Show simple item record

Multicultural Education Support at Present Primary Schools.
dc.contributor.advisorMoree, Dana
dc.creatorAndrýsková, Kamila
dc.date.accessioned2020-08-27T14:00:28Z
dc.date.available2020-08-27T14:00:28Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/7083
dc.description.abstractPředložená práce si klade za cíl popsat úroveň multikulturní výchovy na základních školách, roli nestátních neziskových organizací a zjistit, zda mají jejich aktivity vliv na otevřenější postoje žáků vůči cizincům. Vychází při tom z popisu současné situace v České republice a nabízí pohled na mezinárodní koncepty kultury a přístupy k multikulturní výchově.Byla použita metoda kvalitativní kategorizace esejů žáků 9. tříd tří základních škol. Školy se lišily v parametru spolupráce s NNO v oblasti multikulturní výchovy. Z výzkumu vyplynulo, že žáci školy, která spolupracuje s NNO, neprojevují otevřenější postoje vůči cizincům než žáci ostatních škol, ale mají hlubší kognitivní znalosti z oblasti multikulturní výchovy.cs_CZ
dc.description.abstractThis master's thesis aims to describe the quality of multicultural education at primary schools in the Czech Republic. At the same time it studies the role of NGOs and their activities in increasing the multicultural awareness of primary school pupils. The thesis used the method of the qualitative categorization of essays provided by the 9th grade students of primary schools. With respect to this research it is suggested that the students of the schools cooperating with NGOs in the field of multicultural education do not have more positive and open attitude towards foreigners than the students of the other schools, however their knowledge in the field of multicultural education is more advanced.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studiícs_CZ
dc.titlePodpora multikulturní výchovy na současných základních školách.cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2006
dcterms.dateAccepted2006-09-22
dc.description.departmentKatedra studií občanské společnostics_CZ
dc.description.departmentDepartment of Civil Society Studiesen_US
dc.description.facultyFakulta humanitních studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Humanitiesen_US
dc.identifier.repId56145
dc.title.translatedMulticultural Education Support at Present Primary Schools.en_US
dc.contributor.refereeDohnalová, Marie
dc.identifier.aleph000967686
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineObčanský sektorcs_CZ
thesis.degree.disciplineCivil Sectoren_US
thesis.degree.programSociální politika a sociální prácecs_CZ
thesis.degree.programSocial Policy and Social Worken_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta humanitních studií::Katedra studií občanské společnostics_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Humanities::Department of Civil Society Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta humanitních studiícs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Humanitiesen_US
uk.faculty-abbr.csFHScs_CZ
uk.degree-discipline.csObčanský sektorcs_CZ
uk.degree-discipline.enCivil Sectoren_US
uk.degree-program.csSociální politika a sociální prácecs_CZ
uk.degree-program.enSocial Policy and Social Worken_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csPředložená práce si klade za cíl popsat úroveň multikulturní výchovy na základních školách, roli nestátních neziskových organizací a zjistit, zda mají jejich aktivity vliv na otevřenější postoje žáků vůči cizincům. Vychází při tom z popisu současné situace v České republice a nabízí pohled na mezinárodní koncepty kultury a přístupy k multikulturní výchově.Byla použita metoda kvalitativní kategorizace esejů žáků 9. tříd tří základních škol. Školy se lišily v parametru spolupráce s NNO v oblasti multikulturní výchovy. Z výzkumu vyplynulo, že žáci školy, která spolupracuje s NNO, neprojevují otevřenější postoje vůči cizincům než žáci ostatních škol, ale mají hlubší kognitivní znalosti z oblasti multikulturní výchovy.cs_CZ
uk.abstract.enThis master's thesis aims to describe the quality of multicultural education at primary schools in the Czech Republic. At the same time it studies the role of NGOs and their activities in increasing the multicultural awareness of primary school pupils. The thesis used the method of the qualitative categorization of essays provided by the 9th grade students of primary schools. With respect to this research it is suggested that the students of the schools cooperating with NGOs in the field of multicultural education do not have more positive and open attitude towards foreigners than the students of the other schools, however their knowledge in the field of multicultural education is more advanced.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studií, Katedra studií občanské společnostics_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV