Show simple item record

Pragmatization of a global magazine: glocalization and lokal globalisation (case study of czech and french version of Elle)
dc.contributor.advisorŠoltys, Otakar
dc.creatorRosová, Daniela
dc.date.accessioned2017-05-27T11:44:14Z
dc.date.available2017-05-27T11:44:14Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/70026
dc.description.abstractDiplomová práce Pragmatizace globálního mediálního titulu: glokalizace a lokglokace (na příkladu české a francouzské verze Elle) se zaměřuje na projevy francouzské a české kultury v evropském a celosvětovém kontextu. Jejím cílem je skrze globální lifestylový časopis Elle analyzovat znaky, které do obou verzí časopisu vnášejí jejich kultury. V teoretické části jsou definovány pojmy kultura v jejím antropologickém chápání a její spojení s přirozeným jazykem. Představeny jsou také francouzská a česká kultura na pozadí jejich historie, náboženství, jazyka a kulturních znaků. Poté je vysvětlena role globalizace v moderní společnosti a její vliv na národní kultury a média. Následně jsou charakterizovány výzkumné vzorky, tj. francouzská a česká mutace globálního titulu Elle, a metody analýzy, které byly pro účely výzkumu vybrány. Praktická část sleduje jednotlivé prvky obou verzí časopisu a na základě sémiotické a diskurzní analýzy porovnává jejich obsah, témata, inzerci, výběr osobností a jejich cílové skupiny. Dílčí výsledky jednotlivých hypotéz jsou postupně interpretovány za použití konceptů glokalizace a lokglokace, v rámci nichž jsou popsány vzájemné vlivy globální a národní kultury. Závěr hodnotí dopad francouzské a české mutace časopisu Elle na jejich národní kultury a cílové skupiny s ohlédnutím...cs_CZ
dc.description.abstractThe diploma thesis Pragmatization of a global magazine: glocalization and local globalisation (case study of Czech and French versions of Elle) is focused on the manifestation of the French and Czech culture in Europe and worldwide. Its objective is to analyze cultural signs that are introduced into these cultures via the global lifestyle magazine Elle. The theoretical part includes definitions of the term culture in its anthropological meaning and its relation to the natural languages. The French and Czech culture are described afterwards on the basis of their history, religion, language and cultural symbols. Then the role of globalization in the modern society and its influence on culture and media are explained. Also the profile of the samples, i.e. the French and Czech versions of the magazine Elle, is given, as well as the characterization of the research methods chosen for this study. The practical part is concerned with the particularities of both versions and it compares, by means of semiotic and discourse analysis, their contents, topics, advertisements, the choice of celebrities, and their target audience. The results of the hypotheses are interpreted using the terms glocalization and local globalization, within which mutual influence of global and national cultures are described. The...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectČeská republikacs_CZ
dc.subjectdiskurzcs_CZ
dc.subjectFranciecs_CZ
dc.subjectglokalizacecs_CZ
dc.subjectlokglokacecs_CZ
dc.subjectnárodní kulturycs_CZ
dc.subjectsémiotikacs_CZ
dc.subjectsymbolycs_CZ
dc.subjectCzech Republicen_US
dc.subjectdiscourseen_US
dc.subjectFranceen_US
dc.subjectglocalizationen_US
dc.subjectlocal globalizationen_US
dc.subjectnational culturesen_US
dc.subjectsemioticsen_US
dc.subjectsymbolsen_US
dc.titlePragmatizace globálního mediálního titulu: glokalizace a lokglokace (na přílkladu české a francouzské verze Elle)cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-06-26
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId139172
dc.title.translatedPragmatization of a global magazine: glocalization and lokal globalisation (case study of czech and french version of Elle)en_US
dc.contributor.refereeHronová, Tereza
dc.identifier.aleph001855028
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineŽurnalistikacs_CZ
thesis.degree.disciplineJournalismen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csŽurnalistikacs_CZ
uk.degree-discipline.enJournalismen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce Pragmatizace globálního mediálního titulu: glokalizace a lokglokace (na příkladu české a francouzské verze Elle) se zaměřuje na projevy francouzské a české kultury v evropském a celosvětovém kontextu. Jejím cílem je skrze globální lifestylový časopis Elle analyzovat znaky, které do obou verzí časopisu vnášejí jejich kultury. V teoretické části jsou definovány pojmy kultura v jejím antropologickém chápání a její spojení s přirozeným jazykem. Představeny jsou také francouzská a česká kultura na pozadí jejich historie, náboženství, jazyka a kulturních znaků. Poté je vysvětlena role globalizace v moderní společnosti a její vliv na národní kultury a média. Následně jsou charakterizovány výzkumné vzorky, tj. francouzská a česká mutace globálního titulu Elle, a metody analýzy, které byly pro účely výzkumu vybrány. Praktická část sleduje jednotlivé prvky obou verzí časopisu a na základě sémiotické a diskurzní analýzy porovnává jejich obsah, témata, inzerci, výběr osobností a jejich cílové skupiny. Dílčí výsledky jednotlivých hypotéz jsou postupně interpretovány za použití konceptů glokalizace a lokglokace, v rámci nichž jsou popsány vzájemné vlivy globální a národní kultury. Závěr hodnotí dopad francouzské a české mutace časopisu Elle na jejich národní kultury a cílové skupiny s ohlédnutím...cs_CZ
uk.abstract.enThe diploma thesis Pragmatization of a global magazine: glocalization and local globalisation (case study of Czech and French versions of Elle) is focused on the manifestation of the French and Czech culture in Europe and worldwide. Its objective is to analyze cultural signs that are introduced into these cultures via the global lifestyle magazine Elle. The theoretical part includes definitions of the term culture in its anthropological meaning and its relation to the natural languages. The French and Czech culture are described afterwards on the basis of their history, religion, language and cultural symbols. Then the role of globalization in the modern society and its influence on culture and media are explained. Also the profile of the samples, i.e. the French and Czech versions of the magazine Elle, is given, as well as the characterization of the research methods chosen for this study. The practical part is concerned with the particularities of both versions and it compares, by means of semiotic and discourse analysis, their contents, topics, advertisements, the choice of celebrities, and their target audience. The results of the hypotheses are interpreted using the terms glocalization and local globalization, within which mutual influence of global and national cultures are described. The...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990018550280106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV