizincům. Vychází při tom z popisu současné situace v České republice a nabízí pohled na mezinárodní koncepty kultury a přístupy k multikulturní výchově.Byla použita metoda kvalitativní kategorizace esejů žáků 9. tříd tří základních škol. Školy se lišily v parametru spolupráce s NNO v oblasti multikulturní výchovy. Z výzkumu vyplynulo, že žáci školy, která spolupracuje s NNO, neprojevují otevřenější postoje vůči cizincům než žáci ostatních škol, ale mají hlubší kognitivní znalosti z oblasti multikulturní výchovy. | cs_CZ |
dc.description.abstract | This master's thesis aims to describe the quality of multicultural education at primary schools in the Czech Republic. At the same time it studies the role of NGOs and their activities in increasing the multicultural awareness of primary school pupils. The thesis used the method of the qualitative categorization of essays provided by the 9th grade students of primary schools. With respect to this research it is suggested that the students of the schools cooperating with NGOs in the field of multicultural education do not have more positive and open attitude towards foreigners than the students of the other schools, however their knowledge in the field of multicultural education is more advanced. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studií | cs_CZ |
dc.title | Podpora multikulturní výchovy na současných základních školách. | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2006 | |
dcterms.dateAccepted | 2006-09-22 | |
dc.description.department | Katedra studií občanské společnosti | cs_CZ |
dc.description.department | Department of Civil Society Studies | en_US |
dc.description.faculty | Fakulta humanitních studií | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Humanities | en_US |
dc.identifier.repId | 56145 | |
dc.title.translated | Multicultural Education Support at Present Primary Schools. | en_US |
dc.contributor.referee | Dohnalová, Marie | |
dc.identifier.aleph | 000967686 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Občanský sektor | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Civil Sector | en_US |
thesis.degree.program | Sociální politika a sociální práce | cs_CZ |
thesis.degree.program | Social Policy and Social Work | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Fakulta humanitních studií::Katedra studií občanské společnosti | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Humanities::Department of Civil Society Studies | en_US |
uk.faculty-name.cs | Fakulta humanitních studií | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Humanities | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FHS | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Občanský sektor | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Civil Sector | en_US |
uk.degree-program.cs | Sociální politika a sociální práce | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Social Policy and Social Work | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Předložená práce si klade za cíl popsat úroveň multikulturní výchovy na základních školách, roli nestátních neziskových organizací a zjistit, zda mají jejich aktivity vliv na otevřenější postoje žáků vůči cizincům. Vychází při tom z popisu současné situace v České republice a nabízí pohled na mezinárodní koncepty kultury a přístupy k multikulturní výchově.Byla použita metoda kvalitativní kategorizace esejů žáků 9. tříd tří základních škol. Školy se lišily v parametru spolupráce s NNO v oblasti multikulturní výchovy. Z výzkumu vyplynulo, že žáci školy, která spolupracuje s NNO, neprojevují otevřenější postoje vůči cizincům než žáci ostatních škol, ale mají hlubší kognitivní znalosti z oblasti multikulturní výchovy. | cs_CZ |
uk.abstract.en | This master's thesis aims to describe the quality of multicultural education at primary schools in the Czech Republic. At the same time it studies the role of NGOs and their activities in increasing the multicultural awareness of primary school pupils. The thesis used the method of the qualitative categorization of essays provided by the 9th grade students of primary schools. With respect to this research it is suggested that the students of the schools cooperating with NGOs in the field of multicultural education do not have more positive and open attitude towards foreigners than the students of the other schools, however their knowledge in the field of multicultural education is more advanced. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studií, Katedra studií občanské společnosti | cs_CZ |
thesis.grade.code | 2 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990009676860106986 | |