Zobrazit minimální záznam

Criticism of marketing communication of Czech selected cosmetic brands in terms of green marketing and concept of ‚greenwashing' - brands Ryor and Manufaktura
dc.contributor.advisorShavit, Anna
dc.creatorBraunová, Karolína
dc.date.accessioned2017-05-27T13:43:59Z
dc.date.available2017-05-27T13:43:59Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/70630
dc.description.abstractBakalářská práce "Kritika marketingové komunikace vybraných českých kosmetických značek z hlediska zeleného marketingu a konceptu ‚greenwashingu'- značky Ryor a Manufaktura" poukazuje na nebezpečnost greenwashingových komunikačních technik u těchto dvou českých firem. Analyzuje různé kanály jejich marketingové komunikace a snaží se zodpovědět otázku, zda může být spotřebitel maten, když po dojmu z těchto značek očekává, že jejich produkty budou přírodní. U obou zkoumaných firem se kritickou a sémiotickou analýzou jejich materiálů prokázalo, že jejich komunikace neodpovídá vymezenému pojmu přírodní kosmetika. Dále bylo posuzováno vnímání značek očima spotřebitelů, zejména v kontextu proklamované "přírodnosti". Z vyhodnocení vlastního dotazníkového šetření vyplynulo, že téměř 50 % respondentů se domnívá, že značka Manufaktura je přírodní, a 30 %, že Ryor je přírodní. Výzkum ale odhalil, že velké procento respondentů si není jisto, případně vnímá rozpor mezi reálným složením výrobků a marketingem firmy. Výsledkem této práce je tedy zjištění, že spotřebitelé mohou být komunikací kosmetických firem, které bez důkazu proklamují, že vyrábí přírodní kosmetiku, mateni, a tyto firmy se tedy dopouštějí greenwashingu. V teoretické části tato práce stručně vymezuje zelené hnutí jako nový spotřebitelský fenomén,...cs_CZ
dc.description.abstractBachelor thesis "Criticism of marketing communication of Czech selected cosmetic brands in terms of green marketing and concept of ‚greenwashing' - brands Ryor and Manufaktura" points to the dangers of greenwashing communication techniques of these Czech firms. It analysis different channels of their marketing communication and aims to answer the question whether the consumers can be confused, when from the impression of these brands they expect that their products would be green. In both analyzed firms, with the use of critical and semiotic analysis of their materials, it was showed that their communication does not correspond to the defined term natural cosmetics. Furthermore, this thesis studied the perception of selected brands by consumers, mainly in context of proclaimed natural character. From the own questionnaire it was found that almost 50% of respondents believe that Manufaktura is a natural brand and 30% that Ryor is a natural brand. However, research showed that large percentage of respondents is not certain, or perceives inconsistency between real content of products and firm's marketing. The result of this thesis is finding that consumers can be confused by communication of cosmetic firms, which without proof proclaim that they make natural cosmetics, and therefore these firms commit...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectmarketing přírodní kosmetikycs_CZ
dc.subjectgreenwashingcs_CZ
dc.subjectzelený marketingcs_CZ
dc.subjectRyorcs_CZ
dc.subjectManufakturacs_CZ
dc.subjectnatural cosmetics marketingen_US
dc.subjectgreenwashingen_US
dc.subjectgreenmarketingen_US
dc.subjectRyoren_US
dc.subjectManufakturaen_US
dc.titleKritika marketingové komunikace vybraných českých kosmetických značek z hlediska zeleného marketingu a konceptu "greenwashingu" - značky Ryor a Manufakturacs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-06-17
dc.description.departmentDepartment of Marketing Communication and Public Relationsen_US
dc.description.departmentKatedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId125821
dc.title.translatedCriticism of marketing communication of Czech selected cosmetic brands in terms of green marketing and concept of ‚greenwashing' - brands Ryor and Manufakturaen_US
dc.contributor.refereeHejlová, Denisa
dc.identifier.aleph001784116
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMarketingová komunikace a public relationscs_CZ
thesis.degree.disciplineMarketing Communications and Public Relationsen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Marketing Communication and Public Relationsen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMarketingová komunikace a public relationscs_CZ
uk.degree-discipline.enMarketing Communications and Public Relationsen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csBakalářská práce "Kritika marketingové komunikace vybraných českých kosmetických značek z hlediska zeleného marketingu a konceptu ‚greenwashingu'- značky Ryor a Manufaktura" poukazuje na nebezpečnost greenwashingových komunikačních technik u těchto dvou českých firem. Analyzuje různé kanály jejich marketingové komunikace a snaží se zodpovědět otázku, zda může být spotřebitel maten, když po dojmu z těchto značek očekává, že jejich produkty budou přírodní. U obou zkoumaných firem se kritickou a sémiotickou analýzou jejich materiálů prokázalo, že jejich komunikace neodpovídá vymezenému pojmu přírodní kosmetika. Dále bylo posuzováno vnímání značek očima spotřebitelů, zejména v kontextu proklamované "přírodnosti". Z vyhodnocení vlastního dotazníkového šetření vyplynulo, že téměř 50 % respondentů se domnívá, že značka Manufaktura je přírodní, a 30 %, že Ryor je přírodní. Výzkum ale odhalil, že velké procento respondentů si není jisto, případně vnímá rozpor mezi reálným složením výrobků a marketingem firmy. Výsledkem této práce je tedy zjištění, že spotřebitelé mohou být komunikací kosmetických firem, které bez důkazu proklamují, že vyrábí přírodní kosmetiku, mateni, a tyto firmy se tedy dopouštějí greenwashingu. V teoretické části tato práce stručně vymezuje zelené hnutí jako nový spotřebitelský fenomén,...cs_CZ
uk.abstract.enBachelor thesis "Criticism of marketing communication of Czech selected cosmetic brands in terms of green marketing and concept of ‚greenwashing' - brands Ryor and Manufaktura" points to the dangers of greenwashing communication techniques of these Czech firms. It analysis different channels of their marketing communication and aims to answer the question whether the consumers can be confused, when from the impression of these brands they expect that their products would be green. In both analyzed firms, with the use of critical and semiotic analysis of their materials, it was showed that their communication does not correspond to the defined term natural cosmetics. Furthermore, this thesis studied the perception of selected brands by consumers, mainly in context of proclaimed natural character. From the own questionnaire it was found that almost 50% of respondents believe that Manufaktura is a natural brand and 30% that Ryor is a natural brand. However, research showed that large percentage of respondents is not certain, or perceives inconsistency between real content of products and firm's marketing. The result of this thesis is finding that consumers can be confused by communication of cosmetic firms, which without proof proclaim that they make natural cosmetics, and therefore these firms commit...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
dc.identifier.lisID990017841160106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV