Show simple item record

Differentiation of Pupils on Elementary School
dc.contributor.advisorSládek, Jan
dc.creatorBrunerová, Senta
dc.date.accessioned2017-05-27T10:18:41Z
dc.date.available2017-05-27T10:18:41Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/69553
dc.description.abstractPráce se zabývá problematikou diferenciace žáků na úrovni druhého stupně základních škol zejména ve vztahu ke spravedlivému a rovnému přístupu ke vzdělání. Zaměřuje se na historii organizace školství na úrovni druhého stupně povinné školní docházky. Dále pak přináší souhrn současných výzkumů vztahujících se k této problematice v České republice. V empirické části pak prezentuje vlastní kvalitativní výzkum, 11 rozhovorů s učiteli na základních školách. Cílem výzkumu je odpovědět zejména na to, jak nahlíží učitelé základních škol na existenci víceletých gymnázií. Zda má odchod části žáků vliv na další vzdělávání na základní škole a jaké děti odcházejí studovat na víceletá gymnázia.cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis deals with distinction of pupils at secondary school, in particular with respect to fair and equal access to education. It focuses on the history of the organization of education at the second stage of compulsory schooling. Then it also provides a summary of current research relating to this issue in the Czech Republic. In the empirical part it presents qualitative research, interviews with 11 primary school teachers. The aim of the research is to describe how primary school teachers see the existence of grammar schools. Whether the departure of the pupils has an influence on further education in elementary school and which children go to study at the grammar schools.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectzákladní školacs_CZ
dc.subjectvíceleté gymnáziumcs_CZ
dc.subjectdiferenciacecs_CZ
dc.subjectvzdělávánícs_CZ
dc.subjectjednotná školacs_CZ
dc.subjectelementary schoolen_US
dc.subjectmulti-year gymnasiumen_US
dc.subjectdifferentiationen_US
dc.subjecteducationen_US
dc.subjectintegrated schoolen_US
dc.titleDiferenciace žáků na úrovni druhého stupně ZŠcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-06-17
dc.description.departmentDepartment of Sociologyen_US
dc.description.departmentKatedra sociologiecs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId124363
dc.title.translatedDifferentiation of Pupils on Elementary Schoolen_US
dc.contributor.refereeSedláčková, Markéta
dc.identifier.aleph002009938
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSociologicko-ekonomická studiacs_CZ
thesis.degree.disciplineSociology with Economicsen_US
thesis.degree.programSociologiecs_CZ
thesis.degree.programSociologyen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra sociologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Sociologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociologicko-ekonomická studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enSociology with Economicsen_US
uk.degree-program.csSociologiecs_CZ
uk.degree-program.enSociologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPráce se zabývá problematikou diferenciace žáků na úrovni druhého stupně základních škol zejména ve vztahu ke spravedlivému a rovnému přístupu ke vzdělání. Zaměřuje se na historii organizace školství na úrovni druhého stupně povinné školní docházky. Dále pak přináší souhrn současných výzkumů vztahujících se k této problematice v České republice. V empirické části pak prezentuje vlastní kvalitativní výzkum, 11 rozhovorů s učiteli na základních školách. Cílem výzkumu je odpovědět zejména na to, jak nahlíží učitelé základních škol na existenci víceletých gymnázií. Zda má odchod části žáků vliv na další vzdělávání na základní škole a jaké děti odcházejí studovat na víceletá gymnázia.cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis deals with distinction of pupils at secondary school, in particular with respect to fair and equal access to education. It focuses on the history of the organization of education at the second stage of compulsory schooling. Then it also provides a summary of current research relating to this issue in the Czech Republic. In the empirical part it presents qualitative research, interviews with 11 primary school teachers. The aim of the research is to describe how primary school teachers see the existence of grammar schools. Whether the departure of the pupils has an influence on further education in elementary school and which children go to study at the grammar schools.en_US
uk.file-availabilityP
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra sociologiecs_CZ
dc.identifier.lisID990020099380106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV