Show simple item record

Rights of producers of audio and audiovisual recordings
dc.contributor.advisorKřesťanová, Veronika
dc.creatorPipková, Markéta
dc.date.accessioned2017-05-27T13:34:22Z
dc.date.available2017-05-27T13:34:22Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/70580
dc.description.abstractVe své práci se zabývám především právy výrobců zvukových a zvukově obrazových záznamů. K výběru tohoto tématu mě vedl zejména můj osobní zájem v oblasti hudby a v neposlední řadě také stále aktivní celospolečenská debata nad ochranou práv těchto výrobců v souvislosti s rozvojem internetu a s tím souvisejícím přenosem digitálních dat. První část diplomové práce je věnována autorskému právu obecně, včetně jeho ukotvení v právním řádu. Autorský zákon je komplexní a v celosvětovém měřítku moderní úpravou práva autorského a práv s autorským právem souvisejících. Na první část navazuje stručný popis jednotlivých, pro práci stěžejních pojmů, za které lze považovat zvukový záznam a jeho výrobce a zvukově obrazový záznam a jeho výrobce. V třetí části se zabývám historickým vývojem autorského práva a práv s ním souvisejících. Ačkoli ochrana duševního vlastnictví má dlouhou tradici, se začleněním práv příbuzných s právem autorským do českého právního řádu se setkáváme poprvé v roce 1953. Po historickém exkurzu do práva autorského a práv s ním souvisejících se věnuji jejich úpravě z pohledu práva mezinárodního a komunitárního, která oblast práv výrobců zvukových a zvukově obrazových záznamů upravuje zejména s přihlédnutím k faktu, jak jednoduché je v dnešní informační společnosti jejich celosvětového šíření...cs_CZ
dc.description.abstractResume The thesis is focused mainly on the rights of phonogram and audiovisual fixation producers. Choosing this topic came as a result of my own personal interest in music, as well as the constantly active public debate regarding the protection of rights of the producers in relation to the expantion of internet and related transmission of digital data. Part one is followed by establishing main terms, specifically the phonograms and their producers, and audiovisual fixations and their producers. The history of copyright protection and related rights is discussed in the third part. Despite the long history of intelectual property protection, copyright and related rights were not included into the Czech legal system until 1953. The historical excursion into copyright and related rights leads to exploration of the rights of phonograms and audiovisual fixations producers, especially in the light of how easy their worldwide distribution in today`s world is. Copyright is based on the quasidual concept of personal and property rights. Producers of phonograms or audiovisual fixations are granted solely property rights. The last two chapters are devoted to the explanation of individual rights and their potential civil or public protection under the valid Czech legal system.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Právnická fakultacs_CZ
dc.subjectAutorské právo Práva související s autorským právem Práva výrobců zvukových záznamů Práva výrobců zvukově obrazových záznamůcs_CZ
dc.subjectCopyright The rights related to Copyright The rights of producer of phonogram The rights of producer of audiovisual fixationen_US
dc.titlePráva výrobců zvukových a zvukově obrazových záznamůcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-09-23
dc.description.departmentInstitute of Copyright, Industrial Property and Competition Lawen_US
dc.description.departmentÚstav práva autorského, práv průmyslových a práva soutěžníhocs_CZ
dc.description.facultyPrávnická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Lawen_US
dc.identifier.repId94664
dc.title.translatedRights of producers of audio and audiovisual recordingsen_US
dc.contributor.refereeHolcová, Irena
dc.identifier.aleph001855375
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePrávocs_CZ
thesis.degree.disciplineLawen_US
thesis.degree.programPrávo a právní vědacs_CZ
thesis.degree.programLaw and Jurisprudenceen_US
uk.faculty-name.csPrávnická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Lawen_US
uk.faculty-abbr.csPFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPrávocs_CZ
uk.degree-discipline.enLawen_US
uk.degree-program.csPrávo a právní vědacs_CZ
uk.degree-program.enLaw and Jurisprudenceen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csVe své práci se zabývám především právy výrobců zvukových a zvukově obrazových záznamů. K výběru tohoto tématu mě vedl zejména můj osobní zájem v oblasti hudby a v neposlední řadě také stále aktivní celospolečenská debata nad ochranou práv těchto výrobců v souvislosti s rozvojem internetu a s tím souvisejícím přenosem digitálních dat. První část diplomové práce je věnována autorskému právu obecně, včetně jeho ukotvení v právním řádu. Autorský zákon je komplexní a v celosvětovém měřítku moderní úpravou práva autorského a práv s autorským právem souvisejících. Na první část navazuje stručný popis jednotlivých, pro práci stěžejních pojmů, za které lze považovat zvukový záznam a jeho výrobce a zvukově obrazový záznam a jeho výrobce. V třetí části se zabývám historickým vývojem autorského práva a práv s ním souvisejících. Ačkoli ochrana duševního vlastnictví má dlouhou tradici, se začleněním práv příbuzných s právem autorským do českého právního řádu se setkáváme poprvé v roce 1953. Po historickém exkurzu do práva autorského a práv s ním souvisejících se věnuji jejich úpravě z pohledu práva mezinárodního a komunitárního, která oblast práv výrobců zvukových a zvukově obrazových záznamů upravuje zejména s přihlédnutím k faktu, jak jednoduché je v dnešní informační společnosti jejich celosvětového šíření...cs_CZ
uk.abstract.enResume The thesis is focused mainly on the rights of phonogram and audiovisual fixation producers. Choosing this topic came as a result of my own personal interest in music, as well as the constantly active public debate regarding the protection of rights of the producers in relation to the expantion of internet and related transmission of digital data. Part one is followed by establishing main terms, specifically the phonograms and their producers, and audiovisual fixations and their producers. The history of copyright protection and related rights is discussed in the third part. Despite the long history of intelectual property protection, copyright and related rights were not included into the Czech legal system until 1953. The historical excursion into copyright and related rights leads to exploration of the rights of phonograms and audiovisual fixations producers, especially in the light of how easy their worldwide distribution in today`s world is. Copyright is based on the quasidual concept of personal and property rights. Producers of phonograms or audiovisual fixations are granted solely property rights. The last two chapters are devoted to the explanation of individual rights and their potential civil or public protection under the valid Czech legal system.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Právnická fakulta, Ústav práva autorského, práv průmyslových a práva soutěžníhocs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV