dc.contributor.advisor | Švantner, Martin | |
dc.creator | Pálková, Tereza | |
dc.date.accessioned | 2020-08-19T19:25:38Z | |
dc.date.available | 2020-08-19T19:25:38Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/70369 | |
dc.description.abstract | V této diplomové práci se pokusíme analyzovat význam rytmu v elektronické taneční hudbě. Cílem této práce je zjistit, jestli v tomto žánru dokáže rytmus tvořit významy a jaký má vliv na strukturu tohoto žánru. Práce se dělí na dvě části, teoretickou a praktickou. V teoretické části definujeme teorie hudební sémiotiky s ohledem na strukturalistický přístup a peircovskou tradici. Popíšeme, jakými způsoby dokáže působit rytmus, a vysvětlíme, co se rozumí pod pojmem elektronická taneční hudba. V praktické části budeme na základě rytmické struktury jednotlivých subžánrů porovnávat působení změn na vertikální rytmické úrovni hudebního patternu. | cs_CZ |
dc.description.abstract | This Masters thesis is an attempt to analyse the significance of rhythm in electronic dance music. The purpose of this thesis is to investigate whether rhythm can create meaning within electronic dance music, and to analyse its effect on the structure of the genre. The thesis is divided into two parts. In the theoretical part we will define the theories of music semiotics with regard to the structuralist approach and the traditional approach of CH. S. Peirce. We will describe the ways rhythm can operate and define what the term electronic dance music means. In the second part we will analyze rhythmic structures of individual sub-genres by comparing and contrasting basic elements of the rhythmic pattern. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studií | cs_CZ |
dc.subject | Music semiotics | en_US |
dc.subject | music semantics | en_US |
dc.subject | meanings in music | en_US |
dc.subject | rhythm | en_US |
dc.subject | electronic dance music | en_US |
dc.subject | Hudební sémiotika | cs_CZ |
dc.subject | hudební sémantika | cs_CZ |
dc.subject | významy v hudbě | cs_CZ |
dc.subject | rytmus | cs_CZ |
dc.subject | elektronická taneční hudba | cs_CZ |
dc.title | Význam rytmu v elektronické taneční hudbě | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2015 | |
dcterms.dateAccepted | 2015-06-18 | |
dc.description.department | Department of Electronic Culture and Semiotics | en_US |
dc.description.department | Katedra elektronické kultury a sémiotiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Fakulta humanitních studií | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Humanities | en_US |
dc.identifier.repId | 148911 | |
dc.title.translated | Rhythm Meaning in Electronic Dance Music | en_US |
dc.contributor.referee | Charvát, Martin | |
dc.identifier.aleph | 002010206 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Electronic Culture and Semiotics | en_US |
thesis.degree.discipline | Elektronická kultura a sémiotika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Mediální a komunikační studia | cs_CZ |
thesis.degree.program | Media and Communications Studies | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Fakulta humanitních studií::Katedra elektronické kultury a sémiotiky | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Humanities::Department of Electronic Culture and Semiotics | en_US |
uk.faculty-name.cs | Fakulta humanitních studií | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Humanities | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FHS | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Elektronická kultura a sémiotika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Electronic Culture and Semiotics | en_US |
uk.degree-program.cs | Mediální a komunikační studia | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Media and Communications Studies | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | V této diplomové práci se pokusíme analyzovat význam rytmu v elektronické taneční hudbě. Cílem této práce je zjistit, jestli v tomto žánru dokáže rytmus tvořit významy a jaký má vliv na strukturu tohoto žánru. Práce se dělí na dvě části, teoretickou a praktickou. V teoretické části definujeme teorie hudební sémiotiky s ohledem na strukturalistický přístup a peircovskou tradici. Popíšeme, jakými způsoby dokáže působit rytmus, a vysvětlíme, co se rozumí pod pojmem elektronická taneční hudba. V praktické části budeme na základě rytmické struktury jednotlivých subžánrů porovnávat působení změn na vertikální rytmické úrovni hudebního patternu. | cs_CZ |
uk.abstract.en | This Masters thesis is an attempt to analyse the significance of rhythm in electronic dance music. The purpose of this thesis is to investigate whether rhythm can create meaning within electronic dance music, and to analyse its effect on the structure of the genre. The thesis is divided into two parts. In the theoretical part we will define the theories of music semiotics with regard to the structuralist approach and the traditional approach of CH. S. Peirce. We will describe the ways rhythm can operate and define what the term electronic dance music means. In the second part we will analyze rhythmic structures of individual sub-genres by comparing and contrasting basic elements of the rhythmic pattern. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studií, Katedra elektronické kultury a sémiotiky | cs_CZ |
thesis.grade.code | 2 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990020102060106986 | |