dc.contributor.advisor | Hnilica, Karel | |
dc.creator | Kadlec, Filip | |
dc.date.accessioned | 2017-05-27T12:05:45Z | |
dc.date.available | 2017-05-27T12:05:45Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/70139 | |
dc.description.abstract | Bakalářská práce se zaměřuje na ověření účinnosti sebe-terapeutického manuálu "A Workbook To Increase Your Meaningful And Purposeful Goals" (česky "SUC Manuál"). Teoretická část představuje současné stěžejní teorie v oblastech, které jsou filosofii Manuálu relevantní - tedy teorii hedonického a eudaimonického well-beingu od Dienera a Ryffové, Schwartzovu teorii hodnot, model cílů v self-konkordantním pojetí Sheldona a koncept svépomoci a psaní psaní v psychoterapii. Manuál byl po přeložení do češtiny administrován třem experimentálním skupinám, kdy každá skupina měla přidělenou sobě stínovou skupinu kontrolní. K testování vlivu posloužila v úvodu i na konci studie testová baterie sestavená z testů SPANE, SWLS a MLM. Hypotéza předpokládala, že experimentální skupiny budou po absolvování Manuálu vykazovat (i s časovým odstupem deseti týdnů) zlepšení v oblasti eudaimonické složky well- beingu. Následná analýza získaných dat prokázala zlepšení eudaimonické složky well-beingu u experimentálních skupin a stagnaci hedonické složky well-beingu, zatímco u kontrolních skupin nedošlo ke změnám v oblasti eudaimonické, ani hedonické složky well-beingu. KLÍČOVÁ SLOVA smysl, účel, hodnoty, cíl, sebe-terapie, logoterapie, dlouhodobý účinek, efektivita | cs_CZ |
dc.description.abstract | This bachelor's thesis is focusing on verification of effectiveness of self-therapeutic manual "A Workbook To Increase Your Meaningful And Purposeful Goals" (in Czech "SUC Manuál"). Theoretical part presents nowadays theories in fields connected with philosophy of Manual - hedonic and eudaimonic theories of well-being by Diener and Ryff, Schwartz's value theory, model of self-concordant goals by Sheldon, and concept of self-help and writing in psychotherapy. Manual was translated into Czech language and afterwards administered to three experimental groups, while each of group had a "shadow" control group. All groups were tested at the beginning and at the end of experiment with battery of tests including SPANE, SWLS and MLM. Main hypothesis assumed that experimental groups will show increase in eudaimonic well-being even over ten weeks after finishing Manual. Following analysis of data shown increase of eudaimonic well-being and stagnancy of hedonic well-being in experimental groups, while control groups shown any changes neither eudaimonic, nor hedonic well-being. KEY WORDS meaning, purpose, values, goal, self-therapy, logotherapy, long-term effect, effectiveness | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | smysl | cs_CZ |
dc.subject | účel | cs_CZ |
dc.subject | hodnoty | cs_CZ |
dc.subject | cíl | cs_CZ |
dc.subject | sebe-terapie | cs_CZ |
dc.subject | logoterapie | cs_CZ |
dc.subject | dlouhodobý účinek | cs_CZ |
dc.subject | efektivita | cs_CZ |
dc.subject | meaning | en_US |
dc.subject | purpose | en_US |
dc.subject | values | en_US |
dc.subject | goal | en_US |
dc.subject | self-therapy | en_US |
dc.subject | logotherapy | en_US |
dc.subject | long-term effect | en_US |
dc.subject | effectiveness | en_US |
dc.title | Zkoumání stálosti účinků sebe-terapeutického manuálu "A Workbook To Increase Your Meaningful And Purposeful Goals" | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2014 | |
dcterms.dateAccepted | 2014-09-04 | |
dc.description.department | Katedra psychologie | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 135159 | |
dc.title.translated | Long-term effects of self-therapeutic workbook "A Workbook To Increase Your Meaningful And Purposeful Goals" | en_US |
dc.contributor.referee | Smetáčková, Irena | |
dc.identifier.aleph | 001847785 | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Psychologie a speciální pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Psychology and Special Pedagogy | en_US |
thesis.degree.program | Psychologie | cs_CZ |
thesis.degree.program | Psychology | en_US |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra psychologie | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Psychologie a speciální pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Psychology and Special Pedagogy | en_US |
uk.degree-program.cs | Psychologie | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Psychology | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Bakalářská práce se zaměřuje na ověření účinnosti sebe-terapeutického manuálu "A Workbook To Increase Your Meaningful And Purposeful Goals" (česky "SUC Manuál"). Teoretická část představuje současné stěžejní teorie v oblastech, které jsou filosofii Manuálu relevantní - tedy teorii hedonického a eudaimonického well-beingu od Dienera a Ryffové, Schwartzovu teorii hodnot, model cílů v self-konkordantním pojetí Sheldona a koncept svépomoci a psaní psaní v psychoterapii. Manuál byl po přeložení do češtiny administrován třem experimentálním skupinám, kdy každá skupina měla přidělenou sobě stínovou skupinu kontrolní. K testování vlivu posloužila v úvodu i na konci studie testová baterie sestavená z testů SPANE, SWLS a MLM. Hypotéza předpokládala, že experimentální skupiny budou po absolvování Manuálu vykazovat (i s časovým odstupem deseti týdnů) zlepšení v oblasti eudaimonické složky well- beingu. Následná analýza získaných dat prokázala zlepšení eudaimonické složky well-beingu u experimentálních skupin a stagnaci hedonické složky well-beingu, zatímco u kontrolních skupin nedošlo ke změnám v oblasti eudaimonické, ani hedonické složky well-beingu. KLÍČOVÁ SLOVA smysl, účel, hodnoty, cíl, sebe-terapie, logoterapie, dlouhodobý účinek, efektivita | cs_CZ |
uk.abstract.en | This bachelor's thesis is focusing on verification of effectiveness of self-therapeutic manual "A Workbook To Increase Your Meaningful And Purposeful Goals" (in Czech "SUC Manuál"). Theoretical part presents nowadays theories in fields connected with philosophy of Manual - hedonic and eudaimonic theories of well-being by Diener and Ryff, Schwartz's value theory, model of self-concordant goals by Sheldon, and concept of self-help and writing in psychotherapy. Manual was translated into Czech language and afterwards administered to three experimental groups, while each of group had a "shadow" control group. All groups were tested at the beginning and at the end of experiment with battery of tests including SPANE, SWLS and MLM. Main hypothesis assumed that experimental groups will show increase in eudaimonic well-being even over ten weeks after finishing Manual. Following analysis of data shown increase of eudaimonic well-being and stagnancy of hedonic well-being in experimental groups, while control groups shown any changes neither eudaimonic, nor hedonic well-being. KEY WORDS meaning, purpose, values, goal, self-therapy, logotherapy, long-term effect, effectiveness | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologie | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990018477850106986 | |