Zobrazit minimální záznam

Supported Housing for Persons with Learning Disability from the Viewpoint of Those Persons
dc.contributor.advisorMužáková, Monika
dc.creatorFialová, Monika
dc.date.accessioned2017-05-27T10:12:59Z
dc.date.available2017-05-27T10:12:59Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/69522
dc.description.abstractDiplomová práce je zaměřena na chráněné bydlení pro osoby s mentálním postižením, na samotné zkušenosti klientů z různých typů tohoto bydlení. První kapitola se zabývá teoretickými východisky, v podkapitolách jsou vyjmenovány některé trendy v sociálních službách, je zde vysvětlen pojem chráněné bydlení pro osoby s mentálním a postižením a jeho jednotlivé typy. Druhá kapitola je věnována klientům sociální služby chráněné bydlení pro osoby s mentálním postižením, úvodní podkapitola se zabývá pojmem dospělost, další podkapitoly pak psychickými zvláštnostmi lidí s mentálním postižením. Třetí kapitola patří výzkumnému šetření. Je zde zdůvodněn výběr výzkumného problému, stanoven cíl práce a definovány výzkumné otázky. Podkapitoly se zabývají metodami výzkumného šetření a volbou výzkumných metod, popisují místo, kde bylo šetření prováděno. Popsána je volba metody výběru účastníků a výzkumný vzorek. Ve čtvrté kapitole jsou představeni jednotliví účastníci výzkumného šetření prostřednictvím kazuistik a do písemné podoby přepsány rozhovory s názory a zkušenostmi klientů z různých typů chráněného bydlení a zároveň jsou zde shrnuty výsledky výzkumného šetření. Cílem práce je zjistit, popsat a analyzovat názory a zkušenosti klientů z různých typů chráněného bydlení na tuto sociální službu. V práci byly využity...cs_CZ
dc.description.abstractThe thesis focuses on supported protected housing for persons with learning disabilities and the personal experience of such persons using various types of such housing. The first chapter contains the theoretical basis of this topic and its subchapters list certain trends in social services. It contains the definition of the expression supported protected housing for persons with learning disabilities and its individual types. Chapter two focuses on the users of the social services consisting in provision of supported protected housing for persons with learning disabilities. Its first subchapter focuses on the expression of adulthood, the other subchapters then deal with psychological characteristics and particular features of persons with learning disabilities. Chapter three contains the research. It contains the justification of the research issue, stipulates the objective of the thesis, and defines the research questions. Its subchapters discuss the research methods and describe the place where the research has taken place. The method of selection of research respondents and the respondents selected are described. Chapter four contains the presentation of the individual participants of the research through case studies and the written transcript of the interviews with them, containing the...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectchráněné bydlenícs_CZ
dc.subjectsociální službacs_CZ
dc.subjectmentální postiženícs_CZ
dc.subjectsupported protected housingen_US
dc.subjectsocial serviceen_US
dc.subjectlearning disabilityen_US
dc.titleChráněné bydlení pro osoby s mentálním postižením očima jeho klientůcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-09-15
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId133935
dc.title.translatedSupported Housing for Persons with Learning Disability from the Viewpoint of Those Personsen_US
dc.contributor.refereeMlčková, Marie
dc.identifier.aleph001853216
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineSpecial Educationen_US
thesis.degree.programSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programSpecial Educationen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSpecial Educationen_US
uk.degree-program.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enSpecial Educationen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce je zaměřena na chráněné bydlení pro osoby s mentálním postižením, na samotné zkušenosti klientů z různých typů tohoto bydlení. První kapitola se zabývá teoretickými východisky, v podkapitolách jsou vyjmenovány některé trendy v sociálních službách, je zde vysvětlen pojem chráněné bydlení pro osoby s mentálním a postižením a jeho jednotlivé typy. Druhá kapitola je věnována klientům sociální služby chráněné bydlení pro osoby s mentálním postižením, úvodní podkapitola se zabývá pojmem dospělost, další podkapitoly pak psychickými zvláštnostmi lidí s mentálním postižením. Třetí kapitola patří výzkumnému šetření. Je zde zdůvodněn výběr výzkumného problému, stanoven cíl práce a definovány výzkumné otázky. Podkapitoly se zabývají metodami výzkumného šetření a volbou výzkumných metod, popisují místo, kde bylo šetření prováděno. Popsána je volba metody výběru účastníků a výzkumný vzorek. Ve čtvrté kapitole jsou představeni jednotliví účastníci výzkumného šetření prostřednictvím kazuistik a do písemné podoby přepsány rozhovory s názory a zkušenostmi klientů z různých typů chráněného bydlení a zároveň jsou zde shrnuty výsledky výzkumného šetření. Cílem práce je zjistit, popsat a analyzovat názory a zkušenosti klientů z různých typů chráněného bydlení na tuto sociální službu. V práci byly využity...cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis focuses on supported protected housing for persons with learning disabilities and the personal experience of such persons using various types of such housing. The first chapter contains the theoretical basis of this topic and its subchapters list certain trends in social services. It contains the definition of the expression supported protected housing for persons with learning disabilities and its individual types. Chapter two focuses on the users of the social services consisting in provision of supported protected housing for persons with learning disabilities. Its first subchapter focuses on the expression of adulthood, the other subchapters then deal with psychological characteristics and particular features of persons with learning disabilities. Chapter three contains the research. It contains the justification of the research issue, stipulates the objective of the thesis, and defines the research questions. Its subchapters discuss the research methods and describe the place where the research has taken place. The method of selection of research respondents and the respondents selected are described. Chapter four contains the presentation of the individual participants of the research through case studies and the written transcript of the interviews with them, containing the...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990018532160106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV