Show simple item record

Financial incentives as motivating factors for employees
dc.contributor.advisorKocianová, Renata
dc.creatorKománková, Kateřina
dc.date.accessioned2017-05-27T12:18:05Z
dc.date.available2017-05-27T12:18:05Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/70196
dc.description.abstract4 ABSTRAKT Bakalářská práce se zabývá vlivem hmotné stimulace na pracovní motivaci. Komplementárně k tomu se věnuje vybraným faktorům nehmotné stimulace, které jsou rovněž významnými činiteli ovlivňování pracovního výkonu. Zaměřuje se na systém odměňování, jeho cíle a úkoly, které v organizaci plní. Shrnuty jsou hlavní zásady odměňování, které by měly být dodržovány, aby mohlo být stanovených cílů organizace dosaženo. Pozornost je věnována koncepci celkové odměny, jejímu významu a výhodám. V empirické části jsou prezentovány výsledky dotazníkového šetření, jehož prostřednictvím bylo zjišťováno, jak pracovníci v soukromém sektoru vnímají vliv hmotných a nehmotných stimulačních faktorů na pracovní motivaci. Klíčová slova: motivace, hmotná stimulace, nehmotná stimulace, celková odměna, systém odměňování, zaměstnanecké výhody (benefity)cs_CZ
dc.description.abstract5 ABSTRACT This bachelor thesis is focused on the influence of the tangible rewards on the motivation to work. Moreover, the intangible rewards are important elements as well, so they are both described in the separated chapters. The different approaches of various authors who follow up the topic of influencing performance are introduced. It also deals with the goals and tasks of reward system in a company. The main principles of rewarding, which are significant for the goal achieving, are summed up. Attention is also paid to the role of the total reward concept and its advantages. In the empirical part of the thesis, the questionnaire survey results are presented. Its aim was to find out how the employees of private business organisations perceive the influence of tangible and intangible rewards on their motivation to work. The purpose was to analyse the conditions under which workers prefer the tangible inducements to the intangible ones. Keywords: motivation, transactional (tangible) reward, relational (intangible) reward, total reward, reward system, reward management, benefitsen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectmotivacecs_CZ
dc.subjecthmotná stimulacecs_CZ
dc.subjectnehmotná stimulacecs_CZ
dc.subjectcelková odměnacs_CZ
dc.subjectsystém odměňovánícs_CZ
dc.subjectzaměstnanecké výhody (benefity)cs_CZ
dc.subjectmotivationen_US
dc.subjecttransactional (tangible) rewarden_US
dc.subjectrelational (intangible) rewarden_US
dc.subjecttotal rewarden_US
dc.subjectreward systemen_US
dc.subjectreward managementen_US
dc.subjectbenefitsen_US
dc.titleHmotná stimulace jako faktor pracovní motivacecs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-09-11
dc.description.departmentDepartment of Adult Education and Personnel Managementen_US
dc.description.departmentKatedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId138715
dc.title.translatedFinancial incentives as motivating factors for employeesen_US
dc.contributor.refereeZáškodná, Helena
dc.identifier.aleph001852391
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineAndragogika a personální řízenícs_CZ
thesis.degree.disciplineAdult Education and Personnel Managementen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
thesis.degree.programEducationen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Adult Education and Personnel Managementen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAndragogika a personální řízenícs_CZ
uk.degree-discipline.enAdult Education and Personnel Managementen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.cs4 ABSTRAKT Bakalářská práce se zabývá vlivem hmotné stimulace na pracovní motivaci. Komplementárně k tomu se věnuje vybraným faktorům nehmotné stimulace, které jsou rovněž významnými činiteli ovlivňování pracovního výkonu. Zaměřuje se na systém odměňování, jeho cíle a úkoly, které v organizaci plní. Shrnuty jsou hlavní zásady odměňování, které by měly být dodržovány, aby mohlo být stanovených cílů organizace dosaženo. Pozornost je věnována koncepci celkové odměny, jejímu významu a výhodám. V empirické části jsou prezentovány výsledky dotazníkového šetření, jehož prostřednictvím bylo zjišťováno, jak pracovníci v soukromém sektoru vnímají vliv hmotných a nehmotných stimulačních faktorů na pracovní motivaci. Klíčová slova: motivace, hmotná stimulace, nehmotná stimulace, celková odměna, systém odměňování, zaměstnanecké výhody (benefity)cs_CZ
uk.abstract.en5 ABSTRACT This bachelor thesis is focused on the influence of the tangible rewards on the motivation to work. Moreover, the intangible rewards are important elements as well, so they are both described in the separated chapters. The different approaches of various authors who follow up the topic of influencing performance are introduced. It also deals with the goals and tasks of reward system in a company. The main principles of rewarding, which are significant for the goal achieving, are summed up. Attention is also paid to the role of the total reward concept and its advantages. In the empirical part of the thesis, the questionnaire survey results are presented. Its aim was to find out how the employees of private business organisations perceive the influence of tangible and intangible rewards on their motivation to work. The purpose was to analyse the conditions under which workers prefer the tangible inducements to the intangible ones. Keywords: motivation, transactional (tangible) reward, relational (intangible) reward, total reward, reward system, reward management, benefitsen_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
dc.identifier.lisID990018523910106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV