Show simple item record

Sport as a media event-olympic games in London in domestic media
dc.contributor.advisorNečas, Vlastimil
dc.creatorBereckeiová, Michaela
dc.date.accessioned2017-05-27T11:46:12Z
dc.date.available2017-05-27T11:46:12Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/70037
dc.description.abstractPředkládaná diplomová práce se snažila o zachycení problematiky prolínání mediálních a sportovních událostí na konkrétním příkladu z ideologické oblasti - práce médií s konceptem banálního nacionalismu, jak jej zpracoval Michael Billig a o mytologickou rovinu mediálních obsahů na příkladu archetypu hrdiny dle vymezení Jacka Luleho. Oba zkoumané problémy jsou vztaženy na oblast sportovního zpravodajství, konkrétně na Olympijské hry v Londýně 2012. Teoretická část práce objasnila základní koncepty práce médií a postupy, jakými se sportovní událostí pracují média a jak vůbec vzniká mediální událost. Pro tuto část byla stěžejní práce Dayana a Katze definující tzv. media events. Mediální události jsou pro ně rituálovým pojetím komunikace, tedy oslavou kontinuity dané společnosti. Jejich definice se na zkoumanou událost, tedy v případě této práce Olympijské hry, hodí nejlépe, protože v jejich výkladu se mediální událost odlišuje od klasického vysílání, neboli všedních mediálních událostí. Jsou to totiž události natolik zásadní, že vybočují z každodenního zpravodajství, narušují mediální rutinu a klasické programové schéma. Vysílání události probouzí hluboce zakořeněné představy a narace, které jsou srozumitelné všem kutlurám. Událost totiž povětšinou postupně prochází třemi formami prezentace, které...cs_CZ
dc.description.abstractDiploma thesis is capturing key aspects of transformation from sport events to media events. Theoretical part clarified concept of media events by Dayan and Katz and applied this theory on sport events. Idea of banal nationalism from Michael Billig as a force which sustain and reproduce national states was examined in next part. Last theoretical basis of thesis is consisting of mythological level of media content with focus on sociocultural phenomenons of modern age. Modern myths such as hero archetype are pointed out through sports news. Research is based on facts resulting from theoretical part: banal nationalism and hero archetype are commonly used in coverage of sport events, especialy international ones. Analysis of media coverage of Olympic games in London brings these cathegories for banal nationalism: war methaphores, ego trip, stereotype, national heroes, state symbols and linguistics means refering to deic center of nation: pronouns and familiar salutations. For hero archetype these categories are set: birth, danger, heroism, challenge, enemies, sacrifice and adoration.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectSportcs_CZ
dc.subjectOlympijské hrycs_CZ
dc.subjectmediální událostcs_CZ
dc.subjectnacionalismuscs_CZ
dc.subjectarchetyp hrdinycs_CZ
dc.subjectSporten_US
dc.subjectOlympic gamesen_US
dc.subjectmedia eventen_US
dc.subjectnationalismen_US
dc.subjecthero archetypeen_US
dc.titleSport jako mediální událost - Olympijské hry v Londýně v tuzemských médiíchcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-06-24
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId125612
dc.title.translatedSport as a media event-olympic games in London in domestic mediaen_US
dc.contributor.refereeKraus, Jiří
dc.identifier.aleph001785820
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csPředkládaná diplomová práce se snažila o zachycení problematiky prolínání mediálních a sportovních událostí na konkrétním příkladu z ideologické oblasti - práce médií s konceptem banálního nacionalismu, jak jej zpracoval Michael Billig a o mytologickou rovinu mediálních obsahů na příkladu archetypu hrdiny dle vymezení Jacka Luleho. Oba zkoumané problémy jsou vztaženy na oblast sportovního zpravodajství, konkrétně na Olympijské hry v Londýně 2012. Teoretická část práce objasnila základní koncepty práce médií a postupy, jakými se sportovní událostí pracují média a jak vůbec vzniká mediální událost. Pro tuto část byla stěžejní práce Dayana a Katze definující tzv. media events. Mediální události jsou pro ně rituálovým pojetím komunikace, tedy oslavou kontinuity dané společnosti. Jejich definice se na zkoumanou událost, tedy v případě této práce Olympijské hry, hodí nejlépe, protože v jejich výkladu se mediální událost odlišuje od klasického vysílání, neboli všedních mediálních událostí. Jsou to totiž události natolik zásadní, že vybočují z každodenního zpravodajství, narušují mediální rutinu a klasické programové schéma. Vysílání události probouzí hluboce zakořeněné představy a narace, které jsou srozumitelné všem kutlurám. Událost totiž povětšinou postupně prochází třemi formami prezentace, které...cs_CZ
uk.abstract.enDiploma thesis is capturing key aspects of transformation from sport events to media events. Theoretical part clarified concept of media events by Dayan and Katz and applied this theory on sport events. Idea of banal nationalism from Michael Billig as a force which sustain and reproduce national states was examined in next part. Last theoretical basis of thesis is consisting of mythological level of media content with focus on sociocultural phenomenons of modern age. Modern myths such as hero archetype are pointed out through sports news. Research is based on facts resulting from theoretical part: banal nationalism and hero archetype are commonly used in coverage of sport events, especialy international ones. Analysis of media coverage of Olympic games in London brings these cathegories for banal nationalism: war methaphores, ego trip, stereotype, national heroes, state symbols and linguistics means refering to deic center of nation: pronouns and familiar salutations. For hero archetype these categories are set: birth, danger, heroism, challenge, enemies, sacrifice and adoration.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990017858200106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV