Show simple item record

Concepts from graph theory in primary school mathematics curriculum
dc.contributor.advisorKloboučková, Jaroslava
dc.creatorMutinová, Tatiana
dc.date.accessioned2017-05-27T10:14:24Z
dc.date.available2017-05-27T10:14:24Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/69530
dc.description.abstractPrvky teorie grafů v učivu matematiky na 1. stupni základní školy Ing. Tatiana Mutinová, 2014 Abstrakt Tato diplomová práce je zaměřena na teorii grafů, a to zejména na prvky, které jsou použitelné ve vyučování matematiky na 1. stupni základní školy. Dále se zabývá důvody, proč je potřebné grafové úlohy do výuky matematiky zařazovat. V teoretické části jsou uvedeny základní pojmy a definice z vybraných částí teorie grafů a na příkladech je ukázáno využití teorie grafů při řešení situací z reálného života. Praktická část mapuje současný stav uplatnění některých prvků teorie grafů v učivu matematiky na 1. stupni základní školy. Obsahuje také ukázku série gradovaných úloh a pracovní listy využitelné při zavádění a procvičování některých grafových pojmů. Experiment s mozaikami, který byl proveden v rámci této diplomové práce, je ukázkou propojení matematického a nematematického prostředí a badatelsky orientované výuky u dětí mladšího školního věku. Klíčová slova: matematika, teorie grafů, vrchol grafu, stupeň vrcholu grafu, hrana grafu, problém dvou barev, dítě mladšího školního věkucs_CZ
dc.description.abstractConcepts from graph theory in primary school mathematic curriculum Ing. Tatiana Mutinová, 2014 Abstract This diploma thesis is focused on graph theory, especially on the concepts that are used in primary school mathematic curriculum. Furthermore it shows the reasons why it is necessary to include these graph concepts in young pupil's education. In the theoretical part, basic terms and definitions from chosen parts of graph theory are mentioned and few examples demonstrate how the applications of graph theory can help with solving real-life situations. The practical part summarized the current use of some graph theory concepts in primary school mathematic curriculum. This part also includes the demonstration of the graded series of problems and the sheets of exercises that could be usable in introducing and practising of some graph concepts. The experiment with mosaics, that was carried out within this diploma thesis, is an illustration how to connect mathematical and non-mathematical world and how to integrate research activities in young pupil's education. Key words: mathematics, graph theory, graph vertex, degree of graph vertex, edge of graph, problem of two colours, child of primary schoolen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectmatematikacs_CZ
dc.subjectteorie grafůcs_CZ
dc.subjectvrchol grafucs_CZ
dc.subjectstupeň vrcholu grafucs_CZ
dc.subjecthrana grafucs_CZ
dc.subjectproblém dvou barevcs_CZ
dc.subjectdítě mladšího školního věkucs_CZ
dc.subjectmathematicsen_US
dc.subjectgraph theoryen_US
dc.subjectgraph vertexen_US
dc.subjectdegree of graph vertexen_US
dc.subjectedge of graphen_US
dc.subjectproblem of two coloursen_US
dc.subjectchild of primary schoolen_US
dc.titlePrvky teorie grafů v učivu matematiky na 1.stupni základní školycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-09-02
dc.description.departmentKatedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId118620
dc.title.translatedConcepts from graph theory in primary school mathematics curriculumen_US
dc.contributor.refereeSlezáková, Jana
dc.identifier.aleph001847501
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro základní školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPrvky teorie grafů v učivu matematiky na 1. stupni základní školy Ing. Tatiana Mutinová, 2014 Abstrakt Tato diplomová práce je zaměřena na teorii grafů, a to zejména na prvky, které jsou použitelné ve vyučování matematiky na 1. stupni základní školy. Dále se zabývá důvody, proč je potřebné grafové úlohy do výuky matematiky zařazovat. V teoretické části jsou uvedeny základní pojmy a definice z vybraných částí teorie grafů a na příkladech je ukázáno využití teorie grafů při řešení situací z reálného života. Praktická část mapuje současný stav uplatnění některých prvků teorie grafů v učivu matematiky na 1. stupni základní školy. Obsahuje také ukázku série gradovaných úloh a pracovní listy využitelné při zavádění a procvičování některých grafových pojmů. Experiment s mozaikami, který byl proveden v rámci této diplomové práce, je ukázkou propojení matematického a nematematického prostředí a badatelsky orientované výuky u dětí mladšího školního věku. Klíčová slova: matematika, teorie grafů, vrchol grafu, stupeň vrcholu grafu, hrana grafu, problém dvou barev, dítě mladšího školního věkucs_CZ
uk.abstract.enConcepts from graph theory in primary school mathematic curriculum Ing. Tatiana Mutinová, 2014 Abstract This diploma thesis is focused on graph theory, especially on the concepts that are used in primary school mathematic curriculum. Furthermore it shows the reasons why it is necessary to include these graph concepts in young pupil's education. In the theoretical part, basic terms and definitions from chosen parts of graph theory are mentioned and few examples demonstrate how the applications of graph theory can help with solving real-life situations. The practical part summarized the current use of some graph theory concepts in primary school mathematic curriculum. This part also includes the demonstration of the graded series of problems and the sheets of exercises that could be usable in introducing and practising of some graph concepts. The experiment with mosaics, that was carried out within this diploma thesis, is an illustration how to connect mathematical and non-mathematical world and how to integrate research activities in young pupil's education. Key words: mathematics, graph theory, graph vertex, degree of graph vertex, edge of graph, problem of two colours, child of primary schoolen_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ
dc.identifier.lisID990018475010106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV