Metody vizualizace učiva
Methods of the visualizaotion in teaching
diploma thesis (NOT DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/69650Identifiers
Study Information System: 117175
Collections
- Kvalifikační práce [10690]
Author
Advisor
Referee
Kučera, Luděk
Faculty / Institute
Faculty of Mathematics and Physics
Discipline
Teaching of Biology for Secondary Schools - Training Teachers of Mathematics at Higher Secondary Schools
Department
Department of Applied Mathematics
Date of defense
3. 6. 2014
Publisher
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaLanguage
Czech
Grade
Fail
Keywords (Czech)
orgpad, pi-mind, vzdělávací proces, aplikační program, mentální procesKeywords (English)
orgpad, pi-mind, educational process, application program, mental processProgram orgpad slouží k třídění, předávání a "projasňování" vlastních myšlenek. Orgpad je program navržen na základech Herbartovy psychologie, resp. Herbartově poznání o vlastní mysli. Tato práce se zabývá představením programu pi-mind.js, který je alokací orgpadu. V práci je diskutováno postavení programu pi-mind.js v kontextu současného "mapování mozku" a dále je program vsazen do kontextu výchovně-vzdělávacího procesu a jeho možného využití v tomto oboru, konkrétně je zkoumána formou dotazníkového šetření jeho užitečnost při psaní diplomových, resp. disertačních prací na Katedře Aplikované Matematiky MFF UK.
Program orgpad is used for sorting, sharing and "brightening" own ideas. Orgpad is the program, which was designed based on Herbart's psychology, respectively Herbart's knowledge of his own mind. This work is an introduction program pi-mind.js, which is the allocation of orgpad. The thesis discuss the status of the program pi-mind.js in the context of the current "brain mapping" and the program is put into the context of the educational process and its possible use in this field, in particular is examined through a questionnaire survey of its usefulness in writing thesis, respectively Ph.D. thesis at the Department of Applied Mathematics, Charles University.