Zobrazit minimální záznam

Evaluation of walking, running and overarm throwing of preschool children
dc.contributor.advisorKaplan, Aleš
dc.creatorKrálová, Klára
dc.date.accessioned2017-05-27T11:58:46Z
dc.date.available2017-05-27T11:58:46Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/70102
dc.description.abstractNázev práce Hodnocení chůze, běhu a hodu míčkem u předškolních dětí. Cíle práce Cílem práce je zjistit a posoudit úroveň vybraných pohybových dovedností chůze, běhu a hodu míčkem u dětí předškolního věku v rozmezí od tří do šesti let. Pohybová úroveň bude zjišťována pomocí manuálů a metodik od Haywoodové. Během měření se zaměříme na genderové rozdíly v pohybové úrovni a rozdíly v pohybové úrovni mezi jednotlivými věkovými kategoriemi, tedy mezi 3 a 4letými a 5 a 6letými dětmi sledovaného souboru. Dílčím cílem je zjistit, zda lze manuály a metodiky výše uvedené autorky aplikovat u dětí předškolního věku a zároveň v českých podmínkách. Metodika práce Pohybová úroveň dětí předškolního věku byla zjišťována kvalitativně. Kvalitativní posouzení úrovně chůze, běhu a hodu míčkem bylo realizováno metodou pozorování. Pro záznam našeho pozorování jsme využili digitální videokameru, abychom pohyb mohli detailně zaznamenat a při analýze jednotlivých pohybů záběry zpomalit pro lepší vyhodnocení. Kamera byla staticky umístěna tak, aby zaznamenala pohyb z boku, zepředu a zezadu. Výsledky práce Celkově bylo hodnoceno 31 dětí z toho 18 chlapců 13 dívek. Zaznamenali jsme, e děti mají nejlépe osvojenou chůzi, protoe všech 31 dětí dosáhlo vyzrálé formy chůze. Dále jsme zjistili, e chlapci zvládají lepší úroveň...cs_CZ
dc.description.abstractTitle Evaluation of walking, running and overarm throwing of preschool children. Work objectives The thesis aim is to identify and assess the level of selected movement skills of walking, running and overarm throwing in preschool children from three to six years. Movement level will be determined using the manuals and methodologies written by Haywood. During the measurement, we will focus on gender differences in movement levels and movement differences between various age categories, thus between 3 - 4 and 5 - 6 years old children from the analyzed sample. The sub-objective is to determine whether manuals and methodologies, written by the mentioned author above, can be applied to preschool children in the Czech conditions. Methodology Physical level of preschool children was assessed qualitatively. Qualitative assessment of the walking, running and overarm throwing level was executed by observation. For a record of our observation, we used a digital camera, which enables more precise movement analysis by slow motion mode. The statically placed camera recorded movements from sides, front and back. Results 31 children including 18 boys and 13 girls were evaluated in overall. We have noticed that children acquire the walking best, because all 31 children reached the mature form of walking....en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.subjectmotorický vývojcs_CZ
dc.subjectchůzecs_CZ
dc.subjectběhcs_CZ
dc.subjecthodcs_CZ
dc.subjectpředškolní věkcs_CZ
dc.subjectmotor developmenten_US
dc.subjectwalkingen_US
dc.subjectrunningen_US
dc.subjectoverarm throwingen_US
dc.subjectpreschoolen_US
dc.subjectageen_US
dc.titleHodnocení chůze, běhu a hodu míčkem u předškolních dětí.cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-09-19
dc.description.departmentAtletikacs_CZ
dc.description.facultyFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Physical Education and Sporten_US
dc.identifier.repId146203
dc.title.translatedEvaluation of walking, running and overarm throwing of preschool childrenen_US
dc.contributor.refereeVindušková, Jitka
dc.identifier.aleph001854597
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství pro střední školy - tělesná výchova - Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - speciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineSecondary School Teacher Education - Physical Education - Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - Special Educationen_US
thesis.degree.programTělesná výchova a sportcs_CZ
thesis.degree.programPhysical Education and Sporten_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta tělesné výchovy a sportu::Atletikacs_CZ
uk.faculty-name.csFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Physical Education and Sporten_US
uk.faculty-abbr.csFTVScs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro střední školy - tělesná výchova - Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - speciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSecondary School Teacher Education - Physical Education - Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - Special Educationen_US
uk.degree-program.csTělesná výchova a sportcs_CZ
uk.degree-program.enPhysical Education and Sporten_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csNázev práce Hodnocení chůze, běhu a hodu míčkem u předškolních dětí. Cíle práce Cílem práce je zjistit a posoudit úroveň vybraných pohybových dovedností chůze, běhu a hodu míčkem u dětí předškolního věku v rozmezí od tří do šesti let. Pohybová úroveň bude zjišťována pomocí manuálů a metodik od Haywoodové. Během měření se zaměříme na genderové rozdíly v pohybové úrovni a rozdíly v pohybové úrovni mezi jednotlivými věkovými kategoriemi, tedy mezi 3 a 4letými a 5 a 6letými dětmi sledovaného souboru. Dílčím cílem je zjistit, zda lze manuály a metodiky výše uvedené autorky aplikovat u dětí předškolního věku a zároveň v českých podmínkách. Metodika práce Pohybová úroveň dětí předškolního věku byla zjišťována kvalitativně. Kvalitativní posouzení úrovně chůze, běhu a hodu míčkem bylo realizováno metodou pozorování. Pro záznam našeho pozorování jsme využili digitální videokameru, abychom pohyb mohli detailně zaznamenat a při analýze jednotlivých pohybů záběry zpomalit pro lepší vyhodnocení. Kamera byla staticky umístěna tak, aby zaznamenala pohyb z boku, zepředu a zezadu. Výsledky práce Celkově bylo hodnoceno 31 dětí z toho 18 chlapců 13 dívek. Zaznamenali jsme, e děti mají nejlépe osvojenou chůzi, protoe všech 31 dětí dosáhlo vyzrálé formy chůze. Dále jsme zjistili, e chlapci zvládají lepší úroveň...cs_CZ
uk.abstract.enTitle Evaluation of walking, running and overarm throwing of preschool children. Work objectives The thesis aim is to identify and assess the level of selected movement skills of walking, running and overarm throwing in preschool children from three to six years. Movement level will be determined using the manuals and methodologies written by Haywood. During the measurement, we will focus on gender differences in movement levels and movement differences between various age categories, thus between 3 - 4 and 5 - 6 years old children from the analyzed sample. The sub-objective is to determine whether manuals and methodologies, written by the mentioned author above, can be applied to preschool children in the Czech conditions. Methodology Physical level of preschool children was assessed qualitatively. Qualitative assessment of the walking, running and overarm throwing level was executed by observation. For a record of our observation, we used a digital camera, which enables more precise movement analysis by slow motion mode. The statically placed camera recorded movements from sides, front and back. Results 31 children including 18 boys and 13 girls were evaluated in overall. We have noticed that children acquire the walking best, because all 31 children reached the mature form of walking....en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu, Atletikacs_CZ
dc.identifier.lisID990018545970106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV