Show simple item record

The Phenomenon of Tattooing in the Czech Culture
dc.contributor.advisorRychlík, Martin
dc.creatorTruksová, Barbora
dc.date.accessioned2017-05-27T11:12:19Z
dc.date.available2017-05-27T11:12:19Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/69854
dc.description.abstract(česky) Bakalářská práce se zabývá fenoménem tetování v české kultuře, zejména v posledních zhruba 25 letech. Tradice tatuáže byla na českém území přerušena dobou komunismu, současná scéna se tak začala formovat až po pádu režimu, kdy se uvolnila šance cestovat a přivážet nejen nové materiály, ale také znalosti. V úvodu práce je snaha vymezit základní pojmy v oblasti tatuáže, dále i hlavní funkce, se kterými se tetování v literatuře obvykle spojuje. V této části je i jistý exkurz do mimoevropských oblastí. Práce se snaží zmapovat i historii tetování v Evropě, neboť relevantní informace o tatuáži na českém území se objevují až v 19. století. V počátku 20. století byl patrný i odborný zájem o tetování jako takové. Po komunistickém puči v roce 1948 bylo tetování považováno za ilegální, čímž se přerušila jeho tradice. S otevřením hranic přišla šance pro zájemce o body art k rozvíjení tohoto řemesla. Druhá renesance tetování tak do ČR přichází se zpožděním několika desetiletí. Významnou kapitolou této práce je pojmenování stylů, se kterými se může zájemce o tetování setkat. Zároveň jsou zde krátce představeni čelní představení každého stylu. Bakalářská práce sleduje i to, jakým způsobem v posledních letech reflektují tetování masová média. Výzkumná část práce se skládá z výzkumu kvantitativního, kde...cs_CZ
dc.description.abstract(in English): This thesis deals with the tattoo phenomenon in the Czech culture, especially in the last 25 years. The tattooing tradition within the Czech boundaries was interrupted by communism, therefore the current scene began forming after the fall of the regime, which was a release chance to travel and bring down not only new materials but also knowledge. There is a definition of the basic concepts of tattooing in the beginning of the work, as well as the main features, which the tattoo is usually associated in the literature with. In this part of the bachelor thesis there is an excursion outside the European areas. The work even tries to map the history of tattooing in Europe, as the relevant information about the tattoo in the Czech lands does not appear before the 19th century. In the early 20th century there was also apparent professional interest in the tattooing itself. After the communist coup in 1948, tattoos were considered illegal, thereby its tradition was interrupted. With the the borders reopening came a chance for people interested in body art to develop this craft. That way the second tattoo renaissance arrives to the Czech Republic with a delay of several decades. A substantial part of this work is styles naming, which people interested in tattoos can come across with. At the...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectfenoméncs_CZ
dc.subjectmédiacs_CZ
dc.subjectmotivacecs_CZ
dc.subjecttetovánícs_CZ
dc.subjectidentitacs_CZ
dc.subjectfunkcecs_CZ
dc.subjectuměnícs_CZ
dc.subjectvývojcs_CZ
dc.subjectphenomenonen_US
dc.subjectmediaen_US
dc.subjectmotivationen_US
dc.subjecttattooingen_US
dc.subjectidentityen_US
dc.subjectfunctionen_US
dc.subjectarten_US
dc.subjectdevelopmenten_US
dc.titleFenomén tetování v české kultuřecs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-09-08
dc.description.departmentInstitute of Ethnologyen_US
dc.description.departmentÚstav etnologiecs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId128280
dc.title.translatedThe Phenomenon of Tattooing in the Czech Cultureen_US
dc.contributor.refereePůtová, Barbora
dc.identifier.aleph001851152
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineKulturologiecs_CZ
thesis.degree.disciplineCultural Studiesen_US
thesis.degree.programObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
thesis.degree.programTheory and History of Art and Cultureen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav etnologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Ethnologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csKulturologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enCultural Studiesen_US
uk.degree-program.csObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.cs(česky) Bakalářská práce se zabývá fenoménem tetování v české kultuře, zejména v posledních zhruba 25 letech. Tradice tatuáže byla na českém území přerušena dobou komunismu, současná scéna se tak začala formovat až po pádu režimu, kdy se uvolnila šance cestovat a přivážet nejen nové materiály, ale také znalosti. V úvodu práce je snaha vymezit základní pojmy v oblasti tatuáže, dále i hlavní funkce, se kterými se tetování v literatuře obvykle spojuje. V této části je i jistý exkurz do mimoevropských oblastí. Práce se snaží zmapovat i historii tetování v Evropě, neboť relevantní informace o tatuáži na českém území se objevují až v 19. století. V počátku 20. století byl patrný i odborný zájem o tetování jako takové. Po komunistickém puči v roce 1948 bylo tetování považováno za ilegální, čímž se přerušila jeho tradice. S otevřením hranic přišla šance pro zájemce o body art k rozvíjení tohoto řemesla. Druhá renesance tetování tak do ČR přichází se zpožděním několika desetiletí. Významnou kapitolou této práce je pojmenování stylů, se kterými se může zájemce o tetování setkat. Zároveň jsou zde krátce představeni čelní představení každého stylu. Bakalářská práce sleduje i to, jakým způsobem v posledních letech reflektují tetování masová média. Výzkumná část práce se skládá z výzkumu kvantitativního, kde...cs_CZ
uk.abstract.en(in English): This thesis deals with the tattoo phenomenon in the Czech culture, especially in the last 25 years. The tattooing tradition within the Czech boundaries was interrupted by communism, therefore the current scene began forming after the fall of the regime, which was a release chance to travel and bring down not only new materials but also knowledge. There is a definition of the basic concepts of tattooing in the beginning of the work, as well as the main features, which the tattoo is usually associated in the literature with. In this part of the bachelor thesis there is an excursion outside the European areas. The work even tries to map the history of tattooing in Europe, as the relevant information about the tattoo in the Czech lands does not appear before the 19th century. In the early 20th century there was also apparent professional interest in the tattooing itself. After the communist coup in 1948, tattoos were considered illegal, thereby its tradition was interrupted. With the the borders reopening came a chance for people interested in body art to develop this craft. That way the second tattoo renaissance arrives to the Czech Republic with a delay of several decades. A substantial part of this work is styles naming, which people interested in tattoos can come across with. At the...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav etnologiecs_CZ
dc.identifier.lisID990018511520106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV