dc.contributor.advisor | Křesťanová, Veronika | |
dc.creator | Pipková, Markéta | |
dc.date.accessioned | 2017-05-27T13:34:22Z | |
dc.date.available | 2017-05-27T13:34:22Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/70580 | |
dc.description.abstract | Ve své práci se zabývám především právy výrobců zvukových a zvukově obrazových záznamů. K výběru tohoto tématu mě vedl zejména můj osobní zájem v oblasti hudby a v neposlední řadě také stále aktivní celospolečenská debata nad ochranou práv těchto výrobců v souvislosti s rozvojem internetu a s tím souvisejícím přenosem digitálních dat. První část diplomové práce je věnována autorskému právu obecně, včetně jeho ukotvení v právním řádu. Autorský zákon je komplexní a v celosvětovém měřítku moderní úpravou práva autorského a práv s autorským právem souvisejících. Na první část navazuje stručný popis jednotlivých, pro práci stěžejních pojmů, za které lze považovat zvukový záznam a jeho výrobce a zvukově obrazový záznam a jeho výrobce. V třetí části se zabývám historickým vývojem autorského práva a práv s ním souvisejících. Ačkoli ochrana duševního vlastnictví má dlouhou tradici, se začleněním práv příbuzných s právem autorským do českého právního řádu se setkáváme poprvé v roce 1953. Po historickém exkurzu do práva autorského a práv s ním souvisejících se věnuji jejich úpravě z pohledu práva mezinárodního a komunitárního, která oblast práv výrobců zvukových a zvukově obrazových záznamů upravuje zejména s přihlédnutím k faktu, jak jednoduché je v dnešní informační společnosti jejich celosvětového šíření... | cs_CZ |
dc.description.abstract | Resume The thesis is focused mainly on the rights of phonogram and audiovisual fixation producers. Choosing this topic came as a result of my own personal interest in music, as well as the constantly active public debate regarding the protection of rights of the producers in relation to the expantion of internet and related transmission of digital data. Part one is followed by establishing main terms, specifically the phonograms and their producers, and audiovisual fixations and their producers. The history of copyright protection and related rights is discussed in the third part. Despite the long history of intelectual property protection, copyright and related rights were not included into the Czech legal system until 1953. The historical excursion into copyright and related rights leads to exploration of the rights of phonograms and audiovisual fixations producers, especially in the light of how easy their worldwide distribution in today`s world is. Copyright is based on the quasidual concept of personal and property rights. Producers of phonograms or audiovisual fixations are granted solely property rights. The last two chapters are devoted to the explanation of individual rights and their potential civil or public protection under the valid Czech legal system. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Právnická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Autorské právo Práva související s autorským právem Práva výrobců zvukových záznamů Práva výrobců zvukově obrazových záznamů | cs_CZ |
dc.subject | Copyright The rights related to Copyright The rights of producer of phonogram The rights of producer of audiovisual fixation | en_US |
dc.title | Práva výrobců zvukových a zvukově obrazových záznamů | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2014 | |
dcterms.dateAccepted | 2014-09-23 | |
dc.description.department | Institute of Copyright, Industrial Property and Competition Law | en_US |
dc.description.department | Ústav práva autorského, práv průmyslových a práva soutěžního | cs_CZ |
dc.description.faculty | Právnická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Law | en_US |
dc.identifier.repId | 94664 | |
dc.title.translated | Rights of producers of audio and audiovisual recordings | en_US |
dc.contributor.referee | Holcová, Irena | |
dc.identifier.aleph | 001855375 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Právo | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Law | en_US |
thesis.degree.program | Právo a právní věda | cs_CZ |
thesis.degree.program | Law and Jurisprudence | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Právnická fakulta::Ústav práva autorského, práv průmyslových a práva soutěžního | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Law::Institute of Copyright, Industrial Property and Competition Law | en_US |
uk.faculty-name.cs | Právnická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Law | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Právo | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Law | en_US |
uk.degree-program.cs | Právo a právní věda | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Law and Jurisprudence | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Ve své práci se zabývám především právy výrobců zvukových a zvukově obrazových záznamů. K výběru tohoto tématu mě vedl zejména můj osobní zájem v oblasti hudby a v neposlední řadě také stále aktivní celospolečenská debata nad ochranou práv těchto výrobců v souvislosti s rozvojem internetu a s tím souvisejícím přenosem digitálních dat. První část diplomové práce je věnována autorskému právu obecně, včetně jeho ukotvení v právním řádu. Autorský zákon je komplexní a v celosvětovém měřítku moderní úpravou práva autorského a práv s autorským právem souvisejících. Na první část navazuje stručný popis jednotlivých, pro práci stěžejních pojmů, za které lze považovat zvukový záznam a jeho výrobce a zvukově obrazový záznam a jeho výrobce. V třetí části se zabývám historickým vývojem autorského práva a práv s ním souvisejících. Ačkoli ochrana duševního vlastnictví má dlouhou tradici, se začleněním práv příbuzných s právem autorským do českého právního řádu se setkáváme poprvé v roce 1953. Po historickém exkurzu do práva autorského a práv s ním souvisejících se věnuji jejich úpravě z pohledu práva mezinárodního a komunitárního, která oblast práv výrobců zvukových a zvukově obrazových záznamů upravuje zejména s přihlédnutím k faktu, jak jednoduché je v dnešní informační společnosti jejich celosvětového šíření... | cs_CZ |
uk.abstract.en | Resume The thesis is focused mainly on the rights of phonogram and audiovisual fixation producers. Choosing this topic came as a result of my own personal interest in music, as well as the constantly active public debate regarding the protection of rights of the producers in relation to the expantion of internet and related transmission of digital data. Part one is followed by establishing main terms, specifically the phonograms and their producers, and audiovisual fixations and their producers. The history of copyright protection and related rights is discussed in the third part. Despite the long history of intelectual property protection, copyright and related rights were not included into the Czech legal system until 1953. The historical excursion into copyright and related rights leads to exploration of the rights of phonograms and audiovisual fixations producers, especially in the light of how easy their worldwide distribution in today`s world is. Copyright is based on the quasidual concept of personal and property rights. Producers of phonograms or audiovisual fixations are granted solely property rights. The last two chapters are devoted to the explanation of individual rights and their potential civil or public protection under the valid Czech legal system. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Právnická fakulta, Ústav práva autorského, práv průmyslových a práva soutěžního | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990018553750106986 | |