Show simple item record

Methodological process of teaching orienteering during course of touristic and outdoor sports on UK FTVS
dc.contributor.advisorFrainšic, Michal
dc.creatorŠpicar, Petr
dc.date.accessioned2017-05-27T13:24:16Z
dc.date.available2017-05-27T13:24:16Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/70527
dc.description.abstractNázev práce: Metodický postup výuky orientačního běhu na kursu UK FTVS Turistika sporty v přírodě Cíle práce: Cílem práce byla inovace metodického manuálu pro výuku orientačního běhu na kursu Turistika a sporty v přírodě na UK FTVS. Pilotní projekt byl zároveň ověřen v praxi na několika kursech. Metody: Expertní šetření pilotní verze, která byla ozkoušena na téměř 280 studentech. Dotazníkové šetření pro učitele a externí spolupracovníky katedry sportů v přírodě. Rozhovor a rešerše literatury při sestavování metodického manuálu. Výsledky: Inovovaný metodický manuál pro výuku orientačního běhu na kursu Turistika a sporty v přírodě. Výuka byla změněna zejména v počátcích výuky orientace, kdy byla zařazena praktická cvičení pro osvojení si základních dovedností, jako je orientace mapy, udržení směru postupu, volba postupu či odhad vzdálenosti. Velkým přínosem je využití elektronického systému SPORTident, který nácvik nejen obohacuje, ale i poskytuje kvalitní data pro zpětnou analýzu tréninku či závodu. Klíčová slova: orientace v přírodě, Rámcový vzdělávací program, SPORTident, OCADcs_CZ
dc.description.abstractTitle: Methodological process of teaching orienteering during course of touristic and outdoor sports on UK FTVS Target: The target of this thesis was inovation of methodical manual for teaching orienteering during course of touristic and outdoor sports on UK FTVS. The pilot project was also verified in practice on several courses. Methods: Expert survey of pilot version, which has been tested on nearly 280 students. Questionary survey for teachers and external co-workers from department of outdoor sports. Interview and literature review in the compilation of methodical manual. Results: Inovated methodical manual for teaching orienteering during course of touristic and outdoor sports. Teaching was changed especially in the begining of teaching orientation, where practical excercises were included to learn basic skills such as map orientation, keeping direction of the approach, selection of approach and distance estimation. A great benefit is a use of an electronic system SPORTident, which not only enriches the practice, but also provides high-quality data for back analysis of a training or a race. Key words: outdoor orientation, General educational program, SPORTident, OCADen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.subjectorientace v příroděcs_CZ
dc.subjectRámcový vzdělávací programcs_CZ
dc.subjectSPORTidentcs_CZ
dc.subjectOCADcs_CZ
dc.subjectoutdoor orientationen_US
dc.subjectGeneral educational programen_US
dc.subjectSPORTidenten_US
dc.subjectOCADen_US
dc.titleMetodický postup výuky orientačního běhu na kursu UK FTVS Turistika a sporty v příroděcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-09-12
dc.description.departmentSporty v příroděcs_CZ
dc.description.facultyFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Physical Education and Sporten_US
dc.identifier.repId125442
dc.title.translatedMethodological process of teaching orienteering during course of touristic and outdoor sports on UK FTVSen_US
dc.contributor.refereeŠafránek, Jiří
dc.identifier.aleph001852880
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství pro střední školy - tělesná výchova - Učitelství geografie pro střední školycs_CZ
thesis.degree.disciplineSecondary School Teacher Education - Physical Education - Teaching of Geography for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programTělesná výchova a sportcs_CZ
thesis.degree.programPhysical Education and Sporten_US
uk.faculty-name.csFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Physical Education and Sporten_US
uk.faculty-abbr.csFTVScs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro střední školy - tělesná výchova - Učitelství geografie pro střední školycs_CZ
uk.degree-discipline.enSecondary School Teacher Education - Physical Education - Teaching of Geography for Secondary Schoolsen_US
uk.degree-program.csTělesná výchova a sportcs_CZ
uk.degree-program.enPhysical Education and Sporten_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csNázev práce: Metodický postup výuky orientačního běhu na kursu UK FTVS Turistika sporty v přírodě Cíle práce: Cílem práce byla inovace metodického manuálu pro výuku orientačního běhu na kursu Turistika a sporty v přírodě na UK FTVS. Pilotní projekt byl zároveň ověřen v praxi na několika kursech. Metody: Expertní šetření pilotní verze, která byla ozkoušena na téměř 280 studentech. Dotazníkové šetření pro učitele a externí spolupracovníky katedry sportů v přírodě. Rozhovor a rešerše literatury při sestavování metodického manuálu. Výsledky: Inovovaný metodický manuál pro výuku orientačního běhu na kursu Turistika a sporty v přírodě. Výuka byla změněna zejména v počátcích výuky orientace, kdy byla zařazena praktická cvičení pro osvojení si základních dovedností, jako je orientace mapy, udržení směru postupu, volba postupu či odhad vzdálenosti. Velkým přínosem je využití elektronického systému SPORTident, který nácvik nejen obohacuje, ale i poskytuje kvalitní data pro zpětnou analýzu tréninku či závodu. Klíčová slova: orientace v přírodě, Rámcový vzdělávací program, SPORTident, OCADcs_CZ
uk.abstract.enTitle: Methodological process of teaching orienteering during course of touristic and outdoor sports on UK FTVS Target: The target of this thesis was inovation of methodical manual for teaching orienteering during course of touristic and outdoor sports on UK FTVS. The pilot project was also verified in practice on several courses. Methods: Expert survey of pilot version, which has been tested on nearly 280 students. Questionary survey for teachers and external co-workers from department of outdoor sports. Interview and literature review in the compilation of methodical manual. Results: Inovated methodical manual for teaching orienteering during course of touristic and outdoor sports. Teaching was changed especially in the begining of teaching orientation, where practical excercises were included to learn basic skills such as map orientation, keeping direction of the approach, selection of approach and distance estimation. A great benefit is a use of an electronic system SPORTident, which not only enriches the practice, but also provides high-quality data for back analysis of a training or a race. Key words: outdoor orientation, General educational program, SPORTident, OCADen_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu, Sporty v příroděcs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV