Show simple item record

Interactive Tools in Chemistry Education
dc.contributor.advisorČapek Adamec, Martin
dc.creatorHelceletová, Zuzana
dc.date.accessioned2017-05-27T10:09:26Z
dc.date.available2017-05-27T10:09:26Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/69503
dc.description.abstractInformační a komunikační technologie (dále jen "ICT") stále více pronikají do struktur společnosti, jejích funkcí i života samotných jedinců. Integrace ICT do vzdělávání spojená s proměnou tradičního pojetí vzdělávání v moderní edukační prostředí je proto chápána jako jeden z významných faktorů dalšího rozvoje. Předkládaná práce se zabývá některými možnostmi využití elektronické podpory ve výuce chemie na středních školách. Jde především o vizualizaci učiva chemie, vhodnou positivní motivaci a aktivizaci žáka. Práce blíže popisuje prezentaci učiva chemie pomocí specializovaných počítačových programů a vizualizací chemických dějů. Jedním z cílů této diplomové práce je seznámení čtenářů s různými softwary na podporu výuky chemie a zhodnocení těchto softwarů z hlediska praktičnosti, obtížnosti a možností jejich dalšího využití. Mezi vybrané a popisované softwary patří ACD/Chemsketch, Isis/Draw, WebLab Viewer Lite, Orbitel Viewer, ArgusLab, Anorganická chemie, ChemDraw, ChemLab, Basic Chemi a LM Chemie. Podstatná část práce je následně věnována softwaru Wolfram Mathematica, když shrnuje nejdůležitější informace o výrobci, distributorovi, různých typech softwaru a jejich využití. Dalším a neméně důležitým cílem této práce je snaha motivovat k tvorbě a využívání některých demonstračních projektů softwaru...cs_CZ
dc.description.abstractInformation and Communication technologies (further only "ICT") are becoming an essential part of the society, of its structure and functions and impact the lives of individuals. Integration of ICT into education together with a change in the traditional education system into a modern one is therefore seen as an important factor of further development. The paper deals with some of the options of how to utilize electronic support for teaching chemistry at secondary schools. It is mainly the visualisation of the subject matter, proper positive motivation of students and their activation. The paper describes in detail presentation of chemistry using specialized computer software and visualisation of chemical processes. One of the goals of this paper is to present different software for teaching support and to compare them with regards to functionality, user-friendliness and possibilities of other application. Among the selected software there are: ACD/Chemsketch, Isis/Draw, WebLab Viewer Lite, Orbitel Viewer, ArgusLab, Anorganicka chemie, ChemDraw, ChemLab, Basic Chemi and LM Chemie. The significant part of the paper is dedicated to Wolfram Mathematica software, summarizing the essential information about the author, distributor, different versions of the software and their possible utilization....en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectInteraktivní pomůckycs_CZ
dc.subjectsoftwarecs_CZ
dc.subjectpočítačcs_CZ
dc.subjectedukacecs_CZ
dc.subjectvizualizacecs_CZ
dc.subjectInteractive toolsen_US
dc.subjectsoftwareen_US
dc.subjectcomputeren_US
dc.subjecteducationen_US
dc.subjectvisualizationen_US
dc.titleInteraktivní nástroje ve výuce chemiecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-09-10
dc.description.departmentKatedra chemie a didaktiky chemiecs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId139936
dc.title.translatedInteractive Tools in Chemistry Educationen_US
dc.contributor.refereeRusek, Martin
dc.identifier.aleph001862717
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy chemie - matematikacs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Chemistry - Mathematicsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra chemie a didaktiky chemiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy chemie - matematikacs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Chemistry - Mathematicsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csNeprospělcs_CZ
thesis.grade.enFailen_US
uk.abstract.csInformační a komunikační technologie (dále jen "ICT") stále více pronikají do struktur společnosti, jejích funkcí i života samotných jedinců. Integrace ICT do vzdělávání spojená s proměnou tradičního pojetí vzdělávání v moderní edukační prostředí je proto chápána jako jeden z významných faktorů dalšího rozvoje. Předkládaná práce se zabývá některými možnostmi využití elektronické podpory ve výuce chemie na středních školách. Jde především o vizualizaci učiva chemie, vhodnou positivní motivaci a aktivizaci žáka. Práce blíže popisuje prezentaci učiva chemie pomocí specializovaných počítačových programů a vizualizací chemických dějů. Jedním z cílů této diplomové práce je seznámení čtenářů s různými softwary na podporu výuky chemie a zhodnocení těchto softwarů z hlediska praktičnosti, obtížnosti a možností jejich dalšího využití. Mezi vybrané a popisované softwary patří ACD/Chemsketch, Isis/Draw, WebLab Viewer Lite, Orbitel Viewer, ArgusLab, Anorganická chemie, ChemDraw, ChemLab, Basic Chemi a LM Chemie. Podstatná část práce je následně věnována softwaru Wolfram Mathematica, když shrnuje nejdůležitější informace o výrobci, distributorovi, různých typech softwaru a jejich využití. Dalším a neméně důležitým cílem této práce je snaha motivovat k tvorbě a využívání některých demonstračních projektů softwaru...cs_CZ
uk.abstract.enInformation and Communication technologies (further only "ICT") are becoming an essential part of the society, of its structure and functions and impact the lives of individuals. Integration of ICT into education together with a change in the traditional education system into a modern one is therefore seen as an important factor of further development. The paper deals with some of the options of how to utilize electronic support for teaching chemistry at secondary schools. It is mainly the visualisation of the subject matter, proper positive motivation of students and their activation. The paper describes in detail presentation of chemistry using specialized computer software and visualisation of chemical processes. One of the goals of this paper is to present different software for teaching support and to compare them with regards to functionality, user-friendliness and possibilities of other application. Among the selected software there are: ACD/Chemsketch, Isis/Draw, WebLab Viewer Lite, Orbitel Viewer, ArgusLab, Anorganicka chemie, ChemDraw, ChemLab, Basic Chemi and LM Chemie. The significant part of the paper is dedicated to Wolfram Mathematica software, summarizing the essential information about the author, distributor, different versions of the software and their possible utilization....en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra chemie a didaktiky chemiecs_CZ
dc.identifier.lisID990018627170106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV