Show simple item record

Political Advertising in the Czech Republic
dc.contributor.advisorŠebesta, Karel
dc.creatorJeřichová, Tereza
dc.date.accessioned2017-05-27T10:46:39Z
dc.date.available2017-05-27T10:46:39Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/69709
dc.description.abstractTato bakalářská práce se zabývá politickou reklamou v České republice. Jejím cílem je rozebrat a na sebraném materiálu popsat jazykové persvazivní prostředky, které jsou v reklamních kampaních politických stran využívány. Na tuto problematiku je zde nahlíženo jak z hlediska politického, tak z hlediska reklamního diskurzu.cs_CZ
dc.description.abstractThis bachelor's thesis focuses on political advertising in the Czech Republic. Based on the collected material its aim is to analyse and to depict language means of persuasion, which are used in advertising campaigns of different political parties. The topic of political advertising is being approached from the point of political discourse as well as the discourse of advertising.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectpolitická reklamacs_CZ
dc.subjectvolební kampaňcs_CZ
dc.subjectpolitická stranacs_CZ
dc.subjectjazyk reklamycs_CZ
dc.subjectjazykové persvazivní prostředkycs_CZ
dc.subjectpolitical advertisingen_US
dc.subjectelection campaignen_US
dc.subjectpolitical partyen_US
dc.subjectlanguage of advertisingen_US
dc.subjectlanguage means of persuasionen_US
dc.titlePolitická reklama v České republicecs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-06-15
dc.description.departmentInstitute of Czech Language and Theory of Communicationen_US
dc.description.departmentÚstav českého jazyka a teorie komunikacecs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId150407
dc.title.translatedPolitical Advertising in the Czech Republicen_US
dc.contributor.refereeHořejší, Michal
dc.identifier.aleph002011133
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineČeský jazyk a literaturacs_CZ
thesis.degree.disciplineCzech Language and Literatureen_US
thesis.degree.programFilologiecs_CZ
thesis.degree.programPhilologyen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav českého jazyka a teorie komunikacecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Czech Language and Theory of Communicationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csČeský jazyk a literaturacs_CZ
uk.degree-discipline.enCzech Language and Literatureen_US
uk.degree-program.csFilologiecs_CZ
uk.degree-program.enPhilologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato bakalářská práce se zabývá politickou reklamou v České republice. Jejím cílem je rozebrat a na sebraném materiálu popsat jazykové persvazivní prostředky, které jsou v reklamních kampaních politických stran využívány. Na tuto problematiku je zde nahlíženo jak z hlediska politického, tak z hlediska reklamního diskurzu.cs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor's thesis focuses on political advertising in the Czech Republic. Based on the collected material its aim is to analyse and to depict language means of persuasion, which are used in advertising campaigns of different political parties. The topic of political advertising is being approached from the point of political discourse as well as the discourse of advertising.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav českého jazyka a teorie komunikacecs_CZ
dc.identifier.lisID990020111330106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV