Zobrazit minimální záznam

Percepce anglické hlásky šva českými studenty
dc.contributor.advisorČervinková Poesová, Kristýna
dc.creatorFajtová, Zdeňka
dc.date.accessioned2017-05-27T12:06:06Z
dc.date.available2017-05-27T12:06:06Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/70141
dc.description.abstractTato práce se zabývá percepcí anglických samohlásek českými studenty se zaměřením na střední středovou hlásku šva. Teoretická část popisuje percepci cizího jazyka, rozdíl mezi českým a anglickým vokalickým systémem a roli negativního transferu z mateřského jazyka v percepci segmentů. Cílem praktické části je prozkoumat vliv českého jazyka na rozpoznání neutrálního vokálu šva v různých pozicích pomocí percepčního testu speciálně vytvořeného pro účely tohoto výzkumu. Výsledky výzkumného šetření ukazují, že percepce je poměrně silně ovlivněna mateřským jazykem studentů, jelikož úspěšná identifikace cílového vokálu byla shledána v necelé polovině zkoumaných případů.cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis deals with the perception of English vowels by Czech listeners with special focus on the mid-central vowel schwa. The theoretical part presents the current research findings in the area of cross-language speech perception as well as it explores the differences between Czech and English vocalic systems. Further, it focuses on the negative transfer from the mother tongue. The aim of the practical part is to examine the impact of the Czech sound system on the discrimination of the neutral vowel schwa in different positions using a perception test devised specifically for the purposes of this research. The results indicate that the students' perception is influenced quite strongly by their native language as successful schwa identification occurred in approximately fifty per cent of all examined cases.en_US
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectpercepce řečics_CZ
dc.subjectšvacs_CZ
dc.subjectosvojování cizího jazykacs_CZ
dc.subjectnegativní transfercs_CZ
dc.subjectspeech perceptionen_US
dc.subjectschwaen_US
dc.subjectsecond language acquisitionen_US
dc.subjectnegative transferen_US
dc.titlePerception of the English Vowel Schwa by Czech Learnersen_US
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-09-11
dc.description.departmentKatedra anglického jazyka a literaturycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId145868
dc.title.translatedPercepce anglické hlásky šva českými studentycs_CZ
dc.contributor.refereeMatuchová, Klára
dc.identifier.aleph001852385
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineAnglický jazyk se zaměřením na vzdělávání - Matematika se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.disciplineEnglish Language Oriented at Education - Mathematics Oriented at Educationen_US
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
thesis.degree.programSpecialization in Educationen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra anglického jazyka a literaturycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAnglický jazyk se zaměřením na vzdělávání - Matematika se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-discipline.enEnglish Language Oriented at Education - Mathematics Oriented at Educationen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecialization in Educationen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTato práce se zabývá percepcí anglických samohlásek českými studenty se zaměřením na střední středovou hlásku šva. Teoretická část popisuje percepci cizího jazyka, rozdíl mezi českým a anglickým vokalickým systémem a roli negativního transferu z mateřského jazyka v percepci segmentů. Cílem praktické části je prozkoumat vliv českého jazyka na rozpoznání neutrálního vokálu šva v různých pozicích pomocí percepčního testu speciálně vytvořeného pro účely tohoto výzkumu. Výsledky výzkumného šetření ukazují, že percepce je poměrně silně ovlivněna mateřským jazykem studentů, jelikož úspěšná identifikace cílového vokálu byla shledána v necelé polovině zkoumaných případů.cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis deals with the perception of English vowels by Czech listeners with special focus on the mid-central vowel schwa. The theoretical part presents the current research findings in the area of cross-language speech perception as well as it explores the differences between Czech and English vocalic systems. Further, it focuses on the negative transfer from the mother tongue. The aim of the practical part is to examine the impact of the Czech sound system on the discrimination of the neutral vowel schwa in different positions using a perception test devised specifically for the purposes of this research. The results indicate that the students' perception is influenced quite strongly by their native language as successful schwa identification occurred in approximately fifty per cent of all examined cases.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra anglického jazyka a literaturycs_CZ
dc.identifier.lisID990018523850106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV