dc.contributor.advisor | Ottlová, Marta | |
dc.creator | Esterlová, Tereza | |
dc.date.accessioned | 2017-05-27T14:12:11Z | |
dc.date.available | 2017-05-27T14:12:11Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/70782 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce interpretuje anonymní Inventář komorních skladeb uložený v archivu Pražské konzervatoře a seznamuje s prostředím, v němž byl repertoár zaznamenaný v tomto prameni provozován mezi lety 1843-1864. Srovnání s dalšími zdroji umožňuje identifikaci původce rukopisu, jehož biografie je prezentována ve druhé kapitole. Obsah pramene je analyzován a porovnán s repertoárem hraným v jiných měšťanských salonech a na pražských veřejných koncertech. Kromě informací příslušné literatury jsou při tom brány v úvahu také kritiky koncertních příležitostí v dobovém tisku i další archivní prameny. Objevený Inventář skladeb provozovaných v domácnosti JUDr. Františka Švestky je jedním z mála zdrojů, které dokládají recepci podobně náročného repertoáru v okruhu neprofesionálních instrumentalistů v 19. století. Klíčová slova: 19. století, Praha, komorní hudba, hudební spolky, amatérští hudebníci, František Švestka, Moritz Mildner, hudba v salonech, programy koncertů, časopis Bohemia | cs_CZ |
dc.description.abstract | This diploma thesis interprets the anonymous Inventory of Chamber Compositions, which is held in the Archives and Library of Prague Conservatory. It informs about the conditions of performing the repertory from this source between 1843 and 1864. In comparison with other sources the author of this manuscript was identified. His biography is contained in the second chapter. The content of the manuscript is analyzed and compared with the repertory performed in other bourgeios houses and Prague public concerts. Apart from the relevant literature the period critical concert reviews and further archive sources are taken into consideration. The discovered Inventory of the compositions performed in JUDr. František Švestka's house is one of the few sources which prove reception of similarly demanding repertory among non-professional instrumentalists in the 19th century. Key words: 19th century, Prague, chamber music, music societies, non-professional musicians, František Švestka, Moritz Mildner, music in salons, concert programmes, the Bohemia journal | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | 19. století | cs_CZ |
dc.subject | Praha | cs_CZ |
dc.subject | komorní hudba | cs_CZ |
dc.subject | hudební spolky | cs_CZ |
dc.subject | amatérští hudebníci | cs_CZ |
dc.subject | František Švestka | cs_CZ |
dc.subject | Moritz Mildner | cs_CZ |
dc.subject | hudba v salonech | cs_CZ |
dc.subject | programy koncertů | cs_CZ |
dc.subject | časopis Bohemia | cs_CZ |
dc.subject | 19th century | en_US |
dc.subject | Prague | en_US |
dc.subject | chamber music | en_US |
dc.subject | music societies | en_US |
dc.subject | non-professional musicians | en_US |
dc.subject | František Švestka | en_US |
dc.subject | Moritz Mildner | en_US |
dc.subject | music in salons | en_US |
dc.subject | concert programmes | en_US |
dc.subject | the Bohemia journal | en_US |
dc.title | Neznámý pramen v archivu Pražské konzervatoře. Komorní hudba v domě Františka Švestky (1842-1864) | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2015 | |
dcterms.dateAccepted | 2015-02-02 | |
dc.description.department | Institute of Musicology | en_US |
dc.description.department | Ústav hudební vědy | cs_CZ |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.identifier.repId | 137426 | |
dc.title.translated | An Unknown Source in the Archive of the Prague Conservatory. Chamber Music in František Švestka's House (1842-1864) | en_US |
dc.contributor.referee | Gabrielová, Jarmila | |
dc.identifier.aleph | 001936964 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Hudební věda | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Musicology | en_US |
thesis.degree.program | Obecná teorie a dějiny umění a kultury | cs_CZ |
thesis.degree.program | Theory and History of Art and Culture | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Ústav hudební vědy | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Institute of Musicology | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Hudební věda | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Musicology | en_US |
uk.degree-program.cs | Obecná teorie a dějiny umění a kultury | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Theory and History of Art and Culture | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Diplomová práce interpretuje anonymní Inventář komorních skladeb uložený v archivu Pražské konzervatoře a seznamuje s prostředím, v němž byl repertoár zaznamenaný v tomto prameni provozován mezi lety 1843-1864. Srovnání s dalšími zdroji umožňuje identifikaci původce rukopisu, jehož biografie je prezentována ve druhé kapitole. Obsah pramene je analyzován a porovnán s repertoárem hraným v jiných měšťanských salonech a na pražských veřejných koncertech. Kromě informací příslušné literatury jsou při tom brány v úvahu také kritiky koncertních příležitostí v dobovém tisku i další archivní prameny. Objevený Inventář skladeb provozovaných v domácnosti JUDr. Františka Švestky je jedním z mála zdrojů, které dokládají recepci podobně náročného repertoáru v okruhu neprofesionálních instrumentalistů v 19. století. Klíčová slova: 19. století, Praha, komorní hudba, hudební spolky, amatérští hudebníci, František Švestka, Moritz Mildner, hudba v salonech, programy koncertů, časopis Bohemia | cs_CZ |
uk.abstract.en | This diploma thesis interprets the anonymous Inventory of Chamber Compositions, which is held in the Archives and Library of Prague Conservatory. It informs about the conditions of performing the repertory from this source between 1843 and 1864. In comparison with other sources the author of this manuscript was identified. His biography is contained in the second chapter. The content of the manuscript is analyzed and compared with the repertory performed in other bourgeios houses and Prague public concerts. Apart from the relevant literature the period critical concert reviews and further archive sources are taken into consideration. The discovered Inventory of the compositions performed in JUDr. František Švestka's house is one of the few sources which prove reception of similarly demanding repertory among non-professional instrumentalists in the 19th century. Key words: 19th century, Prague, chamber music, music societies, non-professional musicians, František Švestka, Moritz Mildner, music in salons, concert programmes, the Bohemia journal | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav hudební vědy | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990019369640106986 | |