Show simple item record

Geology in the Upper Secondary General Education Curricula
dc.contributor.advisorMatějka, Dobroslav
dc.creatorJirásková, Kateřina
dc.date.accessioned2017-05-27T12:31:42Z
dc.date.available2017-05-27T12:31:42Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/70255
dc.description.abstractPráce hodnotí, jakou formou jednotlivá gymnázia řadí geologické učivo do svých školních vzdělávacích programů a jak využívají volnost, kterou jim nabízí Rámcový vzdělávací program. Byly prostudovány školní vzdělávací programy čtyřletých gymnázií a vyššího stupně gymnázií víceletých. Celkem bylo takto sledováno 180 škol. Většina škol nevyužívá možnost vytvoření samostatného předmětu a zařazuje geologické učivo do jiného předmětu, kterým je nejčastěji Zeměpis/Geografie a na druhém místě Biologie. Mnoho škol ho též dělí do více přírodovědných předmětů. Pouze devět gymnázií zařadilo geologické učivo do samostatného předmětu Geologie. Velmi malá pozornost je na gymnáziích věnována práci v terénu a geologické exkurzi. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis evaluates various forms used by upper secondary general schools ("gymnázium" in Czech) to implement geology to in their school curricula and how these schools use the freedom afforded by the Framework educational program. Educational programs of 180 schools were studied. Most schools do not use the possibility of creating a separate subject Geology and include the geological themes to another subject, mostly Geography and Biology in the second place. Many schools also divided them into several science subjects. Only nine schools concentrated the geological curriculum to create a separate subjekt Geology. Very little attention has been paid to geological fieldworks and geological excursions. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakultacs_CZ
dc.subjectgeologie,školní vzdělávací program gymnáziícs_CZ
dc.subjectgeology,Upper Secondary General Education Curriculaen_US
dc.titleGeologické učivo ve školních vzdělávacích programech gymnáziícs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-06-12
dc.description.departmentInstitute of Geochemistry, Mineralogy and Mineral Resourcesen_US
dc.description.departmentÚstav geochemie, mineralogie a nerostných zdrojůcs_CZ
dc.description.facultyPřírodovědecká fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Scienceen_US
dc.identifier.repId132271
dc.title.translatedGeology in the Upper Secondary General Education Curriculaen_US
dc.contributor.refereeZiegler, Václav
dc.identifier.aleph001783155
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineGeologie se zaměřením na vzdělávání - Biologie se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.disciplineGeology Oriented at Education - Biology Oriented at Educationen_US
thesis.degree.programGeologiecs_CZ
thesis.degree.programGeologyen_US
uk.faculty-name.csPřírodovědecká fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Scienceen_US
uk.faculty-abbr.csPřFcs_CZ
uk.degree-discipline.csGeologie se zaměřením na vzdělávání - Biologie se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-discipline.enGeology Oriented at Education - Biology Oriented at Educationen_US
uk.degree-program.csGeologiecs_CZ
uk.degree-program.enGeologyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csPráce hodnotí, jakou formou jednotlivá gymnázia řadí geologické učivo do svých školních vzdělávacích programů a jak využívají volnost, kterou jim nabízí Rámcový vzdělávací program. Byly prostudovány školní vzdělávací programy čtyřletých gymnázií a vyššího stupně gymnázií víceletých. Celkem bylo takto sledováno 180 škol. Většina škol nevyužívá možnost vytvoření samostatného předmětu a zařazuje geologické učivo do jiného předmětu, kterým je nejčastěji Zeměpis/Geografie a na druhém místě Biologie. Mnoho škol ho též dělí do více přírodovědných předmětů. Pouze devět gymnázií zařadilo geologické učivo do samostatného předmětu Geologie. Velmi malá pozornost je na gymnáziích věnována práci v terénu a geologické exkurzi. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis evaluates various forms used by upper secondary general schools ("gymnázium" in Czech) to implement geology to in their school curricula and how these schools use the freedom afforded by the Framework educational program. Educational programs of 180 schools were studied. Most schools do not use the possibility of creating a separate subject Geology and include the geological themes to another subject, mostly Geography and Biology in the second place. Many schools also divided them into several science subjects. Only nine schools concentrated the geological curriculum to create a separate subjekt Geology. Very little attention has been paid to geological fieldworks and geological excursions. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, Ústav geochemie, mineralogie a nerostných zdrojůcs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: dspace (at) is.cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV