Show simple item record

Intertextuality in Advertising
dc.contributor.advisorMareš, Petr
dc.creatorŽbirková, Nikola
dc.date.accessioned2017-05-27T13:51:56Z
dc.date.available2017-05-27T13:51:56Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/70674
dc.description.abstractTato bakalářská práce zkoumá intertextovost v reklamě. Teoretická část práce se zabývá vymezením základních pojmů, jako jsou reklama, intertextovost, transtextovost a prostředky mezitextového navazování. Důležitou součástí jsou také vybrané přístupy k intertextovosti v reklamě a jejich následné porovnání. Praktickou část tvoří návrh informačního systému pro práci s korpusem a následné představení vlastního korpusu, doplněného o komentáře a případně hodnocení. Tato část je završena analýzou korpusu, jež vede k formulování závěrů o tom, jak jsou zdrojové texty modifikovány a adaptovány. Tato bakalářská práce si klade za cíl: 1) zjistit, zda-li jsou reklamy založené na principu intertextovosti jevem častým, nebo méně častým, 2) zjistit, který prostředek mezitextového navazování se v reklamních textech nejčastěji uplatňuje, 3) povšimnout si, k jakému typu zdrojového textu se nejčastěji odkazuje, 4) navrhnout vhodný informační systém k ukládání, snadnému vyhledávání a komentování shromážděného materiálu.cs_CZ
dc.description.abstractThis bachelor thesis examines the intertextuality in advertising. The theoretical part first of all defines the basic concepts, such as advertising, intertextuality and its types or transtextuality, and in addition includes selected approaches to intertextuality in advertising and their subsequent comparison. The practical part contains a design of an information system for working with a corpus and the introduction of the corpus itself, accompanied by comments and evaluation. The final section consists of an analysis of the corpus, which leads to the formulation of conclusions about how the source texts are modified and adapted. This thesis aims to: 1) find out how frequent is the advertisement based on the principle of intertextuality, 2) ascertain what means of intertextuality are the most utilized in advertising texts, 3) determine what type of source text is the most frequently referred, 4) design an appropriate information system to store, search easily and comment on the collected material.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectreklamacs_CZ
dc.subjectintertextovostcs_CZ
dc.subjectintertextualitacs_CZ
dc.subjecttranstextovostcs_CZ
dc.subjectmezitextové navazovánícs_CZ
dc.subjectaluzecs_CZ
dc.subjectcitátcs_CZ
dc.subjectparafrázecs_CZ
dc.subjectparodiecs_CZ
dc.subjectkorpuscs_CZ
dc.subjectAdvertisingen_US
dc.subjectIntertextualityen_US
dc.subjectTranstextualityen_US
dc.subjectAllusionen_US
dc.subjectQuotationen_US
dc.subjectParaphraseen_US
dc.subjectParodyen_US
dc.subjectCorpusen_US
dc.titleIntertextovost v reklaměcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-09-08
dc.description.departmentInstitute of Czech Language and Theory of Communicationen_US
dc.description.departmentÚstav českého jazyka a teorie komunikacecs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId106675
dc.title.translatedIntertextuality in Advertisingen_US
dc.contributor.refereeŠebesta, Karel
dc.identifier.aleph001855305
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineČeský jazyk a literaturacs_CZ
thesis.degree.disciplineCzech Language and Literatureen_US
thesis.degree.programFilologiecs_CZ
thesis.degree.programPhilologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csČeský jazyk a literaturacs_CZ
uk.degree-discipline.enCzech Language and Literatureen_US
uk.degree-program.csFilologiecs_CZ
uk.degree-program.enPhilologyen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csTato bakalářská práce zkoumá intertextovost v reklamě. Teoretická část práce se zabývá vymezením základních pojmů, jako jsou reklama, intertextovost, transtextovost a prostředky mezitextového navazování. Důležitou součástí jsou také vybrané přístupy k intertextovosti v reklamě a jejich následné porovnání. Praktickou část tvoří návrh informačního systému pro práci s korpusem a následné představení vlastního korpusu, doplněného o komentáře a případně hodnocení. Tato část je završena analýzou korpusu, jež vede k formulování závěrů o tom, jak jsou zdrojové texty modifikovány a adaptovány. Tato bakalářská práce si klade za cíl: 1) zjistit, zda-li jsou reklamy založené na principu intertextovosti jevem častým, nebo méně častým, 2) zjistit, který prostředek mezitextového navazování se v reklamních textech nejčastěji uplatňuje, 3) povšimnout si, k jakému typu zdrojového textu se nejčastěji odkazuje, 4) navrhnout vhodný informační systém k ukládání, snadnému vyhledávání a komentování shromážděného materiálu.cs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor thesis examines the intertextuality in advertising. The theoretical part first of all defines the basic concepts, such as advertising, intertextuality and its types or transtextuality, and in addition includes selected approaches to intertextuality in advertising and their subsequent comparison. The practical part contains a design of an information system for working with a corpus and the introduction of the corpus itself, accompanied by comments and evaluation. The final section consists of an analysis of the corpus, which leads to the formulation of conclusions about how the source texts are modified and adapted. This thesis aims to: 1) find out how frequent is the advertisement based on the principle of intertextuality, 2) ascertain what means of intertextuality are the most utilized in advertising texts, 3) determine what type of source text is the most frequently referred, 4) design an appropriate information system to store, search easily and comment on the collected material.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav českého jazyka a teorie komunikacecs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV