Zobrazit minimální záznam

Motivation of Girls for Studying Science and Technology Universities
dc.contributor.advisorCirklová, Jitka
dc.creatorBašusová, Martina
dc.date.accessioned2020-08-17T10:32:33Z
dc.date.available2020-08-17T10:32:33Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/69732
dc.description.abstractPráce Motivace dívek ke studiu vědeckotechnických oborů vysokých škol se věnuje problému nízkého počtu dívek na školách vědeckotechnického zaměření. Zkoumá, jak jsou dívky ke studiu motivovány, jaké vlivy na ně při výběru školy působí a jaké faktory je nejvíce ovlivňují. Práce se snaží určit míru vlivu socializace a to tedy vliv rodiny, poté školy a učitelů, kamarádů a spolužáků a také jiných možných vlivů jako například možnosti budoucího uplatnění. Dále se zaměřuje i na možné vlivy společnosti a stereotypů a rozdílů ve vrozených vlastnostech chlapců a dívek. Výzkum byl rozdělen do dvou částí, nejprve byly provedeny rozhovory s dívkami, které v současné době vědeckotechnické obory studují a poté bylo uskutečněno dotazníkové šetření s dívkami v posledních ročnících středních škol. Po provedení analýzy dat a sepsání zjištění došlo ke konečné diskuzi a interpretaci. Dívky ve výběru školy ovlivňují rodiče především svou podporou, dalším silným vlivem jsou učitelé, kteří svými pedagogickými schopnosti a podporou dokáží silně na dívky působit. Důležitá je záliba v matematice, jelikož oblíbenost předmětu koreluje s výběrem vysoké školy, dále také dobrá možnost budoucího uplatnění. Chlapci jsou stále bráni jako lépe přizpůsobeni pro vědeckotechnické obory, dívkám je zas přisuzována píle a pečlivost....cs_CZ
dc.description.abstractThe thesis Motivation of girls for studying Science and Technology Universities deals with the problem of the low number of the girls on the Science and Technology Universities. It explores how the girls get motivated, what are the influences in the process of choosing the university and what factors influence them the most. The thesis tries to find out the degree of the influence of the socialization like family, the school and the teachers, friends and the classmates and other, such as the possibility of the future employment. It then tries to explore the amount of influence that is done by society and stereotypes and differencies between girls and boys natural characteristics. The research was divided into two parts, at first I made interviews with the girls that already study at the Science and Technology universities, then I did the questionnaire inquiry with girls from the last grade in the highschools. After the data analysis and writing the findings, I get to the final discussion and interpretation. Girls are mostly influenced by their parents especialy because of their support, the next strong influence is the school and the teachers with their pedagogical capabilities and also support. An interest in mathematics is very important, because the populartiy of the subject corelates with the...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectgenderen_US
dc.subjectgender unequalityen_US
dc.subjectscienceen_US
dc.subjecttechnologyen_US
dc.subjectuniversitiesen_US
dc.subjectscience and technology studiesen_US
dc.subjectmotivationen_US
dc.subjectsocializationen_US
dc.subjectstereotypesen_US
dc.subjectgendercs_CZ
dc.subjectgenderové nerovnostics_CZ
dc.subjectvědacs_CZ
dc.subjecttechnikacs_CZ
dc.subjectvysoké školycs_CZ
dc.subjectvědeckotechnické oborycs_CZ
dc.subjectmotivacecs_CZ
dc.subjectsocializacecs_CZ
dc.subjectstereotypycs_CZ
dc.titleMotivace dívek ke studiu vědeckotechnických oborů vysokých školcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-06-15
dc.description.departmentKatedra sociologiecs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Sociologyen_US
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId152519
dc.title.translatedMotivation of Girls for Studying Science and Technology Universitiesen_US
dc.contributor.refereeCidlinská, Kateřina
dc.identifier.aleph002014051
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSociology and Social Anthropologyen_US
thesis.degree.disciplineSociologie a sociální antropologiecs_CZ
thesis.degree.programSociologyen_US
thesis.degree.programSociologiecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra sociologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Sociologyen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociologie a sociální antropologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enSociology and Social Anthropologyen_US
uk.degree-program.csSociologiecs_CZ
uk.degree-program.enSociologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPráce Motivace dívek ke studiu vědeckotechnických oborů vysokých škol se věnuje problému nízkého počtu dívek na školách vědeckotechnického zaměření. Zkoumá, jak jsou dívky ke studiu motivovány, jaké vlivy na ně při výběru školy působí a jaké faktory je nejvíce ovlivňují. Práce se snaží určit míru vlivu socializace a to tedy vliv rodiny, poté školy a učitelů, kamarádů a spolužáků a také jiných možných vlivů jako například možnosti budoucího uplatnění. Dále se zaměřuje i na možné vlivy společnosti a stereotypů a rozdílů ve vrozených vlastnostech chlapců a dívek. Výzkum byl rozdělen do dvou částí, nejprve byly provedeny rozhovory s dívkami, které v současné době vědeckotechnické obory studují a poté bylo uskutečněno dotazníkové šetření s dívkami v posledních ročnících středních škol. Po provedení analýzy dat a sepsání zjištění došlo ke konečné diskuzi a interpretaci. Dívky ve výběru školy ovlivňují rodiče především svou podporou, dalším silným vlivem jsou učitelé, kteří svými pedagogickými schopnosti a podporou dokáží silně na dívky působit. Důležitá je záliba v matematice, jelikož oblíbenost předmětu koreluje s výběrem vysoké školy, dále také dobrá možnost budoucího uplatnění. Chlapci jsou stále bráni jako lépe přizpůsobeni pro vědeckotechnické obory, dívkám je zas přisuzována píle a pečlivost....cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis Motivation of girls for studying Science and Technology Universities deals with the problem of the low number of the girls on the Science and Technology Universities. It explores how the girls get motivated, what are the influences in the process of choosing the university and what factors influence them the most. The thesis tries to find out the degree of the influence of the socialization like family, the school and the teachers, friends and the classmates and other, such as the possibility of the future employment. It then tries to explore the amount of influence that is done by society and stereotypes and differencies between girls and boys natural characteristics. The research was divided into two parts, at first I made interviews with the girls that already study at the Science and Technology universities, then I did the questionnaire inquiry with girls from the last grade in the highschools. After the data analysis and writing the findings, I get to the final discussion and interpretation. Girls are mostly influenced by their parents especialy because of their support, the next strong influence is the school and the teachers with their pedagogical capabilities and also support. An interest in mathematics is very important, because the populartiy of the subject corelates with the...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra sociologiecs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990020140510106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV