Show simple item record

Nutrition as Childhood Obesity Prevention on Grammar Schools
dc.contributor.advisorTušková, Eva
dc.creatorDománková, Hana
dc.date.accessioned2017-05-27T10:44:16Z
dc.date.available2017-05-27T10:44:16Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/69696
dc.description.abstractTato bakalářská práce je případovou studií, která se zabývá procesem prevence dětské obezity pomocí výživy na nižším stupni víceletých gymnázií a problémy v tomto procesu, přičemž dětská obezita je zde vnímána jako problém veřejného zdraví. Opírá se o teoretická východiska z oblasti veřejné politiky - proces implementace a význam aktérů na pozici street-level byrokratů a determinantů nadváhy a obezity, kde právě výživa hraje klíčovou roli. K naplnění cílů práce je použita institucionální analýza stávajícího legislativního a institucionálního rámce a rozhovory s aktéry vzdělávací politiky na pozici street-level byrokratů. Z výsledků analýzy vyplývá, že na institucionální úrovni je problém dětské obezity vnímán závažně a existuje množství doporučení, jak přispět k jeho řešení, nicméně v procesu implementace těchto řešení jsou značné mezery. Školy svou roli v ovlivňování stravovacích návyků svých žáků značně podceňují a odpovědnost za tuto sféru výchovy delegují z převážné většiny na rodinu, případně pouze na školní jídelnu.cs_CZ
dc.description.abstractThis bachelor thesis is a case study of how the childhood obesity prevention with nutrition process is applied on grammar schools and what are the problems in this process, while the childhood obesity is viewed as a public health problem in this thesis. It is based on theoretical basis from public policy - implementation process and importance of street-level bureaucrats and overweight and obesity determinants where the nutrition plays the key role. To fulfil the goals of the thesis, there was used the institutional analysis of current legislative and institutional frame and interviews with street-level bureaucrats of educational policy. The results show that on institutional level, the childhood obesity problem is taken seriously and there are many suggestions of how to work on its' solution, however, the implementation of these solutions is on considerably worse level. The schools greatly underestimate their possible influence on nutrition habits of their students and they delegate all the responsibility of this part of education on family or only the school canteen itself.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectdětská obezitacs_CZ
dc.subjectvýživacs_CZ
dc.subjectzdravícs_CZ
dc.subjectveřejná politikacs_CZ
dc.subjectvzdělávánícs_CZ
dc.subjectchildhood obesityen_US
dc.subjectnutritionen_US
dc.subjecthealthen_US
dc.subjectpublic policyen_US
dc.subjecteducationen_US
dc.titlePrevence dětské obezity pomocí výživy na víceletých gymnáziíchcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-06-15
dc.description.departmentDepartment of Public and Social Policyen_US
dc.description.departmentKatedra veřejné a sociální politikycs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId151538
dc.title.translatedNutrition as Childhood Obesity Prevention on Grammar Schoolsen_US
dc.contributor.refereeKohoutek, Jan
dc.identifier.aleph002014049
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSociologie a sociální politikacs_CZ
thesis.degree.disciplineSociology a Social Policyen_US
thesis.degree.programSociologiecs_CZ
thesis.degree.programSociologyen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociologie a sociální politikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSociology a Social Policyen_US
uk.degree-program.csSociologiecs_CZ
uk.degree-program.enSociologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato bakalářská práce je případovou studií, která se zabývá procesem prevence dětské obezity pomocí výživy na nižším stupni víceletých gymnázií a problémy v tomto procesu, přičemž dětská obezita je zde vnímána jako problém veřejného zdraví. Opírá se o teoretická východiska z oblasti veřejné politiky - proces implementace a význam aktérů na pozici street-level byrokratů a determinantů nadváhy a obezity, kde právě výživa hraje klíčovou roli. K naplnění cílů práce je použita institucionální analýza stávajícího legislativního a institucionálního rámce a rozhovory s aktéry vzdělávací politiky na pozici street-level byrokratů. Z výsledků analýzy vyplývá, že na institucionální úrovni je problém dětské obezity vnímán závažně a existuje množství doporučení, jak přispět k jeho řešení, nicméně v procesu implementace těchto řešení jsou značné mezery. Školy svou roli v ovlivňování stravovacích návyků svých žáků značně podceňují a odpovědnost za tuto sféru výchovy delegují z převážné většiny na rodinu, případně pouze na školní jídelnu.cs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor thesis is a case study of how the childhood obesity prevention with nutrition process is applied on grammar schools and what are the problems in this process, while the childhood obesity is viewed as a public health problem in this thesis. It is based on theoretical basis from public policy - implementation process and importance of street-level bureaucrats and overweight and obesity determinants where the nutrition plays the key role. To fulfil the goals of the thesis, there was used the institutional analysis of current legislative and institutional frame and interviews with street-level bureaucrats of educational policy. The results show that on institutional level, the childhood obesity problem is taken seriously and there are many suggestions of how to work on its' solution, however, the implementation of these solutions is on considerably worse level. The schools greatly underestimate their possible influence on nutrition habits of their students and they delegate all the responsibility of this part of education on family or only the school canteen itself.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra veřejné a sociální politikycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV