Zobrazit minimální záznam

Pupil's vulgarity against teachers in 6th and 9th grade
dc.contributor.advisorSmetáčková, Irena
dc.creatorVajc, Vladimír
dc.date.accessioned2017-05-27T14:12:32Z
dc.date.available2017-05-27T14:12:32Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/70784
dc.description.abstractVulgaritu lze chápat jako bio-psycho-sociální fenomén, který prostupuje náš každodenní život doslova na každém kroku. Přesto jde o téma doposud poměrně málo prozkoumané. Tato práce má za cíl zaměřit se na specifický příklad vulgarity, konkrétně na vulgaritu žáků a žákyň vůči vyučujícím, a to nejen ve smyslu vulgarity verbální (sprostých slov). Půjde zde o širší pojetí zahrnující i vulgární jevy neverbální a paraverbální. Práce zkoumá žákovskou vulgaritu vůči vyučujícím skrze pozorování a rozhovory. Přináší vymezení toho, co je projevem žákovské vulgarity vůči vyučujícím a zjištění, že chlapci jsou oproti dívkám a starší žáci a žákyně oproti mladším žákům a žákyním na vyučující vulgárnější. Dále představuje funkce a formy žákovské vulgarity vůči vyučujícím, dotýká se (ne)reakcí vyučujících na žákovskou vulgaritu směřovanou na jejich osoby, náhledu vyučujících na tuto problematiku i jejich náhledu na vulgaritu ve škole obecně. Zároveň je na učitelské (ne)reagování na žákovskou vulgaritu vůči vyučujícím a na fenomén žákovské vulgarity vůči vyučujícím i na fenomén vulgarity ve škole obecně nahlédnuto z perspektivy žáků a žákyň. Klíčová slova: žák, žákyně, vulgarita, vyučující, školacs_CZ
dc.description.abstractVulgarity can be understood as a bio-psycho-social phenomenon, which pervades our everyday life on every single step literally. Nevertheless, this topic is still relatively insufficiently explored. This thesis is aimed on specific example of vulgarity - namely male and female pupils' vulgarity against teachers and not only on verbal vulgarity (curse words). It will be about broader conception containing even non-verbal and paraverbal phenomenons. This thesis explores pupils' vulgarity against teachers through observation and interviews. It brings demarcation of what is manifestation of pupils' vulgarity against teachers, findings that boys compared with girls and older pupils compared to younger ones are more vulgar against teachers. Thesis further presents functions and forms of pupils' vulgarity against teachers, touching (non)reactions of teachers on pupils' vulgarity addressed to them and teachers view on the topic of pupils' vulgarity against teachers and even their view on vulgarity at school in general. At the same time, teachers' (non)reactions on pupils' vulgarity against teachers and on phenomenon of pupils' vulgarity against teachers and even on phenomenon of vulgarity at school in general is viewed from perpective of male and female pupils. Keywords: male pupil, female pupil, vulgarity,...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectžákcs_CZ
dc.subjectžákyněcs_CZ
dc.subjectvulgaritacs_CZ
dc.subjectvyučujícícs_CZ
dc.subjectškolacs_CZ
dc.subjectmale pupilen_US
dc.subjectfemale pupilen_US
dc.subjectvulgarityen_US
dc.subjectteachersen_US
dc.subjectschoolen_US
dc.titleŽákovská vulgarita vůči vyučujícím v 6. a 9. ročníku základní školycs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-09-04
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId134310
dc.title.translatedPupil's vulgarity against teachers in 6th and 9th gradeen_US
dc.contributor.refereeStrejčková, Helena
dc.identifier.aleph001847847
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologie a speciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychology and Special Pedagogyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologie a speciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychology and Special Pedagogyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csVulgaritu lze chápat jako bio-psycho-sociální fenomén, který prostupuje náš každodenní život doslova na každém kroku. Přesto jde o téma doposud poměrně málo prozkoumané. Tato práce má za cíl zaměřit se na specifický příklad vulgarity, konkrétně na vulgaritu žáků a žákyň vůči vyučujícím, a to nejen ve smyslu vulgarity verbální (sprostých slov). Půjde zde o širší pojetí zahrnující i vulgární jevy neverbální a paraverbální. Práce zkoumá žákovskou vulgaritu vůči vyučujícím skrze pozorování a rozhovory. Přináší vymezení toho, co je projevem žákovské vulgarity vůči vyučujícím a zjištění, že chlapci jsou oproti dívkám a starší žáci a žákyně oproti mladším žákům a žákyním na vyučující vulgárnější. Dále představuje funkce a formy žákovské vulgarity vůči vyučujícím, dotýká se (ne)reakcí vyučujících na žákovskou vulgaritu směřovanou na jejich osoby, náhledu vyučujících na tuto problematiku i jejich náhledu na vulgaritu ve škole obecně. Zároveň je na učitelské (ne)reagování na žákovskou vulgaritu vůči vyučujícím a na fenomén žákovské vulgarity vůči vyučujícím i na fenomén vulgarity ve škole obecně nahlédnuto z perspektivy žáků a žákyň. Klíčová slova: žák, žákyně, vulgarita, vyučující, školacs_CZ
uk.abstract.enVulgarity can be understood as a bio-psycho-social phenomenon, which pervades our everyday life on every single step literally. Nevertheless, this topic is still relatively insufficiently explored. This thesis is aimed on specific example of vulgarity - namely male and female pupils' vulgarity against teachers and not only on verbal vulgarity (curse words). It will be about broader conception containing even non-verbal and paraverbal phenomenons. This thesis explores pupils' vulgarity against teachers through observation and interviews. It brings demarcation of what is manifestation of pupils' vulgarity against teachers, findings that boys compared with girls and older pupils compared to younger ones are more vulgar against teachers. Thesis further presents functions and forms of pupils' vulgarity against teachers, touching (non)reactions of teachers on pupils' vulgarity addressed to them and teachers view on the topic of pupils' vulgarity against teachers and even their view on vulgarity at school in general. At the same time, teachers' (non)reactions on pupils' vulgarity against teachers and on phenomenon of pupils' vulgarity against teachers and even on phenomenon of vulgarity at school in general is viewed from perpective of male and female pupils. Keywords: male pupil, female pupil, vulgarity,...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
dc.identifier.lisID990018478470106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV