Mediální obraz zahrádkářských kolonií ve vybraných českých denících
Media Analysis of the Allotment Gardens and Gardening in Czech Daily Press
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/70450Identifikátory
SIS: 139474
Kolekce
- Kvalifikační práce [5993]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Hájek, Roman
Fakulta / součást
Fakulta humanitních studií
Obor
Sociální a kulturní ekologie
Katedra / ústav / klinika
Katedra sociální a kulturní ekologie
Datum obhajoby
1. 6. 2015
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studiíJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
zahrádkářské, zahrádkové osady, kolonie, kvantitativní výzkum, obsahová analýza, média, mediální obraz, trvale udržitelný rozvoj, Hospodářské noviny, Lidové noviny, Mladá Fronta DNES, PrávoKlíčová slova (anglicky)
Allotment Gardening, Garden Colony, Quantitative Reasearch, Content Analysis, Media, Media Representation, Sustainable Development, Hospodářské noviny, Lidové noviny, Mladá Fronta DNES, PrávoMediální obraz zahrádkářských kolonií ve vybraných českých denících Abstrakt Abstrakt Předkládaná diplomová práce se zabývá mediální prezentací fenoménu zahrádkových osad v České republice. Práce vzdáleně navazuje na sérii diplomových prací, které byly v předchozích letech na Katedře sociální a kulturní ekologie Fakulty humanitních studií Univerzity Karlovy v Praze zpracovány jako případové studie zabývající se vybranými zahrádkovými koloniemi z kvalitativního hlediska. Cílem diplomové práce je odhalení mediálního obrazu zahrádkových osad na základě zpracování článků vybraných českých deníků, které fenomén zahrádkových osad v jakýchkoliv souvislostech zmiňují. První, teoretická, část práce je členěna do čtyř kapitol: hermeneutika, zahrádkářské kolonie, média a udržitelný rozvoj. Každá z kapitol poskytuje kontext hlavního cíle práce. Následuje metodologické ukotvení práce a popis procesu výzkumu, analýza a její výsledky.
Mediální obraz zahrádkářských kolonií ve vybraných českých denících Abstract Abstract The aim of this thesis is the media presentation of gardening allotments phenomena in Czech Republic. The work is in a connection with a series of thesis published during previous years on Social and Cultural Ecology department of Faculty of Humanities, Charles Univerisity. These thesis were focused on qualitatative case studies research of garden allotments. Aim of this theis is a revelation of garden allotments image, based on processing of czech daily press articles mentioning allotment gardening. First, theoretical, part of the thesis is organized into four chapters: hermeneutics, allotment gardening, media and sustainable development. Each of the chapters provides a context of the main purpose of the work. Methodological anchor and the research and its results itself follow on at the third part of this thesis.