Show simple item record

Simulation of market store
dc.contributor.advisorČerný, Jakub
dc.creatorBartušek, Martin
dc.date.accessioned2017-03-30T14:38:48Z
dc.date.available2017-03-30T14:38:48Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/7009
dc.description.abstractCílem práce je napsání programu, který umožní navrhnout model obchodního domu (supermarketu). Do modelu postupně umisťujeme základní prvky - např. regály nebo pokladny, až vytvoříme funkční obchod. Poté diskrétní simulací zkusíme co nejpřesněji napodobit chování skutečných zákazníků. Důraz byl kladen na možnost umístit do modelu akční nabídky zboží a sledovat jejich úspěšnost. Abych porovnal simulaci s realitou, namodeloval jsem skutečný supermarket. Zaměřil jsem se na pozorování průměrné délky nakupování a průměrné útraty. Tato data přibližně odpovídala těm reálně naměřeným. Dále uvedu běžné marketingové techniky, které ovlivňují chování zákazníků, a ověřím jejich účinnost v simulaci. Stručně také popíši komerční simulační software.cs_CZ
dc.description.abstractThe goal of this work is an implementation of a supermarket simulator. You can build your own supermarket by placement of cases with goods, cashier counters etc. until you create the whole shop. Then we try to simulate shopping patterns of real customers. We focus on placement of best offers, discounts, … and the success of their placement. Naturally we want to maximize spendings of each customer. To confront with the reality I designed a real supermarket. Many data like average shopping time and average total costs corresponeded to the real ones. Further in my thesis I survey marketing techniques and tricks to influence shopping patterns of customers and I verify their effect in the simulation. At the end I shortly describe commercial simulation software.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.titleSimulace obchodniho domucs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2006
dcterms.dateAccepted2006-09-18
dc.description.departmentKatedra aplikované matematikycs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Applied Mathematicsen_US
dc.description.facultyFaculty of Mathematics and Physicsen_US
dc.description.facultyMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.identifier.repId43790
dc.title.translatedSimulation of market storeen_US
dc.contributor.refereeKoubková, Alena
dc.identifier.aleph000859042
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineAdministration of computer systemsen_US
thesis.degree.disciplineSpráva počítačových systémůcs_CZ
thesis.degree.programComputer Scienceen_US
thesis.degree.programInformatikacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csMatematicko-fyzikální fakulta::Katedra aplikované matematikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Mathematics and Physics::Department of Applied Mathematicsen_US
uk.faculty-name.csMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Mathematics and Physicsen_US
uk.faculty-abbr.csMFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSpráva počítačových systémůcs_CZ
uk.degree-discipline.enAdministration of computer systemsen_US
uk.degree-program.csInformatikacs_CZ
uk.degree-program.enComputer Scienceen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csCílem práce je napsání programu, který umožní navrhnout model obchodního domu (supermarketu). Do modelu postupně umisťujeme základní prvky - např. regály nebo pokladny, až vytvoříme funkční obchod. Poté diskrétní simulací zkusíme co nejpřesněji napodobit chování skutečných zákazníků. Důraz byl kladen na možnost umístit do modelu akční nabídky zboží a sledovat jejich úspěšnost. Abych porovnal simulaci s realitou, namodeloval jsem skutečný supermarket. Zaměřil jsem se na pozorování průměrné délky nakupování a průměrné útraty. Tato data přibližně odpovídala těm reálně naměřeným. Dále uvedu běžné marketingové techniky, které ovlivňují chování zákazníků, a ověřím jejich účinnost v simulaci. Stručně také popíši komerční simulační software.cs_CZ
uk.abstract.enThe goal of this work is an implementation of a supermarket simulator. You can build your own supermarket by placement of cases with goods, cashier counters etc. until you create the whole shop. Then we try to simulate shopping patterns of real customers. We focus on placement of best offers, discounts, … and the success of their placement. Naturally we want to maximize spendings of each customer. To confront with the reality I designed a real supermarket. Many data like average shopping time and average total costs corresponeded to the real ones. Further in my thesis I survey marketing techniques and tricks to influence shopping patterns of customers and I verify their effect in the simulation. At the end I shortly describe commercial simulation software.en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, Katedra aplikované matematikycs_CZ
dc.identifier.lisID990008590420106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV