Show simple item record

Life situations in literature. Worksheets for ninth grade of secondary schools
dc.contributor.advisorHník, Ondřej
dc.creatorKočová, Veronika
dc.date.accessioned2017-05-27T10:15:08Z
dc.date.available2017-05-27T10:15:08Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/69534
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá jedním z možných uchopení výuky literatury v devátém ročníku základní školy. Hlavní myšlenkou je postavit výuku literatury na pracovních listech, které se vztahují k úryvkům ze čtyř vybraných knih. Dané knihy mají společné téma - životní situace, které mohou být aktuální právě pro žáky devátého ročníku. Toto téma bylo zvoleno z toho důvodu, že autora diplomové práce pociťovala stupňující se vzdálenost žáků od literárního světa, hledala tedy způsob, jak literaturu žákům opět přiblížit a učinit potřebnou. Cílem je ukázat žákům za pomoci rozmanitých otázek a úkolů aktuálnost a užitečnost literatury, přesvědčit žáky o tom, že čtení knih může být zábavné a poučné zároveň. Specifikem diplomové práce je skutečnost, že výuka s pracovními listy byla uskutečněna v konkrétní deváté třídě základní školy v Praze, kde autorka diplomové práce vyučuje český jazyk a literaturu. Hlavní část diplomové práce tak tvoří podrobné reflexe vyučování, ve kterém byly pracovní listy řešeny. Na základě praktického využití pracovních listů byl učiněn závěr, že tato cesta ve výuce literatury je rozhodně funkční. Žáci reagovali na tento typ výuky velmi příznivě, na základě úryvků byli schopni řešit jak úkoly literární, tak úkoly, které přesahovaly daný text přímo k úvahám o vybraných životních situacích z...cs_CZ
dc.description.abstractThe possible approach towards the teaching of literature at the 9th grade level of primary education is the central topic of this thesis. The main idea is to base literature teaching on a system of working sheets, which relate to extracts from 4 selected books. These books have a common theme; real-life situations relevant to students of the 9th grade. Such theme has been preselected on the author's perception that students are becoming less in contact with the literary world, thus seeking a path to bring students closer to it. The goal is to show pupils the relevance and practical use of literature, with the use of diverse tasks and assignments and to convince them that reading may be entertaining as well as educating. A specific characteristic of the thesis is the fact that the research has been carried out in a given classroom at one of Prague's primary schools, where the author teaches Czech Language and Literature. Therefore, a key element of the thesis is the discussion of first hand findings and lessons-learned during these lessons. On the basis of the working sheet system trial results in class, this method proves to be efficient. Students reacted positively to the learning system and the text excerpts allowed them to complete literary tasks and also to discuss the described real-life situations...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectPracovní listycs_CZ
dc.subjectživotní situacecs_CZ
dc.subjectžáci devátého ročníkucs_CZ
dc.subjectotázky a úkolycs_CZ
dc.subjectliteraturacs_CZ
dc.subjectúryvkycs_CZ
dc.subjectpráce s textemcs_CZ
dc.subjectliterární výchovacs_CZ
dc.subjecttvořivá práce.cs_CZ
dc.subjectWorksheetsen_US
dc.subjectlife situationsen_US
dc.subjectpupils of 9th gradeen_US
dc.subjectquestions and tasksen_US
dc.subjectliteratureen_US
dc.subjectpartsen_US
dc.subjectwork with texten_US
dc.subjectliterary eduationen_US
dc.subjectcreative worken_US
dc.titleŽivotní situace v literatuře. Pracovní listy pro devátý ročník základních školcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-09-03
dc.description.departmentKatedra české literaturycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId132363
dc.title.translatedLife situations in literature. Worksheets for ninth grade of secondary schoolsen_US
dc.contributor.refereeZimová, Lucie
dc.identifier.aleph001847841
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - hudební výchovacs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech Language - Musicen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - hudební výchovacs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech Language - Musicen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá jedním z možných uchopení výuky literatury v devátém ročníku základní školy. Hlavní myšlenkou je postavit výuku literatury na pracovních listech, které se vztahují k úryvkům ze čtyř vybraných knih. Dané knihy mají společné téma - životní situace, které mohou být aktuální právě pro žáky devátého ročníku. Toto téma bylo zvoleno z toho důvodu, že autora diplomové práce pociťovala stupňující se vzdálenost žáků od literárního světa, hledala tedy způsob, jak literaturu žákům opět přiblížit a učinit potřebnou. Cílem je ukázat žákům za pomoci rozmanitých otázek a úkolů aktuálnost a užitečnost literatury, přesvědčit žáky o tom, že čtení knih může být zábavné a poučné zároveň. Specifikem diplomové práce je skutečnost, že výuka s pracovními listy byla uskutečněna v konkrétní deváté třídě základní školy v Praze, kde autorka diplomové práce vyučuje český jazyk a literaturu. Hlavní část diplomové práce tak tvoří podrobné reflexe vyučování, ve kterém byly pracovní listy řešeny. Na základě praktického využití pracovních listů byl učiněn závěr, že tato cesta ve výuce literatury je rozhodně funkční. Žáci reagovali na tento typ výuky velmi příznivě, na základě úryvků byli schopni řešit jak úkoly literární, tak úkoly, které přesahovaly daný text přímo k úvahám o vybraných životních situacích z...cs_CZ
uk.abstract.enThe possible approach towards the teaching of literature at the 9th grade level of primary education is the central topic of this thesis. The main idea is to base literature teaching on a system of working sheets, which relate to extracts from 4 selected books. These books have a common theme; real-life situations relevant to students of the 9th grade. Such theme has been preselected on the author's perception that students are becoming less in contact with the literary world, thus seeking a path to bring students closer to it. The goal is to show pupils the relevance and practical use of literature, with the use of diverse tasks and assignments and to convince them that reading may be entertaining as well as educating. A specific characteristic of the thesis is the fact that the research has been carried out in a given classroom at one of Prague's primary schools, where the author teaches Czech Language and Literature. Therefore, a key element of the thesis is the discussion of first hand findings and lessons-learned during these lessons. On the basis of the working sheet system trial results in class, this method proves to be efficient. Students reacted positively to the learning system and the text excerpts allowed them to complete literary tasks and also to discuss the described real-life situations...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra české literaturycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV