dc.contributor.advisor | Jirsa, Jakub | |
dc.creator | Kolomý, Vojtěch | |
dc.date.accessioned | 2017-05-27T11:19:14Z | |
dc.date.available | 2017-05-27T11:19:14Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/69892 | |
dc.description.abstract | Cílem této bakalářské práce je vyložit kritiku metafyzické etiky, o které mluví G. E. Moore ve IV. kapitole své knihy Principia Ethica. Protože jádrem této kritiky je tzv. naturalistický klam, je nutné nejprve vysvětlit, co se tímto klamem myslí. V první části práce je tedy ukázáno, že naturalistický klam spočívá ve ztotožnění vlastnosti, kterou nazýváme "dobré", s jinou vlastností, která dobrotu doprovází, ale není s ní identická. V druhé části práce se pak analyzuje, co Moore myslí metafyzickými etikami, jakým způsobem je v nich podle něj tento naturalistický klam přítomen, co konkrétně tyto etiky k tomuto klamu vedlo a jaký vůbec vliv může mít metafyzika na etiku. | cs_CZ |
dc.description.abstract | The aim of this bachelor thesis is to expose the criticism of the Metaphysical Ethics that G. E. Moore presents in Chapter IV of his Principia Ethica. The core of the criticism is the so called naturalistic fallacy and therefore it is necessary to first explain what is meant by this fallacy. In the first part of the thesis it is shown that the naturalistic fallacy lies in confusing the property that we call "good" with another property that accompanies it, but is not identical with it. In the second part it is analysed what Moore means by the Metaphysical Ethics, how they include the naturalistic fallacy, what reasons led the Metaphysical Ethics into this fallacy and, generally, what influence may Metaphysics have upon the Ethics. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Moore | cs_CZ |
dc.subject | etika | cs_CZ |
dc.subject | metafyzika | cs_CZ |
dc.subject | naturalistický klam | cs_CZ |
dc.subject | dobro | cs_CZ |
dc.subject | Moore | en_US |
dc.subject | Ethics | en_US |
dc.subject | Metaphysics | en_US |
dc.subject | naturalistic fallacy | en_US |
dc.subject | goodness | en_US |
dc.title | G. E. Moore: Kritika metafyzické etiky | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2014 | |
dcterms.dateAccepted | 2014-09-11 | |
dc.description.department | Institute of Philosophy and Religious Studies | en_US |
dc.description.department | Ústav filosofie a religionistiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.identifier.repId | 124519 | |
dc.title.translated | G. E. Moore: Criticism of the Metaphysical Ethics | en_US |
dc.contributor.referee | Palkoska, Jan | |
dc.identifier.aleph | 001852487 | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Filozofie - Hispanistika | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Philosophy - Hispanian Studies | en_US |
thesis.degree.program | Humanitní vědy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Humanities | en_US |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Ústav filosofie a religionistiky | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Institute of Philosophy and Religious Studies | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Filozofie - Hispanistika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Philosophy - Hispanian Studies | en_US |
uk.degree-program.cs | Humanitní vědy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Humanities | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Cílem této bakalářské práce je vyložit kritiku metafyzické etiky, o které mluví G. E. Moore ve IV. kapitole své knihy Principia Ethica. Protože jádrem této kritiky je tzv. naturalistický klam, je nutné nejprve vysvětlit, co se tímto klamem myslí. V první části práce je tedy ukázáno, že naturalistický klam spočívá ve ztotožnění vlastnosti, kterou nazýváme "dobré", s jinou vlastností, která dobrotu doprovází, ale není s ní identická. V druhé části práce se pak analyzuje, co Moore myslí metafyzickými etikami, jakým způsobem je v nich podle něj tento naturalistický klam přítomen, co konkrétně tyto etiky k tomuto klamu vedlo a jaký vůbec vliv může mít metafyzika na etiku. | cs_CZ |
uk.abstract.en | The aim of this bachelor thesis is to expose the criticism of the Metaphysical Ethics that G. E. Moore presents in Chapter IV of his Principia Ethica. The core of the criticism is the so called naturalistic fallacy and therefore it is necessary to first explain what is meant by this fallacy. In the first part of the thesis it is shown that the naturalistic fallacy lies in confusing the property that we call "good" with another property that accompanies it, but is not identical with it. In the second part it is analysed what Moore means by the Metaphysical Ethics, how they include the naturalistic fallacy, what reasons led the Metaphysical Ethics into this fallacy and, generally, what influence may Metaphysics have upon the Ethics. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav filosofie a religionistiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990018524870106986 | |