Zobrazit minimální záznam

Conditions for Integration of Children with Special Needs in the Junak organization
dc.contributor.advisorOrtová, Marie
dc.creatorHyková, Alžběta
dc.date.accessioned2017-05-27T12:47:07Z
dc.date.available2017-05-27T12:47:07Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/70334
dc.description.abstractPráce s názvem Podmínky integrace dětí se specifickými potřebami v Junáku se věnuje tomu, jaké podmínky pro integraci dětí se specifickými potřebami nabízí český skauting. Zabývá se jak tím, jak vhodné podmínky pro integraci těchto dětí nabízí Junák jako největší skautská organizace v ČR, tak tím, jak probíhá integrace v samotných skautských oddílech. Práce seznamuje s pojmy integrace a inkluze, krátce se zabývá neformálním vzděláváním i tím, proč by mělo být otevřené všem dětem bez rozdílu. Významná část práce se věnuje českému skautingu včetně jeho základních principů a skautské metody, kterou při práci s dětmi využívá. Podmínkami integrace dětí se specifickými potřebami v Junáku se pak práce zabývá jak teoreticky, tak prakticky. Součástí je kvalitativní výzkum realizovaný formou rozhovorů s vedoucími skautských oddílů, kde je integrované dítě s postižením. Tento výzkum poskytuje náhled do průběhu integrace dětí s postižením v jednotlivých skautských oddílech. Dozvídáme se, jak jsou děti v oddíle začleněné, jaké nároky klade integrace na vedoucí oddílů a co jim v jejich práci pomáhá, jaké přínosy a negativa má z pohledu vedoucího začlenění pro samotné dítě, pro vedoucí i pro celý oddíl. Z toho pak autor vyvozuje, co zlepšuje a co naopak zhoršuje podmínky pro integraci dětí se specifickými potřebami do...cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis titled Conditions for Integration of Children with Special Needs in the Junák organization focuses on what conditions there are for integration of children with special needs in the biggest Scout organization in the Czech Republic called "Junák" and deals with the integration process itself as it is carried out in particular Scout sections in the Czech Republic. The thesis acquaints with the terms such as integration and inclusion, briefly reports on the non-formal education and explains the necessity of it to be opened for all children without exception. An important part of the thesis covers the basic principles and methods used in working with children in the Czech Scout. The thesis focuses on the conditions of integration from both the theoretical and the practical point of view. A qualitative research is also part of the thesis. It consists of interviews with leaders of those Scout sections that have integrated children with special needs. This research shows the process of integration of children with special needs in those Scout sections and provides the information about the ways in which these children are part of the section, about the demands the Scout leader have to deal with and what can be a help for them during the process. The Scout leaders talk about pros and cons in the process...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Evangelická teologická fakultacs_CZ
dc.titlePodmínky integrace dětí se specifickými potřebami v Junákucs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-06-25
dc.description.departmentJaboken_US
dc.description.departmentJabokcs_CZ
dc.description.facultyEvangelická teologická fakultacs_CZ
dc.description.facultyProtestant Theological Facultyen_US
dc.identifier.repId135591
dc.title.translatedConditions for Integration of Children with Special Needs in the Junak organizationen_US
dc.contributor.refereeRůžička, Vít
dc.identifier.aleph001785993
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePastorační a sociální prácecs_CZ
thesis.degree.disciplinePastoral and Social Worken_US
thesis.degree.programSociální prácecs_CZ
thesis.degree.programSocial Worken_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csEvangelická teologická fakulta::Jabokcs_CZ
uk.taxonomy.organization-enProtestant Theological Faculty::Jaboken_US
uk.faculty-name.csEvangelická teologická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enProtestant Theological Facultyen_US
uk.faculty-abbr.csETFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPastorační a sociální prácecs_CZ
uk.degree-discipline.enPastoral and Social Worken_US
uk.degree-program.csSociální prácecs_CZ
uk.degree-program.enSocial Worken_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csPráce s názvem Podmínky integrace dětí se specifickými potřebami v Junáku se věnuje tomu, jaké podmínky pro integraci dětí se specifickými potřebami nabízí český skauting. Zabývá se jak tím, jak vhodné podmínky pro integraci těchto dětí nabízí Junák jako největší skautská organizace v ČR, tak tím, jak probíhá integrace v samotných skautských oddílech. Práce seznamuje s pojmy integrace a inkluze, krátce se zabývá neformálním vzděláváním i tím, proč by mělo být otevřené všem dětem bez rozdílu. Významná část práce se věnuje českému skautingu včetně jeho základních principů a skautské metody, kterou při práci s dětmi využívá. Podmínkami integrace dětí se specifickými potřebami v Junáku se pak práce zabývá jak teoreticky, tak prakticky. Součástí je kvalitativní výzkum realizovaný formou rozhovorů s vedoucími skautských oddílů, kde je integrované dítě s postižením. Tento výzkum poskytuje náhled do průběhu integrace dětí s postižením v jednotlivých skautských oddílech. Dozvídáme se, jak jsou děti v oddíle začleněné, jaké nároky klade integrace na vedoucí oddílů a co jim v jejich práci pomáhá, jaké přínosy a negativa má z pohledu vedoucího začlenění pro samotné dítě, pro vedoucí i pro celý oddíl. Z toho pak autor vyvozuje, co zlepšuje a co naopak zhoršuje podmínky pro integraci dětí se specifickými potřebami do...cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis titled Conditions for Integration of Children with Special Needs in the Junák organization focuses on what conditions there are for integration of children with special needs in the biggest Scout organization in the Czech Republic called "Junák" and deals with the integration process itself as it is carried out in particular Scout sections in the Czech Republic. The thesis acquaints with the terms such as integration and inclusion, briefly reports on the non-formal education and explains the necessity of it to be opened for all children without exception. An important part of the thesis covers the basic principles and methods used in working with children in the Czech Scout. The thesis focuses on the conditions of integration from both the theoretical and the practical point of view. A qualitative research is also part of the thesis. It consists of interviews with leaders of those Scout sections that have integrated children with special needs. This research shows the process of integration of children with special needs in those Scout sections and provides the information about the ways in which these children are part of the section, about the demands the Scout leader have to deal with and what can be a help for them during the process. The Scout leaders talk about pros and cons in the process...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Evangelická teologická fakulta, Jabokcs_CZ
dc.identifier.lisID990017859930106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV