Show simple item record

Anxiety an Fear at School
dc.contributor.advisorKomárková, Tereza
dc.creatorRybářová, Kateřina
dc.date.accessioned2017-05-27T14:12:42Z
dc.date.available2017-05-27T14:12:42Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/70785
dc.description.abstractBakalářská práce s názvem Úzkost a strach ve škole si klade za cíl zjistit, jak se cítí být samotní pedagogové připraveni a schopni řešit a odhalit situaci úzkostného dítěte ve škole, jehož úzkost je způsobována konkrétními školními situacemi. Zabývá se otázkou školy jako zdroje úzkosti a strachu, kdy popisuje konkrétní situace, které tento jev mohou způsobovat. Další aktuální problematikou, která je v textu nastíněna je pedagogicko-psychologická diagnostika a s ní související diagnostické kompetence učitele. Teoretické poznatky jsou podpořeny výzkumem, prováděným mezi pedagogy a obohaceným o dvě případové studie, jež ukazují kazuistiky lidí, kteří zažili strach a úzkost ve škole, způsobeným specifickými školními situacemi. Sledují, s jakým řešením se setkali a uvádějí i pozdější následky, které tato neblahá zkušenost na žácích zanechala. Příprava pedagogů na vysokých školách v oblasti pedagogicko-psychologické diagnostiky se ukazuje jako nedostačující a pro praxi obtížně aplikovatelná. Situace úzkostného dítěte ve škole tak učitelé řeší spíše intuitivně, než profesionálně. S rozvojem informačních technologií se neškoleným pedagogům dostávají do rukou metody na poznávání žáka a celého kolektivu, které když se ale nesprávně použijí a interpretují, mohou situaci úzkostného dítěte zhoršit, dokonce na...cs_CZ
dc.description.abstractThe objective of this thesis "Anxiety And Fear At School" is to further reasearch how and when teachers feel ready and able to recognize an anxious child at school and as well to be able to work with a child whose anxiety may be caused by a specific situation at school. The thesis researches school as a potential source of anxiety and fear and describes specific situations which may cause or contribute to this phenomenon. In addition, a current issue which is outlined in the text is pedagogical-psychological diagnostics and related diagnostic competence of teachers. Theoretical findings are supported by research conducted amongst teachers. Two case studies of students which have experienced fear and anxiety at school, connected to specific school situations are provided. These case studies observe the solutions in those situations, as well as the impact of the experience on the students in question. The education of teachers at universities in the field of pedagogical-psychological diagnosis can in certain cases be insufficient and sometimes can also be difficult to apply in real life situations. This can lead to some situations of an anxious child at school being dealt with intuitively rather than professionally. The availability of electronic information can provide untrained teachers with a...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectúzkostcs_CZ
dc.subjectstrachcs_CZ
dc.subjecttrémacs_CZ
dc.subjectúzkostnostcs_CZ
dc.subjectfobiecs_CZ
dc.subjectúzkost ve školecs_CZ
dc.subjectsebepojetícs_CZ
dc.subjectškolní úspěšnostcs_CZ
dc.subjectpedagogicko-psychologická diagnostikacs_CZ
dc.subjectdiagnostická způsobilost učitelecs_CZ
dc.subjectinterpersonální vztahycs_CZ
dc.subjectanxietyen_US
dc.subjectfearen_US
dc.subjectstage frighten_US
dc.subjectanxietyen_US
dc.subjectphobiaen_US
dc.subjectanxiety at schoolen_US
dc.subjectself-concepten_US
dc.subjectschool successen_US
dc.subjectpedagogical and psychological diagnosticsen_US
dc.subjectteacher competence to diagnoseen_US
dc.subjectinterpersonal relationsen_US
dc.titleÚzkost a strach ve školecs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-09-02
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId137585
dc.title.translatedAnxiety an Fear at Schoolen_US
dc.contributor.refereeSedláčková, Daniela
dc.identifier.aleph001847517
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineEducationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
thesis.degree.programEducationen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEducationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csBakalářská práce s názvem Úzkost a strach ve škole si klade za cíl zjistit, jak se cítí být samotní pedagogové připraveni a schopni řešit a odhalit situaci úzkostného dítěte ve škole, jehož úzkost je způsobována konkrétními školními situacemi. Zabývá se otázkou školy jako zdroje úzkosti a strachu, kdy popisuje konkrétní situace, které tento jev mohou způsobovat. Další aktuální problematikou, která je v textu nastíněna je pedagogicko-psychologická diagnostika a s ní související diagnostické kompetence učitele. Teoretické poznatky jsou podpořeny výzkumem, prováděným mezi pedagogy a obohaceným o dvě případové studie, jež ukazují kazuistiky lidí, kteří zažili strach a úzkost ve škole, způsobeným specifickými školními situacemi. Sledují, s jakým řešením se setkali a uvádějí i pozdější následky, které tato neblahá zkušenost na žácích zanechala. Příprava pedagogů na vysokých školách v oblasti pedagogicko-psychologické diagnostiky se ukazuje jako nedostačující a pro praxi obtížně aplikovatelná. Situace úzkostného dítěte ve škole tak učitelé řeší spíše intuitivně, než profesionálně. S rozvojem informačních technologií se neškoleným pedagogům dostávají do rukou metody na poznávání žáka a celého kolektivu, které když se ale nesprávně použijí a interpretují, mohou situaci úzkostného dítěte zhoršit, dokonce na...cs_CZ
uk.abstract.enThe objective of this thesis "Anxiety And Fear At School" is to further reasearch how and when teachers feel ready and able to recognize an anxious child at school and as well to be able to work with a child whose anxiety may be caused by a specific situation at school. The thesis researches school as a potential source of anxiety and fear and describes specific situations which may cause or contribute to this phenomenon. In addition, a current issue which is outlined in the text is pedagogical-psychological diagnostics and related diagnostic competence of teachers. Theoretical findings are supported by research conducted amongst teachers. Two case studies of students which have experienced fear and anxiety at school, connected to specific school situations are provided. These case studies observe the solutions in those situations, as well as the impact of the experience on the students in question. The education of teachers at universities in the field of pedagogical-psychological diagnosis can in certain cases be insufficient and sometimes can also be difficult to apply in real life situations. This can lead to some situations of an anxious child at school being dealt with intuitively rather than professionally. The availability of electronic information can provide untrained teachers with a...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV