Prožitek v náboženské pedagogice
An Experience in the Religious Pedagogy
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/70279Identifikátory
SIS: 152382
Kolekce
- Kvalifikační práce [1559]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Milfait, René
Fakulta / součást
Evangelická teologická fakulta
Obor
Pastorační a sociální práce
Katedra / ústav / klinika
Jabok
Datum obhajoby
24. 6. 2014
Nakladatel
Univerzita Karlova, Evangelická teologická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Uspokojivě
Předmětem bakalářské práce "Prožitek v náboženské pedagogice" je rozbor tohoto tématu z několika různých přístupů a pohledů na danou problematiku. Cílem práce je sledovat a popsat souvislost prožitku a náboženství. Jak funguje prožitek v náboženské pedagogice? Nakolik je obé provázané? Práce je členěna do tří hlavních celků, ty jsou pak tvořeny dalšími podkapitolami. První část je zaměřena na prožitek v obecné rovině. Budeme na něj nahlížet z pohledu náboženství, ale i psychologie. V druhé části pracujeme s prožitkem v procesu přijímání víry, který rozpracoval J.W. Fowler. V poslední, tedy třetí části, zjistíme, jak se s prožitkem pracuje v praxi, konkrétně v náboženské pedagogice celostní výchovy, jejímiž autory jsou Franz Kett a sestra Esther Kaufmannová. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
The theme of this bachelor thesis is "An Experience In The Religious Pedagogy" and it analyses this topic from various approaches and points of view on the given topic. The goal of this thesis is to observe and to describe the interrelationship between the expirinece in religion pedadody? What is the interrelationship between these two? The thesis is divided into three main parts, these are then subdivided into several more subchapters. The first part aims at the experience on a general level. Not only will we look at it from religious point of view, but also from psychological point of view. In the second part we will work with the experience within the process of reception of the faith, which was elaborated by J. W. Fowler. In the last third part we will discover, how to work with such experience in practice, especially in religious pedagogy of holistic education as elaborated by Franz Kett and sister Esther Kaufmann. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)