Show simple item record

Marketing plan of developing nursing service Doksy
dc.contributor.advisorTrpišovský, Milan
dc.creatorJakoubková, Ilona
dc.date.accessioned2020-08-25T08:19:05Z
dc.date.available2020-08-25T08:19:05Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/69981
dc.description.abstractThe diploma thesis follows up the treatment of marketing plan in area of concrete home care service development. The purpose of the thesis enlarges field home care service by the development of appropriately chosen marketing plan. The first, theoretical, part of thesis explains marketing including related terms, and it analyzes strategic management and the concept of strategic analysis. It describes a law about the social services and the principles of senior care in real surroundings in case of the demographics. The practical part has been articulated for the research chapter, including marketing research between home care service consumers/clients, and the analytical chapter. The result of marketing strategic analysis. On the base of detected documents was developed the marketing plan, which is covering appropriate marketing mix for development concrete field home care services. In conclusion there are valorized objectives of marketing plan realization, and there are another recommendations, whose contribute for enlarge of services and the success of the organization at the market. Keywords: demographics, field home care service, marketing, marketing mix, marketing plan, marketing strategy, senior care, strategic managementen_US
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá zpracováním marketingového plánu v oblasti rozvoje konkrétní pečovatelské služby. Cílem práce je pomocí vhodně zvoleného marketingového mixu rozšířit stávající terénní pečovatelskou službu. První, teoretická, část práce vysvětluje marketing, včetně souvisejících pojmů a rozebírá strategické řízení a koncept strategické analýzy. Popisuje zákon o sociálních službách a zásady péče o seniory v přirozeném prostředí, v důsledku demografického vývoje. Praktická část je členěna na kapitolu výzkumnou, zahrnující marketingový výzkum, provedený mezi uživateli terénních pečovatelských služeb a na kapitolu analytickou. Výsledky marketingové strategické analýzy jsou zahrnuty do SWOT analýzy. Na základě zjištěných podkladů je vypracován marketingový plán, v němž je zvolen vhodný marketingový mix pro rozšíření konkrétní terénní pečovatelské služby. Na závěr jsou zhodnoceny výsledky realizace marketingového plánu a provedeno další doporučení, které přispívá k rozšíření služeb a k úspěchu organizace na trhu. Klíčová slova: demografický vývoj, marketing, marketingová strategie, marketingový mix, marketingový plán, péče o seniory, strategické řízení, terénní pečovatelská službacs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studiícs_CZ
dc.subjectdemographicsen_US
dc.subjectfield home care serviceen_US
dc.subjectmarketingen_US
dc.subjectmarketing mixen_US
dc.subjectmarketing planen_US
dc.subjectmarketing strategyen_US
dc.subjectsenior careen_US
dc.subjectstrategic managementen_US
dc.subjectdemografický vývojcs_CZ
dc.subjectmarketingcs_CZ
dc.subjectmarketingová strategiecs_CZ
dc.subjectmarketingový mixcs_CZ
dc.subjectmarketingový pláncs_CZ
dc.subjectpéče o seniorycs_CZ
dc.subjectstrategické řízenícs_CZ
dc.subjectterénní pečovatelská službacs_CZ
dc.titleMarketingový plán rozvoje pečovatelské služby Doksycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-06-17
dc.description.departmentDepartment of Management and Supervision in Social and Health Care Organisationsen_US
dc.description.departmentKatedra řízení a supervize v soc. a zdrav. organizacíchcs_CZ
dc.description.facultyFakulta humanitních studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Humanitiesen_US
dc.identifier.repId146282
dc.title.translatedMarketing plan of developing nursing service Doksyen_US
dc.contributor.refereeRivola, Pavel
dc.identifier.aleph002009927
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineManagement and Supervision in Social and Health Care Organizationsen_US
thesis.degree.disciplineŘízení a supervize v sociálních a zdravotnických organizacíchcs_CZ
thesis.degree.programSocial Policy and Social Worken_US
thesis.degree.programSociální politika a sociální prácecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta humanitních studií::Katedra řízení a supervize v soc. a zdrav. organizacíchcs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Humanities::Department of Management and Supervision in Social and Health Care Organisationsen_US
uk.faculty-name.csFakulta humanitních studiícs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Humanitiesen_US
uk.faculty-abbr.csFHScs_CZ
uk.degree-discipline.csŘízení a supervize v sociálních a zdravotnických organizacíchcs_CZ
uk.degree-discipline.enManagement and Supervision in Social and Health Care Organizationsen_US
uk.degree-program.csSociální politika a sociální prácecs_CZ
uk.degree-program.enSocial Policy and Social Worken_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá zpracováním marketingového plánu v oblasti rozvoje konkrétní pečovatelské služby. Cílem práce je pomocí vhodně zvoleného marketingového mixu rozšířit stávající terénní pečovatelskou službu. První, teoretická, část práce vysvětluje marketing, včetně souvisejících pojmů a rozebírá strategické řízení a koncept strategické analýzy. Popisuje zákon o sociálních službách a zásady péče o seniory v přirozeném prostředí, v důsledku demografického vývoje. Praktická část je členěna na kapitolu výzkumnou, zahrnující marketingový výzkum, provedený mezi uživateli terénních pečovatelských služeb a na kapitolu analytickou. Výsledky marketingové strategické analýzy jsou zahrnuty do SWOT analýzy. Na základě zjištěných podkladů je vypracován marketingový plán, v němž je zvolen vhodný marketingový mix pro rozšíření konkrétní terénní pečovatelské služby. Na závěr jsou zhodnoceny výsledky realizace marketingového plánu a provedeno další doporučení, které přispívá k rozšíření služeb a k úspěchu organizace na trhu. Klíčová slova: demografický vývoj, marketing, marketingová strategie, marketingový mix, marketingový plán, péče o seniory, strategické řízení, terénní pečovatelská službacs_CZ
uk.abstract.enThe diploma thesis follows up the treatment of marketing plan in area of concrete home care service development. The purpose of the thesis enlarges field home care service by the development of appropriately chosen marketing plan. The first, theoretical, part of thesis explains marketing including related terms, and it analyzes strategic management and the concept of strategic analysis. It describes a law about the social services and the principles of senior care in real surroundings in case of the demographics. The practical part has been articulated for the research chapter, including marketing research between home care service consumers/clients, and the analytical chapter. The result of marketing strategic analysis. On the base of detected documents was developed the marketing plan, which is covering appropriate marketing mix for development concrete field home care services. In conclusion there are valorized objectives of marketing plan realization, and there are another recommendations, whose contribute for enlarge of services and the success of the organization at the market. Keywords: demographics, field home care service, marketing, marketing mix, marketing plan, marketing strategy, senior care, strategic managementen_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studií, Katedra řízení a supervize v soc. a zdrav. organizacíchcs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990020099270106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV