Zobrazit minimální záznam

The author and the performer of the musical work as parties to copyright relations in the process of creation and exploitation of the copyright work
dc.contributor.advisorKřesťanová, Veronika
dc.creatorKletenský, Jan
dc.date.accessioned2017-05-27T14:09:52Z
dc.date.available2017-05-27T14:09:52Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/70770
dc.description.abstractResumé Cílem práce je představit autorům a interpretům hudebního díla právní rámec úpravy autorských práv a práv souvisejících s právem autorským. Jedná se o problematiku relativně složitou, a proto je dle mého názoru důležité, aby autoři a interpreti jako umělci měli alespoň základní představu o tom, jaká práva a povinnosti jim vznikají v procesu tvorby a exploatace hudebních děl a jaký právní rámec ochrany jim právo poskytuje. Zároveň je mi toto téma velice blízké, protože jsem sám autorem a interpretem hudebních děl. V první kapitole se zabývám hudebním dílem z hlediska jeho jednotlivých složek, a to jak z pohledu právního, tak i z hlediska hudební teorie. Vzhledem k tomu, že kritérium jedinečnosti autorského díla nevylučuje užití části jiných děl, zabývám se i otázkou legálních způsobů užití cizích děl v procesu vzniku autorských děl a dále i otázkou plagiátorství. V závěru první kapitoly zmiňuji i (pro hudební díla typický) vznik autorského díla spoluprací více autorů. V druhé kapitole představuji autorům katalog jejich osobnostních i majetkových práv se zaměřením na ty složky, které jsou relevantní vzhledem k hudebním dílům, včetně doby trvání jejich práv a postmortální ochrany autorských děl. Třetí kapitola se analogicky ke kapitole předchozí věnuje katalogu práv výkonných umělců a jejich postavení v...cs_CZ
dc.description.abstractThe aim of the thesis is to present the legal framework of the copyright and rights related to copyright to authors and performers of musical work. As a relatively complex issue, in my opinion, it is important for authors and performers as artists to have at least a basic idea of what rights and obligations arise in the process of creation and exploitation of musical works and what legal framework of protection the law provides to them. Moreover, this topic is very close to me because I am myself author and performer of musical works. The first chapter deals with the musical work in terms of its individual components, both from legal and music theory point of view. Considering that the criterion of uniqueness of the copyright work does not exclude the use of parts of other works, I also examine the issue of legal uses of foreign works in the process of the creation of copyright works and the issue of plagiarism. At the end of the first chapter I mention the creation of a copyright work by collaboration of multiple authors (which is typical for musical works). In the second chapter, I introduce to the authors the catalogue of their moral and property rights, focusing on those areas that are relevant to musical works, including the duration of their rights and post-mortal protection. The third...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Právnická fakultacs_CZ
dc.subjectAutorské právocs_CZ
dc.subjectautorcs_CZ
dc.subjectexploatacecs_CZ
dc.subjecthudební dílocs_CZ
dc.subjectinterpretcs_CZ
dc.subjectAuthoren_US
dc.subjectcopyrighten_US
dc.subjectexploatationen_US
dc.subjectmusical worken_US
dc.subjectperformeren_US
dc.titleAutor a interpret hudebního díla jako subjekty autorskoprávních vztahů v procesu vzniku a exploatace autorského dílacs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-01-27
dc.description.departmentInstitute of Copyright, Industrial Property and Competition Lawen_US
dc.description.departmentÚstav práva autorského, práv průmyslových a práva soutěžníhocs_CZ
dc.description.facultyPrávnická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Lawen_US
dc.identifier.repId145274
dc.title.translatedThe author and the performer of the musical work as parties to copyright relations in the process of creation and exploitation of the copyright worken_US
dc.contributor.refereeHolcová, Irena
dc.identifier.aleph001924792
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePrávocs_CZ
thesis.degree.disciplineLawen_US
thesis.degree.programPrávo a právní vědacs_CZ
thesis.degree.programLaw and Jurisprudenceen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPrávnická fakulta::Ústav práva autorského, práv průmyslových a práva soutěžníhocs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Law::Institute of Copyright, Industrial Property and Competition Lawen_US
uk.faculty-name.csPrávnická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Lawen_US
uk.faculty-abbr.csPFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPrávocs_CZ
uk.degree-discipline.enLawen_US
uk.degree-program.csPrávo a právní vědacs_CZ
uk.degree-program.enLaw and Jurisprudenceen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csResumé Cílem práce je představit autorům a interpretům hudebního díla právní rámec úpravy autorských práv a práv souvisejících s právem autorským. Jedná se o problematiku relativně složitou, a proto je dle mého názoru důležité, aby autoři a interpreti jako umělci měli alespoň základní představu o tom, jaká práva a povinnosti jim vznikají v procesu tvorby a exploatace hudebních děl a jaký právní rámec ochrany jim právo poskytuje. Zároveň je mi toto téma velice blízké, protože jsem sám autorem a interpretem hudebních děl. V první kapitole se zabývám hudebním dílem z hlediska jeho jednotlivých složek, a to jak z pohledu právního, tak i z hlediska hudební teorie. Vzhledem k tomu, že kritérium jedinečnosti autorského díla nevylučuje užití části jiných děl, zabývám se i otázkou legálních způsobů užití cizích děl v procesu vzniku autorských děl a dále i otázkou plagiátorství. V závěru první kapitoly zmiňuji i (pro hudební díla typický) vznik autorského díla spoluprací více autorů. V druhé kapitole představuji autorům katalog jejich osobnostních i majetkových práv se zaměřením na ty složky, které jsou relevantní vzhledem k hudebním dílům, včetně doby trvání jejich práv a postmortální ochrany autorských děl. Třetí kapitola se analogicky ke kapitole předchozí věnuje katalogu práv výkonných umělců a jejich postavení v...cs_CZ
uk.abstract.enThe aim of the thesis is to present the legal framework of the copyright and rights related to copyright to authors and performers of musical work. As a relatively complex issue, in my opinion, it is important for authors and performers as artists to have at least a basic idea of what rights and obligations arise in the process of creation and exploitation of musical works and what legal framework of protection the law provides to them. Moreover, this topic is very close to me because I am myself author and performer of musical works. The first chapter deals with the musical work in terms of its individual components, both from legal and music theory point of view. Considering that the criterion of uniqueness of the copyright work does not exclude the use of parts of other works, I also examine the issue of legal uses of foreign works in the process of the creation of copyright works and the issue of plagiarism. At the end of the first chapter I mention the creation of a copyright work by collaboration of multiple authors (which is typical for musical works). In the second chapter, I introduce to the authors the catalogue of their moral and property rights, focusing on those areas that are relevant to musical works, including the duration of their rights and post-mortal protection. The third...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Právnická fakulta, Ústav práva autorského, práv průmyslových a práva soutěžníhocs_CZ
dc.identifier.lisID990019247920106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV